Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat nå leser jeg (i prioritert rekkefølge)

 

-The collected stories of Arthur C. Clarke - Arthur C. Clarke

*Nydelig bok, spesielt delen med Tales from the White Hart

 

-Times Eye - Arthur C. Clarke & Stephen Baxter

*Er snart ferdig med den, og gleder meg vilt til oppfølgerne

 

-The DaVinci Code - Dan Brown

*Har akkurat begynt, men tror den er kul

 

-Legacy of the Drow - R. A. Salvatore

*Den herlige sagaen om Drizzt

 

 

Og helt til slutt må jeg få anbefale

THE DICE MAN av Luke Rhinehart (Har dere lest Mann så skjønner dere tegninga... terningmannen. The real one)

 

Psion ut

Lenke til kommentar

I tillegg til Angels and Demons har jeg begynt aa lese The Green Mile av Stephen King. Har vel kommet lenger i den enn i Angels. Det er fordi jeg leser Milen paa biblioteket, mens jeg leser Angels hjemme, og jeg har som oftest mer lesetid paa biblioteket enn hjemme.

Endret av Jonnar
Lenke til kommentar
Har akkurat begynt på første bok i Artemis Fowl-serien. Ganske bra til nå. Spørst hvordan det utarter seg. Skal bli spennende å se.

Jeg synes det er geniale bøker :) Venter på The Supernaturalist nå, har lest de andre.

 

Har nettopp lest Harry Potter 5 for n'te gang (engelsk, selvfølgelig), og har lest deler av LOTR om igjen. Skal snart lese hele om igjen, men er ganske opptatt for tiden.

 

Ellers har jeg planer om litt for mye fremover;

 

*Skal lese om igjen litt av Jostein Gaarders bøker. Ihvertfall Sofies Verden og Kabalmysteriet.

 

*Skal muligens lese Narnia-bøkene.

 

*Hitchhiker's guide to the galaxy. Har aldri kommet meg til å lese den.

 

*Har fått anbefalt Ken Follet, og ser at han er nevnt her óg. Får se hva jeg får tid til.

 

*Er veldig interessert i å få lest en del av det kmess har lest. Psykologi- og filosofi-bøker generelt. Fant en bok hos min bestemor som heter Barne- og Ungdomspsykologi (av Evenshaug og Hallen). Gammel utgave fra 75, men virker grei.

 

Det var vel det. Mulig jeg har glemt noe, men har ihvertfall nok lesestoff.

 

kmess; Kunne du gitt noe mer info om de bøkene, forfattere o.l.? (Generell psykologi, Sosialpsykologi, Personlighetpsykologi, Psykoanalyse, Psykologi for nybegynnere og filosofi for nybegynnere)

 

Edit:

 

Glemte Da Vinci-Koden. Skulle reservere den på biblioteket, men den hadde 177 reservasjoner fra før av. :dontgetit: Får vel kjøpe den i stedet.

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

Var ferdig med "A walk to remember" for 1 mnd siden ca, og har nå startet på "message in a bottle", begge på e ngelsk, og begge av Nicholas Sparks. "A walk to remember" er veldig bra synes jeg, så filmen igår, og den var skuffende dårlig.

 

"message in a bottle" Virker bra den óg, men har ikke kommet så veldig langt enda.

 

Har også kjøpt "The Rescue", "A bend in the Road" og "the notebook". (kjøpte de når jeg var i NYC for et par uker siden, mye billigere, og letter å få tak i på engelsk :p )

De er også alle av Nicholas Sparks. En veldig flink forfatter!

Lenke til kommentar

Lest:

 

Amal Nor - Den besatte, Amal Nor - Himmelens ridder og Dåren Amal Nor av Felix Thoresen.

 

The Sign of Four og The Exploits of Brigadier Gerard av Arthur Conan Doyle.

 

Korsriddaren i Forshem och Tempelriddarorden av Owe Wennerholm.

 

Og The World of Robert Jordan's The Wheel of Time.

 

Leser Alexander: The Sands of Ammon av Valerio Massimo Manfredi.

Lenke til kommentar

Leste bøker den siste tiden:

 

Douglas Preston + Lincoln Child: Relic

- Grei spenningsbok med et par små originale vrier på slutten. Relativt forutsigbar om man har lest en del fra før av.

 

Rex Stout: Nero Wolfe - Three for the chair

- Tre noveller om den late, eksentriske, gourmetmatspisende og orkideelskende detektiven Nero Wolfe.

 

Rex Stout: Nero Wolfe - Please Pass the guilt

- Roman med Nero Wolfe. Smått genial og definitivt original story her.

 

Brian Lumley: Necroscope

- Første bok i Lumleys tidvis brilliante serie bøker om mannen som snakker med de døde og involveres i kampen mot parasittene Wamphyri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...