Gå til innhold

Nytt design på hw.no!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har nå endret på menyen, noe som skal fjerne scrolleproblemet i IE. Det er testet i Opera, IE og Firefox. Vi endret med det samme til ul-basert meny, for de som har interesse av slikt.

ahpadt var forøvrig den heldige vinner av å laste siden akkurat da css-en var oppdatert men før cachesystemet var ferdig å cache siden.

 

Edit: Forøvrig plasserte vi menyen litt lenger til høyre, slik at den passer litt mer logisk inn designmessig.

Endret av knatten
Lenke til kommentar

PCgutten, vi har kun skiftet design på hw.no én gang i løpet av de siste årene. Forumet fikk seg derimot en midlertidig versjon av det nye designet litt før resten av siden fikk nytt design. Dette var grunnet en ny annonse som skulle inn. Før dere klager på den vil jeg nevne at det er gjort før, og at vi har svart før. Annonser i forumet gjør at vi bl.a. har råd til nyere og kjappere servere. Den vi bruker nå har vel alle merket at ikke fungerer tilfredsstillende.

Lenke til kommentar

ahpadt: Det er nok delte meninger om det. Vi i drift liker hvertfall ikke å reise til serverrommet på de merkeligste tider av døgnet for å redde en skrantende server. Det går også med en del tid til å administere forumet, og derfor er det faktisk fint å tjene litt penger på det også.

Lenke til kommentar

Melding til alle firefox-brukere:

Vi beklager flagre-reklame-buggen, men det ser ut til at den skyldes en bug i firefox (nærmere bestemt gecko). Problemet oppstår når man har en iframe inne i et flytende element. Dere kan se bugzilla her:

http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=239706.

 

Det er tre mulige løsninger på dette problemet:

1: Mozilla fixer buggen. Vi håper dette skjer med det første.

2: Vi får nye annonsekoder som ikke bruker iframes. Sist vi snakket med de som lager annonsesystemet sa de at dette skulle skje omtrent nå. Jeg kan ikke love noe rundt dette, men håper de kommer om ikke så lenge.

3: Vi fjerner iframes fra annonsekodene. Dette er ufordelaktig for de av brukerne som bruker Internet Explorer, da den henger og venter på annonse-serveren. Det betyr at dersom annonseserveren sliter blir resten av tjenestene våre også ganske ubrukelige.

 

Vi velger å satse på en av de to første løsningene. Uten å kunne vise til noe konkret statistikk vil jeg tørre å påstå at det er svært mangge fler som bruker Internet Explorer enn som bruker Firefox. Desverre er det da de som bruker den fornuftige browseren som blir skadelidende. Forhåpentligvis får vi nye annonsekoder i løpet av noen uker, og problemet forsvinner. De nye annonsekodene vil forøvrig også gjøre at det blir lettere å validere sidene, samt at de vil lette trykket på annonseserveren.

 

Edit: Takk til mortenj som gjorde oss oppmerksomme på buggen!

Endret av knatten
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

uffamei dette designet var grusomt. Jeg trodde jeg var kommet inn på HWs gamle sider når jeg først så det! jeg vil ha det gamle designet tilbake! dessuten fungerer det ikke helt bra i Mozilla Firefox, noen av reklamebannerene flytter seg før siden er ferdig lastet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...