Gå til innhold

Nytt design på hw.no!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sikkert noen som har tatt dette opp , men uansett, i prisguiden passer ikke siden inn i 1024*768, må scrolle horisontalt! CRAP. Regner vel med at det er flere som kjører 1024*768 enn 1280*960 i oppløsning... Det måååå fikses!!!

synes de burde lager den større så den kan passe til min 1600x1200 laptop skjerm! :thumbup:

 

Jeg synes alle websidene er så smått! :hrm: Trist...

Lenke til kommentar

Nei.. jeg ønsker ikke å dra den tråden her over på et OffTopic stadie, men.. ja..

 

Btw; Til de to hobby-"designerne" som krangler om hvem sitt som er best (så en annen thread om det, med en idiotisk poll også) - get a clue. Begge designene var virkelig amatørmessige, og det er helt åpenbart for enhver som har drevet med webdesign på et normalt nivå at dere ikke aner hva dere driver med. (Hint; Web-bannere har faktisk en standarisert form-factor.. tenk på det neste gang :)

Takk.. det rører virkelig i hjerterota.. :roll:

 

Tør jeg spørre hvilket grunnlag du har for å rakke ned på andres vilje til å prøve å hjelpe til for å forbedre hardware.no's grafiske utforming?

 

Og nei, det var ikke jeg og Marvil som satte i gang pollen, og heller ikke diskusjonen, så hvorfor du skal rakke ned på oss fordi vi ønsker å hjelpe til, det skjønner jeg ikke..

 

Om du vil ha noen å rakke ned på pga. amatørmessig utformede websider, så forelsår jeg at du leser hele Forferdelige sider, Styggeste sidene @ the WWW i "Web-design, HTML og CSS"-forumet og finner noen etablerte bedrifter som lager "amatørmessige" websider, og sender dem en mail..

 

Btw2; PiRANhA (ooh, så leet) - hva i all verden får deg til å påstå at Norge er isolert når vi er utenfor EU? Please - sett deg litt dypere inn i de politiske systemene før du begynner å slenge med leppa. :)

 

Hva i ***** har det her med denne tråden å gjøre?

Hvilke politiske meninger PiRANhA har, og hva han velger å ha i sin signatur er da helt opp til han, og vil du diskutere politikk med han, send han en PM..

 

 

Greit nok at den første delen av innlegget ditt var saklig og hadde noe med denne tråden å gjøre, men resten kunne du ha spart deg..

Forumet her er kjent for å ha hyggelige medlemmer, som gjerne hjelper hverandre og ikke slenger dritt seg i mellom. Og vi ønsker å beholde forumet slik..

 

For å besvare ditt "kompliment" til meg og Marvil, så kan jeg jo si at ut i fra det intrykket du har gitt nå, så er du en liten bedreviter, en som tror han kan alt, og gjør alt for å vise at andre ikke duger og at andres meninger ikke er noe verdt om de er i mot dine.. (her kunne man egentlig fortsatt i det lange og det brede, men vil du høre resten, så send meg en PM..)

 

Om du ønsker å fortsette med den innstillingen du viste i ditt innlegg så kan du jo gjerne få lov til å sette opp ditt eget forum hvor du kan slenge dritt til alle de som gidder å dra dit...

 

Det var hyggelig å høre fra deg, og jeg håper det var første og siste gang.. :green:

 

 

Ps. Om du ønsker å svare.. send meg en PM...

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar

Det nye designet er ikke fullt så oversiktlig som det gamle, men det er selvfølgelig reklamepengene som bestemmer. Nå er det plass til større reklame-bannere, og jeg ville gjort det samme selv.

 

Rent design-messig så synes jeg den nye look'en ser litt "billigere" ut, og sidene bærer ikke lenger det samme seriøse preget som før. Det er også mye vanskeligere å finne riktige linker, så jeg mistenker at det har kommet en ny uerfaren webdesigner på banen.

 

Selv om jeg ikke nå kommer til å følge med på sidene hver dag slik jeg pleide, så kommer jeg nok til å følge med fra tid til annen.

 

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar

jorgenindahouse: Hva med å ta en titt på de to forslagene før du skal være stor og tøff? Det ene forslaget har en helt ustandard banner på venstre side - jeg snakket ikke om headeren i det hele tatt.

 

cfenzo: Med den profesjonelle holdningen der motbeviser du jo min teori om at du er en liten furten newbie. :) Det er jo ikke for å være ondskapsfull eller "en bedreviter som slenger dritt" men jeg ytret bare min helt ærlige mening om noe du selv puttet ut her i verden - live with it.

 

PS! Nei, jeg gidder da ikke sende deg noen PM - skal du være ufin in public har jeg da vitterlig rett til å svare in public.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Tekststørrelse er også alltid et problem. Hvorfor bruker dere faste størrelser og ikke relative størrelser? Ved bruk av faste størrelser fjerner dere muligheten for enkelt å endre skriftstørrelsen i browseren. Det kan være gode grunner til at folk ønsker andre størrelsern, som for eks. annen skjermoppløsning enn hva designet er beregnet på og folk som har problemer med synet. I begge tilfellene vil det ofte være ønskelig å kunne endre fontstørrelsen til noe som er behagelig å lese.

 

Videre ser jeg at det er mange som påpeker at både det ene og det andre er for stort/lite. Dette kommer blant annet av bruk av annen skjermoppløsning enn den dere har siktet dere inn på. Hadde dere også her benyttet dere av relative størrelser, så hadde mye av disksjonen også her vært borte, da skjermoppløsningene ikke ville spilt noen rolle. Altså, fordi alt i grunn ville tilpasset seg skjermoppløsning man bruker.

 

Litt veloverveid bruk av CSS ville gjort designet mange ganger mer anvendelig.

Lenke til kommentar
HalTan Skrevet 13/06/2004 : 22:41

  Hadde ikke reklamen vært der, hadde ikke hw.no eksistert. 

Noen leser, men forstår ikke innholdet? :p

Snakker ikke om å fjerne reklamen. Snakker om å gjøre den mindre irriterende, som å legge den på sidene og la innholdet i hw.no komme i fokus. Da slipper brukeren å få den mitt i trynet! ;)

Og hvor aktuelt ville det være for firmaer å annonsere på hw.no hvis all reklame var flyttet ut av fokus?

 

Jeg tviler sterkt på at hw.no, vg.no eller andre stedet som livnærer seg på reklameinntekter ønsker å ha reklamer som irriterer brukerne sine. Men de må tilfredstille de krav annonsørene/pr-byråene har for at de skal få solgt plass på sidene sine.

 

Alternativet hadde kanskje vært å tredoble antallet reklamer rundt alle artikler for å ta inn det man taper på å ikke ha de reklamer som er der nå.

 

Og er det virkelig så vanskelig å ignorere reklamen med det nye designet? (Bortsett fra den "blinkende" reklamen?)

 

BTW: Hvor mange av dere som klager av at det tar båndbredde å laste ned reklame sitter på en linje med tregere hastighet enn 384kbps d/l?

 

 

OT:

transistorbass> Jeg tror det cfenzo mener er snarere at du var ufin mot PiRANhA, og at du heller burde tatt den slengkommentaren i et PM noe jeg er helt enig med han i. Men siden PiRANhA tydeligvis er "helt på jordet", så kanskje du kunne lage en ny tråd om hvorfor han ikke har peiling på norsk politikk, og poste en link herfra til den? På den måten vil vi alle få mulighet til å ta del i den kunnskap du måtte inneha om temaet :)

 

[EDIT]

Skrievelief ;)

[/EDIT]

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar

En ting er nytt design, men hvor er alle guidene blitt av? Det må da ha vært 25-30 guider i det gamle designet. Det er nå bare en håndfull igjen. Savner i første omgang SCSI- og jusguiden, som jeg så etter i dag. Design kan ikke gå ut over innholdet, da er dere på ville veier.

Lenke til kommentar
Btw2; PiRANhA (ooh, så leet) - hva i all verden får deg til å påstå at Norge er isolert når vi er utenfor EU? Please - sett deg litt dypere inn i de politiske systemene før du begynner å slenge med leppa. :)

:laugh:

 

Vær så snill og lukk igjen kjeften din når du ikke har noe konstruktivt å si, det er folk som deg som drar ned nivået på forumet.

Lenke til kommentar
En ting er nytt design, men hvor er alle guidene blitt av? Det må da ha vært 25-30 guider i det gamle designet. Det er nå bare en håndfull igjen. Savner i første omgang SCSI- og jusguiden, som jeg så etter i dag. Design kan ikke gå ut over innholdet, da er dere på ville veier.

Det blir jobbet med å få dem over i publiseringssystemet vårt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...