Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sorgenfri av Jo Nesbø.

 

Kommet til kapittel 14: Flax.

Jeg liker generelt ikke krim-bøker, men denne er veldig god.

 

Leser for tide Markens grøde av Hamsun. Fant ut for en stund siden at det er en skam at jeg ikke har lest flere norske klassikere før - begynte derfor på toppen :p

Lenke til kommentar
Sorgenfri av Jo Nesbø.

 

Kommet til kapittel 14: Flax.

Jeg liker generelt ikke krim-bøker, men denne er veldig god.

Jeg har sans for krim, især Nesbøs bøker. Har lest de tre foregående bøkene i serien om Harry Hole også (Flaggermusmannen, Kakerlakkene og Rødstrupe). Synes jo at denne tegner til å bli like bra som de andre ... Kommer helt sikkert til å ta for meg Marekors etterpå også!

 

Jeg er meget fornøyd med Nesbøs språkføring; jeg kan se at han er enig med meg i en del sammenhenger, som f.eks. med tanke på bruk av store bokstaver i forkortelser o.l., samt at han selvsagt skriver generelt godt og lager geniale plott.

Lenke til kommentar
Leser du norsk?

Ja, har ikke engelsk på skolen mer, så må legge ting som engelske bøker bak meg....

Grunnen til at jeg leser på norsk er hovedsakelig at det er den versonen jeg har........ rettere sagt låner av søstra mi.

Var så vidt borti den første boka på norsk, oversetteren har gjort en litt dårlig jobb (etter min mening), LOTR og Harry Potter er bedre oversatt, men de gir jo samme mening allikevel (håper jeg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...