Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Takk!

 

Tror du bare skal konsentrere deg om å gå på roa-kuren. Den er sterk nok for både det fysiske og det psykiske.

 

Eneste kremen du bør bruke er fuktighetskrem, og det i store doser :p

Kan anbefale aderma exomega. Den er svært tykk, og jeg bruker den derfor hver natt.

 

http://www.docsimon.de/article_images.php?...e=3&id=3872

Endret av jj_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Geir_*

Noen andre enn meg som har fått tilbakefall noen måneder etter endt Roaccutan-kur?

 

Hadde MYE kviser på bryst og rygg + bittelitt i ansiktet. Etter ca 20 dager med roaccuttan var det helt slutt på nye kviser. Fullførte kuren (400 piller tror jeg det var) og trodde alt var velstand. Men ca 4 måneder etter siste pille kom den første kvisen i ansiktet. Deretter ble det gradvis mer. Ca 1 måneder etter at det begynte i ansiktet, har det nå også begynt å komme på brystet :( - fortsatt ikke noe på ryggen, men ser huden er veldig rød/ujevn og tenker det bare er snakk om en måned til å så er det der også.

 

Er det bare å gi opp nå, eller er det noen som har erfaring med flere Roaccutan-kurer?

 

Med tanke på hvor rask virkningen var, og at det holdt i ca 4 måneder, føler jeg nesten at en løsning kunne vært å spise en pakke Roaccutan hver 5 måned? Jeg hadde ingen problematiske bivirkninger...

 

Kan for øvrig nevnes at jeg faktisk har hatt enda en kur tidligere - for ca 8 år siden - men den gang var det kun ansiktet, og det ble forsåvidt permanent mye bedre.

Lenke til kommentar
Huh? Legen sa at hos 85 prosent blir kvitt plagene foralltid..

 

Han trodde det at mine kviser ville forsvinne.. Jeg har ikke alvorlig akne, men endel små whiteheads som popper opp her og der, og prøvd antibiotika siden jeg var 14, er nå 20, så håper det går for meg..

Får du roa da? Har ganske ille selv, men legen mente at jeg ikke ville få roa hos hudlege. Han hadde jobbet der under studieperioden sin og mente at det ikke var sjans i forhold til det han hadde sett der. Men blir uansett sendt videre når jeg er ferdig med antibiotika kuren nå, kan ikke gå lengre enn 6 mnd på den. Krysser fingrene for at jeg får roa, er drittlei kviser :(

Lenke til kommentar

Hvis du har det ille så er det klart at du bør få Roa. Selv hadde jeg moderat til mye, men jeg hadde hatt det i lang tid. Hvis du klarer å presse legen litt ved å fortelle at du har prøvd "alt" + hatt det i lang tid, og det er en stor pysisk barriere for deg, så bør du få roa. Eventuellt får du gå til en annen lege som er litt mer forståelsesfull.

Lenke til kommentar
Huh? Legen sa at hos 85 prosent blir kvitt plagene foralltid..

 

Han trodde det at mine kviser ville forsvinne.. Jeg har ikke alvorlig akne, men endel små whiteheads som popper opp her og der, og prøvd antibiotika siden jeg var 14, er nå 20, så håper det går for meg..

Får du roa da? Har ganske ille selv, men legen mente at jeg ikke ville få roa hos hudlege. Han hadde jobbet der under studieperioden sin og mente at det ikke var sjans i forhold til det han hadde sett der. Men blir uansett sendt videre når jeg er ferdig med antibiotika kuren nå, kan ikke gå lengre enn 6 mnd på den. Krysser fingrene for at jeg får roa, er drittlei kviser :(

Ja, skal hente min første resept idag.

 

Gikk fram og tilbake med antibiotika som ikke virket jeg og :S

Lenke til kommentar

Jaha,samme problem,ja.

Jeg har et helt tryne med kviser,men ikke bare det, en rygg også D:

Det er ""slitsomt"" å ha kviser.Det jeg synes er rart,er at jeg bare er 11 år gammel.

De andre i klassen min har ingen kviser,jo!

Håper jeg for den vekk innen juleaften.

 

 

Siter dette innlegget å svar meg,er du snill. :D

 

-Emilie ♥

Lenke til kommentar
Gjest Trenger du hjelp,spør meg &#9829

Hei igjen,du.♥

 

Har du det fint ? :D

 

Jaja....

 

Det er det at'e..

 

Jeg har hørt en krem,den heter Proactiv.

 

På profilen til den kremen står det "sanne fortellinger" bla bla bla -.-

 

En tryne med kviser,etter; Et tryne med ingen kviser.

 

Har spurt folk om det har hjulpet dem,men svaret er ALLTID; NEI NEI NEI,jeg er lei.

 

Kremen koster jo 799,- + Porto til 499 ,-

 

Dette er juks!

 

Kos og klem fra Emilie♥♥♥

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...