Gå til innhold

"Nettbutikker tjener ikke penger...."


Anbefalte innlegg

Dette stod på Lefdals hjemmesider: :D

 

"Vi i Lefdal er kyniske; "Kan det ikke gi oss lavere priser enn konkurrentene, skal vi ikke gjøre det". "Det gir seg utslag i at den internett-siden du nå besøker ikke har alle funksjonene som finnes på nettet, du kan ikke sammenligne varer, du kan ikke bestille via nettet osv. I dag tjener ikke nettbutikker penger, butikker som ikke tjener penger, bruker penger".

 

 

:D He he... Tviler på at den påstanden er så jævli riktig... nettbutikker må jo være de som har minst utgifter av alle butikker....

Endret av bkvaloy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kva var det komplett hadde i omsetning kvar veke? Var i millionklassen i alle fall.

 

Flere millioner hver dag.

 

Omsetning er ikke det samme som profit....

 

DET er helt riktig

 

For komplett sin del er det vel omlag 130 personer i lønnet arbeide

 

MYE mer

 

så tviler jeg at det er så meget til overs å ha julebord på.....

 

Julebordet var fett nok =)

Lenke til kommentar
bkvaloy: Jeg trodde det var produsenter og leverandører som dekket garantifeil... 

 

Nja :)

 

På deler er det fabrikk garanti, men hvis den er kortere en den norsk lov gir deg av garanti, må vel komplett dekke garantien av egen lomme (tror jeg).

 

Og på komplette PC'ene tipper jeg de må ut med en 500-900,- for hver PC Effekt (eller er det Infocare som tar over dette nå?) reparerer på garanti for dem, + deler.

 

Samt arbeidstimene ansatte på komplett måtte bruke på supportsaker.

Lenke til kommentar

Det overrakser meg at så mange på forumet tror at hvis man omsetter mye, så tjener man også masse. Når det nå dukker opp nye databutikker på nettet hver uke, vil konkurransen øke og prisene vil gå ned som en konsekvens av dette.

 

Stikkordet som alle nettbutikker idag kjemper om er "marginer" og "resultatgrad".

 

Fakta er at det er svært vanskelig å "virkelig" tjene store penger på nettbutikk.

Lenke til kommentar

Vil bare si at med en profitt på 5-7% hadde jeg vert strålende fornøyd med,

men ser komplett har 4% før skatt, og det er også meget bra, vi i dagligvarebransjen hadde vert i himmelen med slike marginer, dei fleste i min

bransje har profitt på 0-2% når alt er gjort opp (uansett "billig", eller "dyr" kjede)

Så jeg tror nok ikke komplett klager på den profitten ivertfall, er nok andre

i samme bransje som misunner dei omsetningen og det fine resultatet.

Lenke til kommentar

Komplett hadde et årsoverskudd på rundt 86 mill i fjor (eller forfjor) med en omsettning på ca 1,7 milliard. DET er dårlig butikk det... Og så kommer skatten etter det igjen. I fjor hadde komplett en resultatgrad på ynkelige 5% før skatt. Det er nesten så man lurer på hvorfor eierne gidder... de hadde nesten tjent mer ved å ha penga i banken...

 

Netcom derimot som hadde omsetning på rundt 5 milliarder ... satt igjen med rundt rundt 2,2 milliarder. Hvem kaller Telenor grådige (men det er topic for en helt annen tråd)

Endret av ufo
Lenke til kommentar

Og som heller ikke må glemmes er at hvis du har en omsetning på en milliard og en fortjeneste på rundt 5% så betyr det at du til enhver tid må ha sinnsvakt mange millioner kroner syltet ned i deler som ligger på lager... Det er det som er problemet for spesielt de mindre databutikkene. Enten må eierene ha skutt inn sinnsvakt med kapital (og med tanke på at fortjenesten da er rundt 5% er ikke det veldig sannsynlig) eller så må de ha store banklån og med tanke på renter er ikke det heller veldig gunstig.. Så det er ingen tvil om at det kan være hardt for forskjellige webshoper.

Og som en kommentar til posten om Lefdal, for Lefdal som ønsker å selge over disk i butikk er det faktisk et poeng at de vil bruke mye penger på å ha en god, og godt oppdatert webshop. Det koster faktisk en del og ha noen til å sende ut pakker for deg, spesielt hvis du ikek har stor nok omsetnng til at du får nyttegjort deg investeringene det er med et godt pakkesenter.

 

 

Cobos (som absolutt ikke er noe business geni, men jeg vet at å drive webshop ikke er enkelt :)

Lenke til kommentar
bkvaloy: Jeg trodde det var produsenter og leverandører som dekket garantifeil... 

 

Nja :)

 

På deler er det fabrikk garanti, men hvis den er kortere en den norsk lov gir deg av garanti, må vel komplett dekke garantien av egen lomme (tror jeg).

 

Og på komplette PC'ene tipper jeg de må ut med en 500-900,- for hver PC Effekt (eller er det Infocare som tar over dette nå?) reparerer på garanti for dem, + deler.

 

Samt arbeidstimene ansatte på komplett måtte bruke på supportsaker.

Heey! Denne var fra en annen tråd... :laugh: Snodig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...