Gå til innhold

Hvorfor er Sapphire så billig?


Anbefalte innlegg

Det finnes ikke ett eneste skjermkort på dagens marked som kan kjøre max detail på alle spill som finnes pr dags dato, med fps som ligger jevnt over 50. Max detail= <6aa max anisop mm.

 

Om du ikke skjønner hvorfor folk vil kjøpe det beste kortet som er, har du nok ikke tid til å løpe rundt å fortelle alle i verden som kjøper mer enn de har "behov" for at de ikke trenger det....

 

Fatter ikke at folk hele tiden skal komme med slike idiotiske uttalelser om hva en trenger og ikke trenger. :roll:

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mortifer: sjekk mitt grafikkort da ;)

 

Dere som sitter på x800pro/9800pro, generelt kort som er rundt 1/2-1 år gamle, vær glad for det.

Har selv kjørt et mx420 de siste ukene fordi jeg var så dum og solgte FX5900 kortet mitt, trodde x800pro kom i butikkene i løpet av denne måneden. Joda, VIVO gjorde det, men av uventede grunner kunne jeg ikke kjøpe det likevel.

 

Muligens unyttig post, men måtte si det. :wee:

Lenke til kommentar
Men hvorfor i helvete trenger du et slikt kort. Det er overkill. Kjøp heller en 9800pro, du merker ikke noe forskjell uansett.

Hmmm, jau vi kan jo se når HL2 og Doom3 kommer ut om du med ditt 9800 kort har like god ytelse som oss som kjøper oss x800....

 

Må også si at folk kjøper x800 fordi dem har råd til det...da gidder dem ikke kjøpe et 9800 kort som ikke er i nærheten så bra. :wee:

Det du sier her at du ikke får dratt nytte av x800 kortet ditt før disse spillene kommer på banen, og når de spillene kommer på banen som faktisk drar maksimal nytte av kortet ditt, koster det halvparten av det du gav for det. :p

Lenke til kommentar
min personlige mening er dette er et idiotis tidspunkt å kjøpe nytt skjermkort på.

det er per i dag kun et spill som virkelig trenger skikkelig hw, det er far cry, og der vil også antall mb minne du har spille en ganske stort rolle.

innen spill som virkelig krever et skjermkort av x800\6800 kaliberet kommer ut så har prisen på disse kortene gått ned med minst 500kr.

per i dag er man i en dødsone når det gjelder nye spill, og da er det vel alvorlig talt ikke noe poeng i å blåse bort penger på nytt kort.

jeg kjøpte 9800pro i juletidene, og frem til nå så er det bare et spill jeg har fått brynt meg på med det kortet, og det er far cry, synes egentlig det sier det meste.

ThomasM har kloke meninger, så det så.....!

Lenke til kommentar
Tror nok man er litt naiv angående hvor mye disse kortene kommer til å falle i pris.. Radeon9800XT kom vel for en god stung siden og er fortsatt rundt 3000kr er det ikke?

Hvem vil kjøpe de da ? "alle" venter på de nye kortene og "alle"

venter på at prisene skal gå ned for de "gamle" ;)

Lenke til kommentar
Jeg syns hele greia er bare frustrerende og plagsom! :) Jeg kjøper nok x800pro nå snart, bare fordi jeg alltid har hatt Nvidia og vil prøve noe nytt. x800 har visstnok også vært best i tester hittil. (Selv om jeg venter på Doom3 og da lønner OpenGL seg)

Har sett X800XT PE kort til 4400,- så det er vel det meste man kan få for

pengene akkurat nå (snart ;) )

Lenke til kommentar
Jeg syns hele greia er bare frustrerende og plagsom!  :) Jeg kjøper nok x800pro nå snart, bare fordi jeg alltid har hatt Nvidia og vil prøve noe nytt. x800 har visstnok også vært best i tester hittil. (Selv om jeg venter på Doom3 og da lønner OpenGL seg)

Har sett X800XT PE kort til 4400,- så det er vel det meste man kan få for

pengene akkurat nå (snart ;) )

Jeg kjøper VIVO kortet med XT kjerne og klokker det opp til XT og modder det til 16x pipes om et år eller to! :D

Endret av Mortifer
Lenke til kommentar

Hvorfor Sapphire som regel er billigere enn alle andre?

 

Det har vel noe med at de har enerett på produksjon av ATI kort som de selger til andre "produsenter" og derfor kan selge sine egne kort litt billigere da de ikke har ekstrakostnaden ved å sette på et annet klistermerke ;)

 

Er ikke som med nvidia der selskapene kan lage sine egne kort.

Lenke til kommentar

jeg kjopte 9800pro naar jeg satt sammen den nye pcn.. det var vel 2 dager foer prisen paa sapphire x800pro korta ble satt ned.. litt surt, men maa si at jeg er mer enn fornoeyd med 9800pro, og naa har det seg slik at jeg har lyst paa HIS X800pro iceq2 kortet, og det koster jo endel mer.. ;)

 

ingenting aa krangle om egentlig. la dem som har raad, faa kjoepe dem korta dem har lyst paa. jeg har jo oxo lyst paa! hehe. folk har tross alt forskjellige krav. mitt gf4400ti holdt lenge koken. sikkert for mange andre ogsaa, saa det er litt unoedvendig aa sitte paa et nytt kort aa fortelle andre hva dem trenger og ikke trenger, og omvendt.

 

peace sells, but whos bying? :wee:

Lenke til kommentar
Merker jo forskjell etterhvert da, når nye spill kommer ut etterhvert.

 

Ville selv ventet noen måneder eller no, til prisen er halvert.

Da merker du forskjell ja, når de nye spilla kommer er X800 mye billigere enn idag, så er det som regel kommet ett nytt og bedre skjermkort innen da.

Du vet, ikke alle nye spill faller i smak hos alle heller.

Lenke til kommentar

Ser at jeg har klart å lage helvete tilstander her, sorry. Men jeg står for det jeg sier, men det er også min personlige mening. Selfølgelig er ingen like, alle har forskjellige interesser, og det finnes alltid de som vil ha det beste. Og vis de får en glede av å ha det beste, så er det fantastisk. Og jeg tror også at hvis du kjøper et 9800Pro kort nå så trenger du ikke å oppgradere på minst 2-3år, hvis ikke du er opphengt i å ha unødvendig høy FPS.

 

Over til selve spørsmålet, så har det nok veldig mye med hvem du kjenner i GF markedet. Det er ganske kjent at Sapphire har et VELDIG godt bånd med ATI. Sapphire lager til og med made by ATI kortene. Sapphire lager heller ikke Nvidia kort tror jeg ( ikke helt sikker). Dette liker ATI, og belønner de med å gi rimeligere priser på delene.

Lenke til kommentar
Ser at jeg har klart å lage helvete tilstander her, sorry. Men jeg står for det jeg sier, men det er også min personlige mening. Selfølgelig er ingen like, alle har forskjellige interesser, og det finnes alltid de som vil ha det beste. Og vis de får en glede av å ha det beste, så er det fantastisk. Og jeg tror også at hvis du kjøper et 9800Pro kort nå så trenger du ikke å oppgradere på minst 2-3år, hvis ikke du er opphengt i å ha unødvendig høy FPS.

Det er spill allerede i dag man ikke trenger å kjøre så høye innstillinger før man tvinger R9800Pro ned på knærne.

UnrealEngine3 er nok ute om 3år og spill basert på denne motoren vil ikke R9800Pro kunne dra med full detaljer og dette blir neppe det eneste der R9800Pro ikke vil holde om 2-3år med full detaljer, selv uten AA og AF.

Lenke til kommentar
Ser at jeg har klart å lage helvete tilstander her, sorry. Men jeg står for det jeg sier, men det er også min personlige mening. Selfølgelig er ingen like, alle har forskjellige interesser, og det finnes alltid de som vil ha det beste. Og vis de får en glede av å ha det beste, så er det fantastisk. Og jeg tror også at hvis du kjøper et 9800Pro kort nå så trenger du ikke å oppgradere på minst 2-3år, hvis ikke du er opphengt i å ha unødvendig høy FPS. 

Det er spill allerede i dag man ikke trenger å kjøre så høye innstillinger før man tvinger R9800Pro ned på knærne.

UnrealEngine3 er nok ute om 3år og spill basert på denne motoren vil ikke R9800Pro kunne dra med full detaljer og dette blir neppe det eneste der R9800Pro ikke vil holde om 2-3år med full detaljer, selv uten AA og AF.

Når Unreal 3 Engine ankommer vil også X800PRO og GF6800 Ultra være low end ;)

Lenke til kommentar

hva om vi bare blir enige om den gyllne middelsvei, ting blir eldre, r9800p var et jevla bra kort, er fortsatt et meget bra kort, men vil ikke alltid være et bra kort.

 

Prisen på r9800p vil dette ned nå som x800 kommer, siden x800 tar over for 9800.

men dette er allmennkunnskap.

 

Sapphire har interne avtaler hvor de blant annet får brikkene kjøpt før de andre produsenter, og for mindre penger.

Det gir dem som regel et lite push med å være fortest ute med alt nytt, samtidig at de kan holde seg i konkuranse ved å senke prisene.

 

Sapphire er på ingen måte verre enn andre, de bare vet å gjøre buisniess bedre enn andre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...