Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært hos doktoren nå, og fikk utskrevet en resept på Oxytetral-tabletter. Dette er visst en annen form for tetracyclin som virker litt annerledes, og han mente jeg burde skifte til denne etter en så lang periode med tetra, da disse etterhvert kan miste sin effekt.

 

Jeg fikk også skrevet ut resept på basiron wash gel og aberela krem. Noen erfaringer med disse?

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar
Har vært hos doktoren nå, og fikk utskrevet en resept på Oxytetral-tabletter. Dette er visst en annen form for tetracyclin som virker litt annerledes, og han mente jeg burde skifte til denne etter en så lang periode med tetra, da disse etterhvert kan miste sin effekt.

 

Jeg fikk også skrevet ut resept på basiron wash gel og aberela krem. Noen erfaringer med disse?

 

Oxytetral kombinert med differin fungerte veldig bra for meg omtrent 3-4 måneder. Etter det kom kvisene tilbake. Hudlege jeg da dro til mente jeg hadde for lav dose oxytetral, men jeg overbevise henne om at jeg ville begynne på roaccutane. Oxytetral fungerer altså, til og med for meg som hadde en lav dose.

Lenke til kommentar

^

Jeg holdt på med den en stund, men jeg hadde veldig special case-hud, så jeg så aldri store forandringer.

 

Den største bivirkningen den har, er at du får tørr hud. Det er altså veldig viktig å ha en god krem man smører seg med, siden man ellers kan ende opp med at huden produserer enda mer olje/fett for å fikse den tørre huden, og da har jo alt egentlig bare forverret seg.

Lenke til kommentar

Burde jeg vente litt med å ta på Aberela etter jeg har vasket fjeset med Basiron?

 

Og en ting til, på Basiron-esken har apoteket klistrer på en lapp hvor det står "Påsmøres i tynt lag 1-2 ganger daglig", men det står at det er en wash gel, og på bruksanvisningen står det helt klart at man skal skylle det bort. Er dette en liten glipp av apoteket/legen?

Lenke til kommentar
Fordi jeg er lat og ikke gidder smøre skuldrene med Basiron Gel bruker jeg Wash greiene på ryggen i dusjen. Synes ærlig talt ikke det har hjulpet særlig, derimot er ansiktet greit med Gel.

Det er uansett reseptfritt, så bare å kjøpe Gel om du føler for det etter en stund. ;)

Det står jo på bruksanvisningen at du må ha det på i 1-5 minutter før du vasker det av, og det er vel ikke så lett i dusjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...