Gå til innhold

6800Ultra i denne PC. Forst i Norge fra Netshop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
får du virkelig kun 10 700 i 3dmark03?

Jeg får 11 300 med mitt X800Pro @ 520/560 ;)

Greit nok, men han sitt er uklokket. Hva får du uklokket med ditt?

Tipper han får ca 9000 med 4,5 beta..

Hvorfor i all verden bruker dere 4.5 beta når 4.5 full er tilgjengelig og 4.7 beta er bedre ?

Lenke til kommentar
får du virkelig kun 10 700 i 3dmark03?

Jeg får 11 300 med mitt X800Pro @ 520/560 ;)

Greit nok, men han sitt er uklokket. Hva får du uklokket med ditt?

Tipper han får ca 9000 med 4,5 beta..

Hvorfor i all verden bruker dere 4.5 beta når 4.5 full er tilgjengelig og 4.7 beta er bedre ?

Fordi jeg ikke har fått prøvd 4,7 beta og 4,5 full.

Bare 4,5 beta, og da vet jeg sånn ca hva han får med det!

Lenke til kommentar
Har ikke prøvd FarCry men jeg skal med engang 1.2 Patchen er ute, ellers skal disse driverene kjøre FarCry bra men jeg vil ikke fullføre spillet for en jeg har fått SM3 baby og displacement mapping i grafikken, kommer alt med patch 1.2

Poster link til bilder senere.

Simon

FarCry har aldri brukt ekte displacement mapping, men en metode som bl.a blir kalt for offset, parallax og virtuel displacement mapping som forsatt er bare en illusjon, men uansett legger ikke 1.2 patchen til noen nye effekter. Men det fikser derimot det banding problemet som er med 1.1 patchen og gir deg noe bedre ytelse pga SM3.0.

 

http://www.firingsquad.com/hardware/far_cry_sm30/

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Altså jeg mente ikke å fornærme noen..

BTW Jeg får 10 100 med default clock og 4,7BETA

Og BTW igjen: Grattulerer så meget med super kraftig nytt kort ;)

Men da kjører du vel med 16 aktive pipelines?

Han kjører med 12, han har ikke turt å flashe enda, hvis det var sånn jeg forsto det rett?

Lenke til kommentar

Gratulerer kjempemye med nytt kort! Forstår at du er fornøyd, det er bra å høre!

Super service fra Netshop da! Tok ikke langt tid før jeg fikk skjermen min derfra heller :D De virker svært pålitelige :)

Har du noe annet å bemerke ved kortet?

 

Synd at folk begynner å mase om 3DMark03 scoren sin... lag en egen tråd! :hrm:

Lenke til kommentar

Gratulerer med nye kort ja. Blir nesten så jeg må vurdere 6800Ultra opp mot X800XT PE jeg også når den tid kommer (begynnelsen av august).. Har ikke vært en fan av bildekvaliteten til Nvidia-kortene tidligere (har vært noen "udefinerbare" forskjell fra ATI), men om det er sant som du sier at det virkelig er bra greier, må jeg nesten vurdere det. :)

Lenke til kommentar

artig å se bilder av et kort jeg har veeeeldig lysst på.

 

Hver gang det kommer en tråd om enten 6800 eller x800 vil jeg o bestille.

Jeg har 5K lagt til side til nyt gfx kort, men jeg skal og vil vente. Mitt 9700 pr UE gjor jobben ennå det. (Men jeg har så lysst på nytt at det brenner i lommeboka)

 

Hvor mye kan vi forvente at enten 6800 GT eller x800 pro går ned i pris på las oss si en måned+

 

V

Lenke til kommentar

Hei.

 

Ducky du fornermer ingen med ett bra score i 3d poeng, alle vet å Radeons er lynraske, har ett 9800XT liggene her sjølf. Kempe kort og vi skal ta glede av annen sin glede!

 

Bare vi trenger ikke en benchmark eller "mitt en størrere en ditt" tråd så det er "farlig" å opne for benchmark diskusjonen. Det er så megen data på nett og så mange bencher over alt å vi trenger ikke i det hele tatt å benche her.

Angåene 3dMark da for jeg 12384 uten klokking og noen tweaking, stock alt og defaults. Ikke mer om det.

 

Har en liten nyhet men kortet kjørest faktist kaldere en mitt gamle Radeon. Jeg kan nå etter ca. 2 døgn si å det er litt mer lyd fra kabinettet men temperaturen har falt ca. 1 til 8c. Har vert sånn vanlig Bergens vær her og veldig lik temperatur hele uken. Dette er ikke noen visindskapelig testing her men jeg tror å GeForce kortet er litt kaldere en Radeon kortet. Men har selfølgelig en kjøler som er 2x størrere, men han gjør sinn jobb. Kortet er ikke noe spesielt varmt i trøss for stor bruk av strøm. Ville tro å 6800GT kan lett passe inn i SFF box.

Ville sjølf tro å ett 6800 Ultra kan funkere gott i SFF box som har plass til det.

Så de som har SFF kan slå til uten å tenke noe mer om det.

 

Jeg for litt inntrykk å kjøleren på Ultra kortet er litt "overdreven". Tror å single slot 6800 Ultra er ikke noe problem og kommer sikkert snårt, t.o.m. single molex Ultra kort.

 

Dette kort imponerer meg mer og mer. Blir gøy når 1.2 FarCry patchen kommer ut. Blir ett millimeter race uten maka :D

 

Simon

Lenke til kommentar

hei! Vil bare Gratulere deg med nytt grafikk kort og håper du er kjempe kjempe fornøyd med den nye juvelen din *missuner' deg nå allså!

sitter nå med mitt Gigabyte 9000pro kort og det lever sine siste dager nå, det ser ut som det bryter sammen nå!

 

GRATULERER

 

Skulle gjerne ha bestilt nytt skjermkort jeg og men jeg har kommet i den situasjonen at jeg ikke vet hva jeg skal kjøpe av ATi og Nvidia

 

har 12k å bruke på datautstyr og da hadde jeg tenkt på nytt skjermkort , hovedkort (viss jeg skal ha AMD64) og ny CPU tenkte på 3400+ vs 3.4ghz HT en av di to! men nok om det!

Lenke til kommentar
Altså jeg mente ikke å fornærme noen..

BTW Jeg får 10 100 med default clock og 4,7BETA

Og BTW igjen: Grattulerer så meget med super kraftig nytt kort ;)

Men da kjører du vel med 16 aktive pipelines?

Han kjører med 12, han har ikke turt å flashe enda, hvis det var sånn jeg forsto det rett?

Riktig!

Har ikke turt enda , skal vente til flere har gjort det;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...