Gå til innhold

Hvorfor er Sapphire så billig?


Anbefalte innlegg

Vel, jeg er enig Macfan, men dere som higer etter ett heftig skjermkort, vær så god, jeg venter heller en stund... (mitt gfti4200 funker flott i dagens spill uansett...)

Du er sikkert fornøyd med ditt TI4200 kort, men herregud så mye grafikk detaljer du går glipp av når du ikke har DX9 støtte.

Endret av Aeternus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Men hvorfor i helvete trenger du et slikt kort. Det er overkill. Kjøp heller en 9800pro, du merker ikke noe forskjell uansett.

Hvordan er det overhodet mulig å komme et slikt utsagn? Les litt her f.eks:

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...ti-x800-31.html

 

Du mener kanskje at det ikke er noe forskjell på 9600 pro og 9800 pro også? Har testet Farcry selv med både Radeon 9600 pro, 9800 pro og x800 pro. Det anbefaler jeg deg til å gjøre også. Og hvis du ikke merker noen forskjell, så er du enten i total benektelse eller bare "ignorant".

I tester blir det en del forskjell ja, men han mener til vanlig spilling. Da merker man ikke så mye forskjell, ikke enda i hvertfall... :roll:

Hmmm... Testene er gjort i spill...

Lenke til kommentar
Men hvorfor i helvete trenger du et slikt kort. Det er overkill. Kjøp heller en 9800pro, du merker ikke noe forskjell uansett.

Hmmm, jau vi kan jo se når HL2 og Doom3 kommer ut om du med ditt 9800 kort har like god ytelse som oss som kjøper oss x800....

 

Må også si at folk kjøper x800 fordi dem har råd til det...da gidder dem ikke kjøpe et 9800 kort som ikke er i nærheten så bra. :wee:

Det er jo egentlig bare å se på Far Cry...

 

far Cry i 1280x1024 @ MAX 4xAA og 16xAF fx... 9800Pro, lagger som ett uvær... X800Pro, ja da går det glatt :)

spørsmålet er vel egentlig om det er verdt pengene man må ut med for et slikt kort...

Lenke til kommentar
Men hvorfor i helvete trenger du et slikt kort. Det er overkill. Kjøp heller en 9800pro, du merker ikke noe forskjell uansett.

Hmmm, jau vi kan jo se når HL2 og Doom3 kommer ut om du med ditt 9800 kort har like god ytelse som oss som kjøper oss x800....

 

Må også si at folk kjøper x800 fordi dem har råd til det...da gidder dem ikke kjøpe et 9800 kort som ikke er i nærheten så bra. :wee:

Da sliter 9800 kortet ja ;)

Lenke til kommentar
Vel, jeg er enig Macfan, men dere som higer etter ett heftig skjermkort, vær så god, jeg venter heller en stund... (mitt gfti4200 funker flott i dagens spill uansett...)

Du er sikkert fornøyd med ditt TI4200 kort, men herregud så mye grafikk detaljer du går glipp av når du ikke har DX9 støtte.

Nettopp ;)

Lenke til kommentar
spørsmålet er vel egentlig om det er verdt pengene man må ut med for et slikt kort...

Jeg nølte ikke med å bruke pengene mine på x800 kortet. Mener det er verdt det, det er ca. dobbelt så bra så 9800 kortet...

 

går nå selv og sikler litt etter 6800GT, har lyst på litt variasjon da jeg har hatt ati kort siden radeon 8500 kom ut.

 

Selv tenkte jeg på dette kortet, men endte opp med ATi x800pro, av den grunn at ATi er sterkere på d3d enn det nVidia er. Og HL2 kjører d3d, men ska du se det fra en annen kant bruker doom 3 OGL og det er nVidia sterkest på igjen. Men som sagt følte jeg mer for ATi d3d enn nVidia OGL

Lenke til kommentar
altså å bruke over 4000kr på 3dkort er for drøyt for den gjennomsnittlige person. Men eg hadde gledelig kjøpt meg eit om eg hadde jobb og tjente mykje pengar.

Derfor vi får "feriepenger" vet du :laugh:

 

Hmmm, mine feriepenger har en tendens til å gå i tv, spill, cola og pc :laugh:

Høres ut som som en super ferie :yes: Akkurat som min ;)

Lenke til kommentar
Men hvorfor i helvete trenger du et slikt kort. Det er overkill. Kjøp heller en 9800pro, du merker ikke noe forskjell uansett.

Hmmm, jau vi kan jo se når HL2 og Doom3 kommer ut om du med ditt 9800 kort har like god ytelse som oss som kjøper oss x800....

 

Må også si at folk kjøper x800 fordi dem har råd til det...da gidder dem ikke kjøpe et 9800 kort som ikke er i nærheten så bra. :wee:

Det er jo egentlig bare å se på Far Cry...

 

far Cry i 1280x1024 @ MAX 4xAA og 16xAF fx... 9800Pro, lagger som ett uvær... X800Pro, ja da går det glatt :)

spørsmålet er vel egentlig om det er verdt pengene man må ut med for et slikt kort...

Om det er verdt pengene kommer jo helt og fullt an på personen som kjøper det, om han synes det er verdt det, hvor mye penger han har osv. Er bare tullpjatt av folk å komme med usaklige kommentarer om at det nye PC utstyret ikke er verdt pengene. De fleste her inne er entusiaster innenfor emnet og synes dette er verdt det, enten det er for å klokke og tynes FPS måleren eller virkelig nyte den råe grafikken i de nyeste spillene.

Nuff' said.

Lenke til kommentar
altså å bruke over 4000kr på 3dkort er for drøyt for den gjennomsnittlige person. Men eg hadde gledelig kjøpt meg eit om eg hadde jobb og tjente mykje pengar.

Derfor vi får "feriepenger" vet du :laugh:

 

Hmmm, mine feriepenger har en tendens til å gå i tv, spill, cola og pc :laugh:

jaja...mine feriepenger går til "familieting" :(

 

Uansett venter jeg til prisen har halvert og jeg tror ikke at hl2 og D3 kommer på en stund enda. ;)

Lenke til kommentar
Men hvorfor i helvete trenger du et slikt kort. Det er overkill. Kjøp heller en 9800pro, du merker ikke noe forskjell uansett.

Hmmm, jau vi kan jo se når HL2 og Doom3 kommer ut om du med ditt 9800 kort har like god ytelse som oss som kjøper oss x800....

 

Må også si at folk kjøper x800 fordi dem har råd til det...da gidder dem ikke kjøpe et 9800 kort som ikke er i nærheten så bra. :wee:

Da ville jeg ventet et halvt år til de kommer, inntil da virker det som overkill

Lenke til kommentar
jaja...mine feriepenger går til "familieting" :(

 

Uansett venter jeg til prisen har halvert og jeg tror ikke at hl2 og D3 kommer på en stund enda. ;)

Huh? Hva skal du med familie når du an ha en bra pc? :laugh:

 

Jauda, det kan være greit å vente hvis du har noe som du kan bruke og spille på nå...:)

Noe som jeg ikke har :blush:

 

Håper at HL2 og Doom 3 ikke drøyer så veldig lenge da...menne jeg blir ikke overasket hvis det blir utsatt enda en gang... :scared:

Lenke til kommentar
... (mitt gfti4200 funker flott i dagens spill uansett...)

Hva karakteriserer du som dagens spill da? Du kan glemme å kjøre far cry med det der i alle fall (ja, jeg har prøvd)

Og du kan glemme den kommentaren der, for her spiller jeg far cry på 1280x1024 med detaljer på "high" og det går silkeglatt ;)

Lenke til kommentar
... (mitt gfti4200 funker flott i dagens spill uansett...)

Hva karakteriserer du som dagens spill da? Du kan glemme å kjøre far cry med det der i alle fall (ja, jeg har prøvd)

Og du kan glemme den kommentaren der, for her spiller jeg far cry på 1280x1024 med detaljer på "high" og det går silkeglatt ;)

Med AA og AF? Hva er FPS'en på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...