Gå til innhold

Hvorfor er Sapphire så billig?


Anbefalte innlegg

Har merka meg at Sapphire sine x800-kort ligger godt lavere i pris enn en del andre produsenter. Du får f.eks. et Sapphire x800xt vivo til 4.275,- Syner IKKE det er noe ille pris, faktisk en veldig god pris sammenliknet med andre produsenter.

Noen som vet årsaken til dette? Er det noen grunn til ikke å velge det merket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har vel et tettere forhold med ATI, og de er vel den produsenten som selger mest ATI kort. Det er vel en blanding av de 2.

 

Kortene er helt ok, det er så godt som ingen forskjell mellom kortene produsentene seg i mellom.

 

Men hvorfor i helvete trenger du et slikt kort. Det er overkill. Kjøp heller en 9800pro, du merker ikke noe forskjell uansett.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Men hvorfor i helvete trenger du et slikt kort. Det er overkill. Kjøp heller en 9800pro, du merker ikke noe forskjell uansett.

BS-Alert!

Vel, jeg er enig Macfan, men dere som higer etter ett heftig skjermkort, vær så god, jeg venter heller en stund... (mitt gfti4200 funker flott i dagens spill uansett...)

Lenke til kommentar
Men hvorfor i helvete trenger du et slikt kort. Det er overkill. Kjøp heller en 9800pro, du merker ikke noe forskjell uansett.

Hmmm, jau vi kan jo se når HL2 og Doom3 kommer ut om du med ditt 9800 kort har like god ytelse som oss som kjøper oss x800....

 

Må også si at folk kjøper x800 fordi dem har råd til det...da gidder dem ikke kjøpe et 9800 kort som ikke er i nærheten så bra. :wee:

Lenke til kommentar

Macfan: Overkill med tanke på dagens spill, men om et 1/2 års ti regner jeg med at man får dratt nytte av det (hl2, doom3).

 

Off topic: Tror at grunnen til at hl2 og D3 tar så fryktelig lang tid før di kommer ut er fordi di har ventet på at maskinparken skal ha modnet seg, ikke mange med "dårlige" pcer nå...

Lenke til kommentar

altså å bruke over 4000kr på 3dkort er for drøyt for den gjennomsnittlige person. Men eg hadde gledelig kjøpt meg eit om eg hadde jobb og tjente mykje pengar.

 

EDIT: ja det er MAKS overkill å kjøpe seg eit x800 om ein har feks eit radeon 9800 kort fra før..

 

Men som sagt nå kjem det med kor rik ein er og.

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
altså å bruke over 4000kr på 3dkort er for drøyt for den gjennomsnittlige person. Men eg hadde gledelig kjøpt meg eit om eg hadde jobb og tjente mykje pengar.

Derfor vi får "feriepenger" vet du :laugh:

 

Hmmm, mine feriepenger har en tendens til å gå i tv, spill, cola og pc :laugh:

Lenke til kommentar
altså å bruke over 4000kr på 3dkort er for drøyt for den gjennomsnittlige person. Men eg hadde gledelig kjøpt meg eit om eg hadde jobb og tjente mykje pengar.

Derfor vi får "feriepenger" vet du :laugh:

 

Hmmm, mine feriepenger har en tendens til å gå i tv, spill, cola og pc :laugh:

du må ikke glemme rum... sitte på LAN med 1.5liter cola, drikk ca2-3 dl og fyll på med rum, skal gjentas ett par ganger... det er da det å være på LAN blir morsomt...

Lenke til kommentar

Men hvorfor i helvete trenger du et slikt kort. Det er overkill. Kjøp heller en 9800pro, du merker ikke noe forskjell uansett.

Godt spørsmål.

 

Med tanke på at x800 pro bare er 9800 på steroider så kan man lure på hva all hypen er om for noe.

 

Det er mye "første mann til mølla" og "Se jeg har dette kortet" osv.

 

Jeg holdt på å hive meg i det, men stoppet. Venter nå minst 6 mnd. ført jeg handler.

 

V ;)

Endret av vetle
Lenke til kommentar
:roll: Når du må begynne å drikke rum for å ha det morsomt på LAN

er det på tide å finne seg en ny hobbie assa, dessverre....

<veldig offtopic>

Egentlig skulle jeg påpeke at cola bare er godt sammen med rum, men av en eller annen grunn ble det vinklet litt anderledes... seff kan man ha det morro på LAN uten alkoholholdige drikker, faktisk er trøtthets følelesen nesten like bra... humoren stiger (eller synker) til ett temmelig patetisk nivå og man sier ikke akkurat de smarteste ting da heller...

</veldig offtopic>

 

<litt ontopic>

Når det gjelder kort fra Sapphire, så har jeg brukt ett par i noen pcer jeg har bygd, og dem har fungert fint, itilleg til at dem er billige

</litt ontopic>

Lenke til kommentar
Men hvorfor i helvete trenger du et slikt kort. Det er overkill. Kjøp heller en 9800pro, du merker ikke noe forskjell uansett.

Hmmm, jau vi kan jo se når HL2 og Doom3 kommer ut om du med ditt 9800 kort har like god ytelse som oss som kjøper oss x800....

 

Må også si at folk kjøper x800 fordi dem har råd til det...da gidder dem ikke kjøpe et 9800 kort som ikke er i nærheten så bra. :wee:

Det er jo egentlig bare å se på Far Cry...

 

far Cry i 1280x1024 @ MAX 4xAA og 16xAF fx... 9800Pro, lagger som ett uvær... X800Pro, ja da går det glatt :)

Lenke til kommentar

 

Men hvorfor i helvete trenger du et slikt kort. Det er overkill. Kjøp heller en 9800pro, du merker ikke noe forskjell uansett.

Hvordan er det overhodet mulig å komme et slikt utsagn? Les litt her f.eks:

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...ti-x800-31.html

 

Du mener kanskje at det ikke er noe forskjell på 9600 pro og 9800 pro også? Har testet Farcry selv med både Radeon 9600 pro, 9800 pro og x800 pro. Det anbefaler jeg deg til å gjøre også. Og hvis du ikke merker noen forskjell, så er du enten i total benektelse eller bare "ignorant".

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar

 

Men hvorfor i helvete trenger du et slikt kort. Det er overkill. Kjøp heller en 9800pro, du merker ikke noe forskjell uansett.

Hvordan er det overhodet mulig å komme et slikt utsagn? Les litt her f.eks:

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...ti-x800-31.html

 

Du mener kanskje at det ikke er noe forskjell på 9600 pro og 9800 pro også? Har testet Farcry selv med både Radeon 9600 pro, 9800 pro og x800 pro. Det anbefaler jeg deg til å gjøre også. Og hvis du ikke merker noen forskjell, så er du enten i total benektelse eller bare "ignorant".

I tester blir det en del forskjell ja, men han mener til vanlig spilling. Da merker man ikke så mye forskjell, ikke enda i hvertfall... :roll:

Lenke til kommentar

Syns det er morsomt å se alle som sier at det ikke er noen forskjell, det er overkill osv...

Hvor dumme er dere egentlig? Seff er det forskjell... Om det bare er 15 fps så har det mye og si... Vet ikke hva som gjelder for evnisene som ikke klarer å merke forskjell på 60 fps og 100, men jeg vet at feks å gå fra 25 fps til 45-55 er STOR forskjell...

Jeg hadde gått for et x800 kort om du skal ha rå maskinkraft med AA r9800 bare kan drømme om... Selvom jeg ikke kjøper mitt neste ATI kort før om en stund, så eier det :D

Når det kommer til farcry, så skal det mer til enn skjermkort for å få dette til å kjøre smooth... Kanskje en gig ram gjør susen.. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...