Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva synes folket om Machine Head? Jeg har bare hørt debutalbumet, og det faller veldig godt i smak. Burn My Eyes er rett og slett en perle, men jeg har hørt veldig lite positivt om resten av diskografien deres. Sell-out, nu metal-piss osv. er vel det jeg har hørt. Stemmer dette, eller er det noen godbiter på de nyere albumene som er verdt å sjekke ut?

Lenke til kommentar

Vel, riffene ble på noen av de litt senre albumene kinda nu-metallish vil noen si... det flest reagerer på er vel at de beygynte med (i likhet med ekstremt mange musikere på den tiden) å rappe i musikken sin.

 

Anyways, synes faktisk ikke alt av som er "Numetallisk" er så dårlig, så du kan jo gi noe av det en sjangse og se om du liker det? For...du må ikke mistolke hva folk mener med "numetallisk", det er ikke akkurat sånn at de ligner på Linkin Park eller noe sånt tull...

 

Uansett, hvis jeg ikke tar feil så gikk de tilbake til mer typisk groove/thrash-metal på deres siste album? :hmm:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Ustedalen: Tool kan også bety "kuk", og om jeg husker rett så er det den betydningen bandet legger i navnet.

8071237[/snapback]

 

Jeg har lest/hørt et intervju med de der de får spørsmålet om hva navnet egentlig betyr, de svarte "Slå opp i en ordbok". Men det er godt mulig et det er betydningen "kuk" de legger i navnet.

Lenke til kommentar
Hva synes folket om Machine Head? Jeg har bare hørt debutalbumet, og det faller veldig godt i smak. Burn My Eyes er rett og slett en perle, men jeg har hørt veldig lite positivt om resten av diskografien deres. Sell-out, nu metal-piss osv. er vel det jeg har hørt. Stemmer dette, eller er det noen godbiter på de nyere albumene som er verdt å sjekke ut?

8073801[/snapback]

 

The Blackening er dritbra, rett og slett. Hvertfall ikke noe nu-metal eller sellout på det albumet. Satt med et stort glis da jeg hørte førstelåta.

Lenke til kommentar

Iced Earth

 

You are Iced Earth! Your music stems from classic heavy metal with slight thrash roots. You love melody in your music, and you definitely love adding the element of fantasy with reality when you write your songs. Rhythm speed, heaviness, and melody are what you're all about!

 

 

Har faktisk aldri hørt noe av de... :blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kjøpte meg cannibal corpse sitt nyeste album for ie stund siden, men er først nå jeg har satt meg ned å hørt igjennom sangene. Fy f* for en kraft de har klart å få i lyden :dontgetit: . Måtte jo bruke foreldrene mine sitt anlegg for at det ikke skal knitre pga all bassen (tror jeg).

 

Er det flere tøffe band som klarer å få så mye kraft i et album? :hmm:

Lenke til kommentar
Kjøpte meg cannibal corpse sitt nyeste album for ie stund siden, men er først nå jeg har satt meg ned å hørt igjennom sangene. Fy f* for en kraft de har klart å få i lyden  :dontgetit: . Måtte jo bruke foreldrene mine sitt anlegg for at det ikke skal knitre pga all bassen (tror jeg).

 

Er det flere tøffe band som klarer å få så mye kraft i et album?  :hmm:

8075806[/snapback]

 

Fyr løs Tool - 10,000 Days på full guffe. Jeg pleier å gjøre det når jeg er alene hjemme, ting holder på å falle fra hverandre. Fantastisk bassing på den skiva.

Lenke til kommentar
Cannibal Corpse sine studioplater kunne blitt så utrolig mye bedre om de hadde en trommis som mestret mer enn 3 takter. Funker som faen live, men absolutt ikke på plate.

8075858[/snapback]

 

Paul er Paul da.. Men hadde nok blitt mer syk tromming om de hadde hatt Derek Roddy bak batteriet f.eks. :dribble:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...