Gå til innhold

Nytt design på hw.no!


Anbefalte innlegg

En ting er nytt design, men hvor er alle guidene blitt av?  Det må da ha vært 25-30 guider i det gamle designet.  Det er nå bare en håndfull igjen.  Savner i første omgang SCSI- og jusguiden, som jeg så etter i dag.  Design kan ikke gå ut over innholdet, da er dere på ville veier.

Det blir jobbet med å få dem over i publiseringssystemet vårt.

Hvorfor gjør dere ikke sånt på forhånd, før dere legger ut nye versjoner? Dette minner meg om da dere skiftet board også. Legger ut en versjon med begrenset innhold, og må holde på å mekke i ukesvis etterpå for å få alt på plass. Dette er akkurat motsatt av hvordan man migrerer systemer på en seriøs måte. Mangelfull datakonvertering, ikke noen/begrenset testkonvertering, ikke noen testgruppe som man tester nye grensesnitt på, ikke testet ulike webbrowsere/plattformer, mangelfull/sen informasjon til brukerene osv. Har ingen av dere erfaring med hvordan man kjører slike prosjekter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Mac på jobben, og det nye designet lastes ikke riktig på skjermen. Menyen til venstre (og headingen) kommer først, og UNDER teksten til venstre meny kommer listen med alle artiklene, samt høyre meny.

 

Det er litt irriterende at jeg må scrolle for å komme til artiklene... Det var ikke slik den første dagen det nye designet var på plass.

 

Mac OS 9.2.2 (under Mac OSX).

Lenke til kommentar

Hvorfor gjør dere ikke sånt på forhånd, før dere legger ut nye versjoner? Dette minner meg om da dere skiftet board også. Legger ut en versjon med begrenset innhold, og må holde på å mekke i ukesvis etterpå for å få alt på plass. Dette er akkurat motsatt av hvordan man migrerer systemer på en seriøs måte. Mangelfull datakonvertering, ikke noen/begrenset testkonvertering, ikke noen testgruppe som man tester nye grensesnitt på, ikke testet ulike webbrowsere/plattformer, mangelfull/sen informasjon til brukerene osv. Har ingen av dere erfaring med hvordan man kjører slike prosjekter?

I stedet for å dra denne tråden off topic kan du svare meg over pm hvis du ønsker, for jeg har lyst på å få vite hvor kildene dine kommer ifra siden du påstår at vi ikke har testet det blant en gruppe utvalgte personer, eller at vi ikke har testet det i forksjellige nettlesere samt hvor det står at alt som blir gjort i verden går 100% smertefritt. :)

Lenke til kommentar

Hei igjen, jeg har vært borte en dag, og det er nok å ta tak i ser jeg. Forsøker å svare på det meste her:

 

Når det gjelder valideringsfeil, jeg har allerede kommentert dette mange steder i tråden. Hele det nye designet validerer xhtml strict 1.0, bortsett fra at vi har valgt å bruke target="_blank". Vi har annonsesystemer og andre eldre ting som ikke validerer, derfor validerer ikke det ferdige produktet med alle includes. Dette har jeg forklart mange ganger, les tråden før dere klager. Noen foreslo å lage et php-script som fikser annonsekodene, dette blir ikke aktuelt å bruke tid og penger på. En ny versjon av annonsesystemet kommer snart, vi avventer dette. Og til de som nevnte noe om caching, vi cacher allerede sidene våre der det trengs.

 

"hvorfor velger dere ikke å bruke begin.no baren selv slik som søstersidene har...."

Fordi vi har funnet ut at det ikke er mulig med dropdowns over flash-annonser. Vi må derfor finne en lur løsning her, f.eks. å skjule annonsen når menyene åpnes, eller å omorganisere litt på ting.

 

Diverse plukk på det designmessige:

Jeg kommenterer ikke alt her, men leser det dere skriver. Vi kommer til å gjøre litt justeringer fremover utfra dette.

 

Bredde på siden:

Det ser ut til at jeg har bygd siden 1002px bred, ikke 1000px. Dette skal jeg fikse.

 

"Lag en side som validerer, så virker den som tiltenkt i alle browsere"

Feil, feil, feil. En side som validerer kan godt se forskjellig ut i Opera og Firefox, på Windows og Linux osv. Da ser jeg bort fra IE med sin dårlige html/css-støtte. De som prøver å påstå noe slikt kan aldri ha jobbet med et seriøst design. Validering er ikke en magsik løsning på browserkompatibilitet.

 

Firefox: Jeg testet i denne nettleseren underveis, men i siste liten ble det desverre gjort noen endringer som gikk utover firefox. Jeg testet desverre ikke i firefox helt på slutten, noe jeg burde gjort.

 

De som snakker om browserstatistikk:

Slike er absolutt ikke til å stole på. Glem det. For litt lesing om slikt:

http://www.virtuelvis.com/archives/99.html

De fleste browser-statistikker tolker Opera som IE når den identifiserer som det, og det gjør den som default. Dette er bare et eksempel på ting som ødelegger slik statistikk.

 

Dynamisk bredde:

Det er mange som mener dette er en god ting, men det er fortsatt mange som vil ha statisk bredde. Det er lettere for øynene å følge en rekke ingresser når de ikke blir for brede.

 

De som lurer på hvorfor vi ikke valgte f.eks. Marvil sitt design, grunnen er at de ble laget alt for sent.

 

Håper dere skjønner at vi ikke "driter" i brukerne, slik noen her er ivrige til å påstå. Jeg har svart mye i starten av tråden, og har forsøkt etter beste evne å rette på ting. Jeg kan desverre ikke jobbe 10-12 timer hver dag, helger inkludert, og var faktisk frekk nok til å ta meg fri på søndag etter å ha jobbet mye overtid i det siste. Hvis noen har problemer med dette, send meg en PM. Nå er jeg tilbake på jobb, og skal ta meg av de viktigste tilbakemeldingene vi har fått, men jeg håper dere skjønner at vi ikke kan etterkomme alle kravene deres.

 

Forresten, til dere med ad-blockers:

Det er ganske mange mennesker i hw.no som jobber ganske mye for å gi dere en tjeneste som hvertfall vi mener er god. Vårt inntektsgrunnlag er reklamer. Ved å sperre dem fratar dere oss de eneste inntektene vi har. Dersom dere mener hw.no er for dårlig til å være verd å se reklamer på, foreslår jeg heller at dere lar vær å lese siden.

Lenke til kommentar
Forresten, til dere med ad-blockers:

Det er ganske mange mennesker i hw.no som jobber ganske mye for å gi dere en tjeneste som hvertfall vi mener er god. Vårt inntektsgrunnlag er reklamer. Ved å sperre dem fratar dere oss de eneste inntektene vi har. Dersom dere mener hw.no er for dårlig til å være verd å se reklamer på, foreslår jeg heller at dere lar vær å lese siden.

.. joa, men som med andre ting; Size matters!

Lenke til kommentar
Fint dette, men nå passer ikke skjembilde helt lenger...

Har 1280 x 1024 og favoritter på venstre siden. må scrolle sidelengs for å se all teksten på forumet :dontgetit:

Jeg må si meg enig i at dette er en anelse bredt. Dere har vel statistikk på hva leserne bruker og høyere enn 1280x1024 er vel ikke snittet?

Lenke til kommentar
Forresten, til dere med ad-blockers:

Det er ganske mange mennesker i hw.no som jobber ganske mye for å gi dere en tjeneste som hvertfall vi mener er god. Vårt inntektsgrunnlag er reklamer. Ved å sperre dem fratar dere oss de eneste inntektene vi har. Dersom dere mener hw.no er for dårlig til å være verd å se reklamer på, foreslår jeg heller at dere lar vær å lese siden.

 

Ok. Men det er da grenser for hvor stor og oppsiktsvekkende reklamer man skal ha! Om du tenker deg om litt selv, så ser du jo at den komplett-flash-saken er far from normal. Den er jo kembo! :eek:

 

Dessuten så jeg ikke helt vitsen i å bygge opp et helt nytt design, når dere heller kunne satt dere ned for å FORSIKTIG modifisere det nåværende.

 

Det er helt deres egen skyld at dere mister lesere nå. Basta bom.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...