Gå til innhold

X800pro på denne pc (ny) kunn for x800pro int...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører far cry på 1280x1024 uten AA og med programvare bestemt AS, alle settings på max. Jeg har et gjennomsnitt på 70-80 FPS, mer enn det trenger jeg ikke :)

 

Jeg dro til og satte opp oppløsningen til 1600x1200 med 8xAA og max AS. Det gikk utmerket og spille UIT2004 (botmatch), mens FarCry var det på kanten. Noe lagging i ny og ne (internett-spilling).

Lenke til kommentar
Titta litt på bildene fra andre posten på denne tråden..

 

http://jihn.com/FarCry/100_1461.JPG

 

Hvilket skjermkort blir demonstrert i dette bildet? Ugh!

Hva har skjedd med denne svanen? :mad: Værst for deg hvis du driver med dyreålageri :ermm:

*ugh* det er en fredsdue...den falt :blush:

 

he he det der er nokk et ekte bildet (3.2 pixel tenker jeg)

 

Nesten riktig gjetta.

mitt favoritt bilde.

 

Hmmm, gleder meg vertfall til å se hvordan hl2 og doom3 blir uansett.

Så satser jeg på at kortet mitt (x800pro) kan kjøre dem knirkefritt med max grafikk da :ermm:

Endret av jihn
Lenke til kommentar

Denne filmen kunne jeg tenke meg å se, fikk nesten frysninger på ryggen av å se bildene :w00t: Noen som vet hvor man kan laste ned denne filmen?`

 

Lurer litt på åssen maskin man må ha for å spille det med denne grafikken uten lagg :roll:

 

Prøvde doom3-betaen på maskina mi og jeg ble ikke imponert, men det har vel med mine lave specs å gjøre, men jeg tror uansett Half Life 2 blir det spillet jeg gidder å bruke penger på. (Har ganske trang økonomi, så jeg skal være rimelig sikker på at spillet er verd penga for at jeg gidder å kjøpe det). :yes:

Lenke til kommentar

Leste (nevnt det før et sted) i Pc gaming world - som haddet reportasje fra E3 messen i hele bladet - at Doom3 var messens store skuffelse - Hl2 vant både beste spill og beste action spill tittelen.

 

Doom ble beskrevet som, siterer:

Kastrert pikselgrafikk bak en spillfysikk som nesten ikke var tillstede

 

Edit:

 

Snakket foresten med en kar på E3 butikken ved Oslo S i dag, han mente at mye av grunnen til utsettelsen var FarCry. Så jeg tror ikke vi skall vi altfor overasket om FarCry faktisk er like bra\bedre (fra mange vinkler for man like heftige bilder fra farcry)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
:hmm: Det er en liten uenighet mellom hl2 crewe og Nvidia, saken er den at spillet nesten ikke drar på fx kortene til Nvidia (kortene fikser ikke directx-9), så vavle må vente på Nvidia til de slipper en den nye driveren slik at de kan optimalisere spillet opp mot dette, min gud er det mulig :no:

Hvor er det du tar dette ifra? Optimalisere hl2 opp mot driveren? det er heller tvert om.

Valve hadde allerede en optimalisert code path for NV3x på ATi's shader day event og her kjørte FX5900 med brukbart framerate og dette var for 10 måneder siden.

Lenke til kommentar

So, what is the issue with Half Life 2 and the GeForce FX’s then? One simple fact is that the GeForce FX’s pixel shader architecture just appears not to be best suited to the design of DirectX9 and it also appears to be considerably slower in floating point performance in relation to ATI’s boards - in terms of pure DirectX9 floating point performance it seems that 5900 is roughly the equivalent of 9600, however when the operations are optimised specifically for the CineFX architecture the performance can be much higher. The issue appears to be that DirectX just doesn’t provide the framework for the GeForce FX shader architecture to be at its best, and this has been shown with other titles as well.

 

Note: It’s an interesting fact that of the two most eagerly anticipated games over the next year the developers have had to expand time and effort in creating special, optimised paths for GeForce FX hardware whereas ATI has more than acceptable performance (and with higher IQ) in both of these titles utilising the default path. The release dates for both of these titles have been a constant source of interest - has creating more special rendering paths actually hindered the release of these titles?

 

Slik tolket jeg det i alle fall, står en del ting till der - se linken lenger oppe

Lenke til kommentar
Ikke ifølge Gabe, men vi får nå se. Uansett er GF6800 en "entire different beast" enn GF FX.

6800-serien er definitivt det største NVIDIA har gjort siden GeForce4 TI-serien.

Gabe har jo fått litt av våre kanadiske venner for å holde på sine uttalelser, men slik jeg observerer det, noe som er mye mer objektivt en Gabe, kommer 6800-serien til å klare seg bra i HL2.

 

ATI's X800 serie kommer mest sannsynlig til å ligge litt foran hvis 3Dc teknologien blir benyttet med måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...