Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men den jeg leste sist var "Pirater!", det er en bok som kom ut i år, og som handler om to kvinnelige pirater. Den ligger i crossover, og virker veldig bra og lettlest. Har ikke kommer lengre enn 1/3 av boka, men jeg regner med at jeg blir ferdig med den om ikke lenge.

Ferdig med den nå, og "Tiendeofferet", driver nå på med "Salamanderens tårer"

 

Tiendeofferet er en litt forvirrende bok med ganske mye banning. Anbefales for de som er glad i crossover. Pirater! er vel best for jentene som drømmer etter å bli pirat, jeg elsket den altså.

Lenke til kommentar

Ble ferdig med Digital Fortress av Dan Brown igår. Kan ansolutt anbefales. særlig om en har litt interesse for kryptografi, programmerings etc. Er ikke all verden avasert da, men spennende setting for en thriller :)

 

Skal begynne på Tom Clancys Røde Kanin idag. Gleder meg :)

Lenke til kommentar

Har vært syk et par dager, og fått lest ennå mer enn vanlig:

- Snart ferdig med triologien (i fem deler, pluss bonushistorien Young Zaphod Plays it Safe) om The Hitchhiker's Guide to the Galaxy. (Er kommet til kapittel 7 i den siste boken, Mostly Harmless.) Genial bok, anbefales på det varmeste.

- Lest ca. halvparten av Effective STL (faglitteratur, programmering)

- Lest ca. to tredjedeler av More Effective C++ (faglitteratur, programmering)

Pluss at jeg nylig leste ut Haiene av Jens Bjørneboe, og Skråninga av Carl Frode Tiller (syk, syk bok).

Lenke til kommentar

Siste 6 månader:

 

Jordens Barn 1-5 (Auel) - Hulebjørnens Klan-serien.

 

Winds of War/War & Remembrance (Wouk) - Nokre hugsar kanskje tv-serien. Bøkene er mykje betre.

 

De elendige (Hugo) - Klassisk kamp mot sin skjebne.

 

The Leatherstocking Tales (Cooper) - Heltane fra "The Last of the Mohicans" i nye eventyr.

 

The Gangs of Chicago (Ausbury) - Samme forfattar som skreiv The Gangs of New York.

 

Tom Sawyer (Twain) - ingen presentasjon behøves, vel?

 

Ulysses (MacLean) - Om dei umenneskelege forholda Murmansk-konvoiane opererte under.

 

Harry Potter 1-4 (Rowling) - presentasjon unødvendig.

 

Diverse Dirk Pitt-bøker (Cussler) - Enkel pauseunderhaldning.

 

Master & Commander (O'Brian) - første bok i serien som filmen Master & Commander - The far side of the World med Russel Crowe bygger på. Far side of the world er faktisk bok 10 i serien. Men filmen "låner" fra fleire av bøkene.

 

Post Captain (O'Brian) - Bok to i samme serie.

 

HMS Surprise (O'Brian) - Bok 3.

 

How to be good (Hornby) - mannen bak Fever Pitch

 

Saddams Fortrolige (Ala Bashir og Lars Sigurd Sunnanå) - Saddams livlege fortell om livet i Irak under Saddam Hussein.

 

Ein haug Donald pockets :)

 

Ein drøss Morgan Kane-bøker når eg var heime på ferie.

 

Heilt sikkert ein del andre bøker eg har gløymt her, men dette er i alle fall dei eg hugsar sånn i farten.

Lenke til kommentar
Har ikke lest noe særlig av Gaiman før, bortsett fra Small Gods (sammen med T. Pratchett) og Sandman-tegneseriene, men denne boka lover godt. Hvis den er bra, så blir "Star dust" neste, siden jeg fikk den til jul.

Sier bare en ting, les Neverwhere av Gaiman! Knallbok! Lest Foundation serien til Asimov og en del Philip K. Dick i det siste! Bra bøker!

Lenke til kommentar

Nettopp ferdig med boka 1984 av George Orwell. Boka var utrolig bra, selv om slutten var ganske aapenlys.

Jeg liker aa lese boeker som omhandler slike "negative utopi" (dysopi) som 1984, Brave New World, etc.

Historielaereren min anbefalte meg aa lese boka "Farenheit 451" - saa det blir vil neste bok i rekka.

Leste boka foroevrig paa engelsk.

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...