Gå til innhold

Hvem Disk? Hjelp


Anbefalte innlegg

Har ikke lyst til og lage en sånn segate VS WD her

poenget er segaten koster 127 kroner mer en WD

Snakker om 200gb med 8mb cache versjonen.

Har hørt at segate er veldig støysvake hardiskker men er det vært 127kr?

Noen som har eller har hat både segate eller WD i samme Systemet som kan gi sin mening?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hatt dem i samme system, og har heller ikke hatt akkurat den 200gb/8mb disken, men etter å ha hatt flere WD og Seagate-disker, har jeg gått over til å kun ha Seagate, da de etter mitt syn (..eh..hørsel) er meget rolige, selv når de jobber hardt. WD-diskene jeg har hatt har knitret og knatret og ulet mye mer..

Lenke til kommentar

Jeg sitter med en seagate 7200.7 200 G S -ata og en 120 G WD disk p-ata. Min WD har jeg hatt en stund, og har vært veldig stillegående lenge. For ca. 3 uker siden begynte den å bråke. Høyfrekvent støy. Skjønner hva folk på forumet mener med WD - støy nå. Har en WD 120 til i Xbox'n som også "hviner"

 

Seagaten er veldig stillegående, hører den knapt..

 

Vil absolutt råde deg til å legge på den drøye hundrelappen hvis du er ute etter en stille disk.

Lenke til kommentar
Off-topic

Det heter "hvilken harddisk", ikke "hvem disk".

Den der Seagete harddisken koster 132kr mer en WD-HD'en.

Offtopic: Beklager, jeg kunne ikke dy meg, men ironisk nok må jeg nok korrigere deg på at det heter Seagate, ikke Seagete.... ;)

Endret av kns
Lenke til kommentar
Jeg sitter med en seagate 7200.7 200 G S -ata og en 120 G WD disk p-ata. Min WD har jeg hatt en stund, og har vært veldig stillegående lenge. For ca. 3 uker siden begynte den å bråke. Høyfrekvent støy. Skjønner hva folk på forumet mener med WD - støy nå. Har en WD 120 til i Xbox'n som også "hviner"

 

Seagaten er veldig stillegående, hører den knapt..

 

Vil absolutt råde deg til å legge på den drøye hundrelappen hvis du er ute etter en stille disk.

Hviner, ja! Det var ordet jeg lette etter. Slik har alle (3 stk) mine WD-disker også oppført seg etter en stund. Aldri opplevd det med Seagate. Jeg hadde glatt betalt den drøye hundrelappen ekstra for å slippe bråket.

Lenke til kommentar
Off-topic

Det heter "hvilken harddisk", ikke "hvem disk".

Den der Seagete harddisken koster 132kr mer en WD-HD'en.

Offtopic: Beklager, jeg kunne ikke dy meg, men ironisk nok må jeg nok korrigere deg på at det heter Seagate, ikke Seagete.... ;)

skal vedde en hundrings på at du så ekstra mange ganger over innlegget ditt før du posta det nå, kns

Lenke til kommentar
Har ikke lyst til og lage en sånn segate VS WD her

uuUUu, får for all del håpe det ikke blir en Seagate VS. WD-tråd, for som alle vet er Nvidia/Ati og Intel/Amd-diksusjoner småtterier i forhold til tumultene en Seagate/WD-tråd kan utløse.

 

 

Ellers så anbefaler jeg å gå for Seagaten, evt. en Samsung (eller kanskje en Hitachi), da støynivået på WD (og selvfølgelig Maxtor) kan bli vel plagsomt i lengden.

Lenke til kommentar
Off-topic

Det heter "hvilken harddisk", ikke "hvem disk".

Den der Seagete harddisken koster 132kr mer en WD-HD'en.

Offtopic: Beklager, jeg kunne ikke dy meg, men ironisk nok må jeg nok korrigere deg på at det heter Seagate, ikke Seagete.... ;)

skal vedde en hundrings på at du så ekstra mange ganger over innlegget ditt før du posta det nå, kns

Hehe... you bet! Tror jeg leste det minst 10 ganger, ja...! :D Så mange ganger at jeg nesten ble usikker på om det het Seagate eller Seagete til slutt ;) ....

Lenke til kommentar
Off-topic

Det heter "hvilken harddisk", ikke "hvem disk".

Den der Seagate harddisken koster 132kr mer en WD-HD'en.

Så er Det noen av oss som har dysleksi men ellers så er det fint :D

Så du har altså dysleksi? Ikkje noko galt med det altså.

 

Kjøp heller Seagate\Samsung i staden for WD, sjølv om den koster litt meir.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

WD har tradisjonelt noe høyere ytelse, mens Seagate er mer stillegående. Jeg har kun hatt WD disker, frem til for en liten stund siden (ett par måneder) da jeg byttet alle til Seagate for å få ett mer stillegående system (samt at to WD disker nylig har tatt kvelden uten at jeg har hatt noe problemer med det før). Tja, noe forskjell var det jo. Og jeg driver med videoredigering (full mini-dv-kvalitet) så jeg var litt nervøs angående ytelse, men det er ikke noe problem. Merker heller ikke at maskinen er tregere på noen andre områder heller.

 

Min konklusjon : Kjøp Seagate.

Lenke til kommentar
Ja, det er tross alt lurt å ikke drite seg ut med å skrive feil i en post der man mobber skrivefeil... eller hur?

Hmmm... Lars Anders bare trykket på feil knapp, seff vet han at det heter Seagate, han bare skrev med e. MonkyBOY, derimot, skrev bevisst "hvem", uten å kunne skylde på at han trykket en knapp feil...

 

Så, on-topic igjen: Kjøp WD, synes jeg. Jeg har bestilt Seagate, fatter ikke hvorfor. WD er mer stabilt, og det bråker mer, men er du ikke allergisk, og vant til lydløs disk, merker du ikke den ekstra støyen fra WD... Har en kompis som har den, den er visstnok konge, så jeg bestilte en til for han...

Lenke til kommentar

On topic: Jeg har sagt min mening om HD.. (Igjen: Seagate!)

 

Off topic.. I det hele tatt. Jeg er lei av å lese tråder opp og ned om skrivefeil.. Dette er mye mer irriterende enn skrivefeilene.

 

Vi forstår hverandre, eller hva? Det er det viktigste, spør du meg. Dette er ikke et forum for norskundervisning. Vi har en felles hobby og det er derfor vi er her.. Vi er vel ikke her for å "TA" folk?.. Ok, vi artikulerer oss skriftlig på forumet fordi det er den eneste muligheten. Skal folk med dysleksi og døve personer unnlates fra dette forum? Vi mennesker er forskjellige og har forskjellige verdier (og forskjellige positive og negative egenskaper) selv om vi har en felles skriftspråklig norm.

 

Sorry for OT, men det kommer mer om dette på et mer passende tidspunkt og sted senere..

 

Blir bare så lei å lese masse korrigerende poster innimellom de konstruktive... La meg påpeke at "offtopic-delen" av dette innlegget er ikke spesielt rettet mot denne tråden, men generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...