Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Anbefaler alle å prøve epiduo! Snakker om mirakel krem, en kvise forsvinner etter 1-2 dager. Den er veldig sterk, så en god funktighets krem er anbefalt. Gjerne tenke litt over hvor den brukes (unngå veldig tørre plasser, konsentrer deg på problem områder)

 

Helt korrekt det du skriver, Epiduo er en mirakel krem! jeg har gått på Tetrasyl eller hva den tabletten heter i 2 omganger med epiduo, men fikk ikke lov å gå på Teterasyl lenger, siden jeg hadde gått på den lenge, så nå bruker jeg kun epiduo, og den funker knallbra! er 'nesten' helt kvisefri i ansiktet, men har brukt den lenge da! og ja den er sterk, men den funker som bare det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anbefaler alle å prøve epiduo! Snakker om mirakel krem, en kvise forsvinner etter 1-2 dager. Den er veldig sterk, så en god funktighets krem er anbefalt. Gjerne tenke litt over hvor den brukes (unngå veldig tørre plasser, konsentrer deg på problem områder)

 

Helt korrekt det du skriver, Epiduo er en mirakel krem! jeg har gått på Tetrasyl eller hva den tabletten heter i 2 omganger med epiduo, men fikk ikke lov å gå på Teterasyl lenger, siden jeg hadde gått på den lenge, så nå bruker jeg kun epiduo, og den funker knallbra! er 'nesten' helt kvisefri i ansiktet, men har brukt den lenge da! og ja den er sterk, men den funker som bare det!

Hvor mye koster den? Må man ha resept?

Lenke til kommentar

Hvis man sliter med kviser og har prøvd alle "butikkmidler" uten noe effekt da anbefaler jeg folk til å gå til legen.

Jeg slet veldig mye med kviser i ansiktet og på ryggen før. Prøvde alt jeg kunne finne, både på dagligvarebutikken, apoteket, hudpleiere osv, men fikk ikke noe effekt og jeg turte heller ikke å gå til legen, siden jeg syntes det var så flaut.

En dag bestemte jeg meg for å gå til legen. Han ga meg resept på Oxytetral, noen tabletter jeg måtte ta morgen og kveld for å bli kvitt kvisene, og Skinoren, krem, som jeg måttte smøre på kvisene. Jeg gikk på tablettene helt til jeg gikk tom for dem og fortsatte å smøre meg. Jeg hadde fortsatt en del kviser i ansiktet, men ryggen var nå blitt helt fin.

Jeg gikk tilbake til legen etter at jeg gikk tom for tablettene og fikk ny resept på Ery Max. De tablettene skulle jeg ta helt til jeg gikk tom for dem.

Etter noen uker begynte jeg å merke forbedringer. Da jeg gikk tom for Ery Max gikk jeg tilbake til legen igjen og han så på huden min og sa at huden var blitt 10 x bedre. Det ble jeg utrolig glad for å høre. Han skrev ut ny resept, kremen Epiduo (den det blir snakket om over her) og fikk enda en "boks" med Ery Max som jeg måtte fortsette å ta. Jeg smurte meg med Epiduo om kvelden (før leggetid), vasket ansiktet mitt med vann om morningen og smurte på Skinoren og tok på fuktighetskrem etterpå.

Jeg gikk tom for Ery Max noen dager siden, men jeg tror ikke jeg trenger ny resept på den midlertidig. Men jeg må bare si at Epiduo og Ery Max hjalp meg kjempe mye! Nå er huden min helt fin, får bare et par små kviser før/under mensen, men det har ingenting å si med det jeg hadde før. Men husk at man trenger tålmodighet når man går på tabletter/kvisekremer. Med meg tok det ca 3 måneder. Men nå har jo alle forskjellig hud så det er sikkert noen som har prøvd å få hjelp av legen ut å ha fått noe effekt.

Btw, så blir man ganske tør i huden av Epiduo, så i begynnelsen kan man bare smøre seg et par ganger i uken, slik at huden blir vandt til den, og etterhvert kan man begynne å bruke den hver dag.

 

Her kan dere lese litt om de forskjellige legemidlene:

 

Oxytetral: http://www.felleskatalogen.no/pasientutgav...4016/88987.html

Skinoren: http://www.felleskatalogen.no/pasientutgav...4016/88987.html

Ery Max: http://www.felleskatalogen.no/pasientutgav...4016/88987.html

Epiduo: http://www.felleskatalogen.no/pasientutgav...6140/96571.html

Endret av Havanna
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler ikke butikk produkter!

Har prøvd alt i matbutikken :p

Jeg har selv brukt en krem med sølv i, hvor sølvet dreper alle bakteriene i ansiktet og du blir kvitt alle kvisene.

 

Nå for tiden har jeg ingen kviser pga denne kremen! wohoo!

Hva heter kremen, og hvor får man tak i den?

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler ikke butikk produkter!

Har prøvd alt i matbutikken :p

Jeg har selv brukt en krem med sølv i, hvor sølvet dreper alle bakteriene i ansiktet og du blir kvitt alle kvisene.

 

Nå for tiden har jeg ingen kviser pga denne kremen! wohoo!

Hva heter kremen, og hvor får man tak i den?

 

Vil ikke reklamere eller markedsføre noe her på forumet :p men send en mail til [email protected] eller legg til på msn

 

hyggelig å hjelpe :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Kjenner jeg sliter litt med ekstra stive muskler i ryggen for tiden. Har problem med anspente muskler der fra før, men er ekstra ille nå.

 

Hvilke råd har dere?

Jeg har lest her en gang i tiden at selolje skal fungere veldig bra mot ømme muskler og ledd. Hvilke erfaringer har dere?

Regner med du går på roaccutan (eller isotretinoin som det heter nå)

Jeg fant aldri ut av det, men det gikk for over etter at kuren var ferdig. (1-2 uker).

 

Sluttet i september eller oktober. Har ikke fått noen kviser siden da, med unntakt av én på ryggen og noen små "røde flekker" i ansiktet. _Litt_ oljete ansikt og hudormer er kommet tilbake, men kort sagt har roaccutan vært det beste jeg har brukt mot acne :)

Lenke til kommentar

1 før leggetid, vask ansiktet med varmt vann eller bare hopp i dusjen.

 

2 skrell en banan og smør skallet ut over fjeset i tykke lag. la svele i 15 min.

 

3 vask grundig med kaldt vann

 

 

etter masse problemer med kviser, slike små "nupper" over nesten hele fjeset, fant jeg denne metoden hos en sjaman i brazil. jeg er i dag totalt kvisefri og spiser godteri og chips som aldri før. vidunderkur!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...