Gå til innhold

AMD gir "førstehjelp" til Prescott


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(Hvis du skjønner deg på biler vil du nok se at en bil med eks. 500hk og 1500nm vil være sterkere enn en bil med eks. 800-900hk og bare 500nm)

Må bare få rette deg litt her. En bil med 500hk og 1500nm dreiemoment, vil ha større moment, men være tregere enn en tilsvarende bil med 900hk og 500nm. 500nm er i seg selv noe sinnsykt med moment.

 

Litt off-topic der.

Morsomt påfunn fra AMD, men de skaper veldig stor fallhøyde for seg selv den dagen de (igjen) shipper ut en dårlig cpu.

. . . Men den vil ikke være sterkere enn den bilen med 500hk/1500nm (som jeg skrev)

OT: Hehe, håper du har mer greie på prosessorer enn biler (eller egentlig fysikk da), en bils "styrke" (regner med at den største styrken som kan oppnåes er det det er snakk om her), avhenger av to ting, effekt og giring, effekten avgjøres av to ting, turtallet og dreiemomentet, og si at en bil med høyere dreiemoment er kraftigere selv om den har lavere effekt er feil. Det blir som så si at en firkant som er 15m^2 i areal er større enn en som er 20m^2 fordi den ene siden er lengre på 15-firkanten.

 

Høyt dreiemoment kan ha andre fordeler dog, bedre effekt på lave turtall (mange mennesker liker bedre å kjøre på lave turtall), mindre slitasje på motoren (behov for lavere turtall). Det er ikke uten grunn at en traktor lages med høyt dreiemoment, og ikke med en mc-motor som går på 12 000 rpm (det er altså slitasje, ikke effekt).

 

Har aldri skjønt alt maset om dreiemoment, de bilbladene jeg har lest hos frisøren er også veldig opptatt av det, en effektkurve feks hadde vært mye mer nyttig for den gjengse kjøper.

 

AtW

Lenke til kommentar
utrolig hvor fort en tråd som dette sklir ut i tull og vas..

 

enig med bamsefar, steng tråden. AMD vs Intel tråder fins det nok av.

:wee: Selfølgelig blir det intel vs AMD.... :wee:

Hele saken er jo Intel vs AMD... der AMD sende en first aid pakke "om" Intel :wee:

Lukte nesten at Intel vudere søksmål, men tror de dropper det pågrunn av "størrelsen" til fornærmelsen.. men men..

 

Til ahpadt: Ta en dusj, drikk litt kamille Te, og ta det med humor :)

 

Til alle som quoted alphadt: Ro dere ned... :hrm:

 

Til alle andre (AMD fans).. det blir intel fans sin tur engang i fremtiden...:evil:

 

Til de nøytrale..kake?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
utrolig hvor fort en tråd som dette sklir ut i tull og vas..

 

enig med bamsefar, steng tråden. AMD vs Intel tråder fins det nok av.

Nei, ikke steng den ennå da, vil se hvordan min OT effekt/dreiemoment-diskusjon utarter seg. (kanskje ikke verdens beste argument men, jeg vil virkelig det ;))

 

AtW

Lenke til kommentar
IBM lagde copper interconnects (bruk av kobber i kjernen) som igjen fikk se dagens liv under navnet Intel Pentium 3 (coppermine).

Dog en artig spøk fra AMD, men den er litt under beltespenna.

Så man kan kanskje kalle det litt barnslig.

Der var (er) ikke kobber i (coppermine).

Dummt at settet ikke inholdt en sil også....

Lenke til kommentar
Å det å rippe opp og at nuet gjelder, har dere glemt da P4 kom med 800 mhz da var det urettferdig å sammenligne xp med denne , pussig det var jo også i "nuet" . Men det var da det  :hmm:  :hmm:  :hmm:

Og hvem sa at det var urettferdig å sammenligne P4c mot A64? ;)

Det sa jeg,med begrunnelse i AKKURAT det jeg nevnte tidligere nemmelig at andre skrek opp om at det var urettferdig å sammenligne med xp, er det feil ene veien må det vel vere like stor feil andre veien, eller???

Men glem nå det,

Det var forresten en som lurte på om noen hadde endret syn ang cpuèr, da vil jeg si et betinget JA.

Årsaken til det ligger ikke i at jeg har ment at amd er en dårlig cpu,det har jeg aldri sagt. Men årsaken ligger i den tiden da det var et mareritt å ha en amd maskin pga brikksettene til denne, disse tider er heldigvis forbi :thumbup:

Lenke til kommentar
IBM lagde copper interconnects (bruk av kobber i kjernen) som igjen fikk se dagens liv under navnet Intel Pentium 3 (coppermine).

Dog en artig spøk fra AMD, men den er litt under beltespenna.

Så man kan kanskje kalle det litt barnslig.

Der var (er) ikke kobber i (coppermine).

Dummt at settet ikke inholdt en sil også....

iiiik..

 

Leste litt mer om det nå og så faktisk at det var Tbird som først ble vist med copper interconnects..

 

Sorry. My bad :blush:

Lenke til kommentar

Det sa jeg,med begrunnelse i AKKURAT det jeg nevnte tidligere nemmelig at andre skrek opp om at det var urettferdig å sammenligne med xp, er det feil ene veien må det vel vere like stor feil andre veien, eller???

Det som har blitt sagt er at det er feil å sammenligne P4c mot XP etter at A64 kom ut på markedet, noe som stemmer ganske bra også. I en periode da det ble sammenlignet de beste prosessorene fra AMD og Intel så ble stadig A64 glemt av intel folket(lurer på hvorfor :hmm: ), og derrfor ble det sagt at det blir feil å sammenligne XP mot P4c.

Lenke til kommentar

Det sa jeg,med begrunnelse i AKKURAT det jeg nevnte tidligere nemmelig at andre skrek opp om at det var urettferdig å sammenligne med xp, er det feil ene veien må det vel vere like stor feil andre veien, eller???

Det som har blitt sagt er at det er feil å sammenligne P4c mot XP etter at A64 kom ut på markedet, noe som stemmer ganske bra også. I en periode da det ble sammenlignet de beste prosessorene fra AMD og Intel så ble stadig A64 glemt av intel folket(lurer på hvorfor :hmm: ), og derrfor ble det sagt at det blir feil å sammenligne XP mot P4c.

Det er riktig som du sier, men denne sammenligningen ble brukt også før A64 kom og da ble argumenter som "det er feil å sammenligne med P4 800 da xp skal sammenlignes med P4 533" eller "bare vent til A64 kommer" .

Men drit i det,det var bare dumt av meg å nevne dette da det viser seg å bli en "big deal" hver gang .

Så nok en gang vi legger dette på is :)

Lenke til kommentar

Snekkern'n: Det der med at alle kauka om at det var feil å sammenligne xp mot p4c er en myte du har skapt. Du ble vel bedt om fra flere hold å finne sitater fra noen som sa dette for ca et års tid siden, da du først kom drassende med den, uten at du fant noen.

Lenke til kommentar

Men drit i det,det var bare dumt av meg å nevne dette da det viser seg å bli en "big deal" hver gang .

Fordi dette er veldig provoserende og at du gir utrykk at det er de fleste AMD-fan som bruker dette som et hovedargument, men det er kanskje 1 eller 2 person som gauler rundt dette her. Jeg fatter heller ikke at du nevner dette hele tiden når det kommer opp en Intel v AMD diskusjon :hmm: det er bare så provoserende og unødvendig og spessielt når du ikke er noe likere selv.

 

"bare vent til A64 kommer" Hva er så galt med dette? Bruker du virkelig dette her mot AMD-fans? Denne var tynn du! Hvor mange ganger har jeg ikke hørt " Bare vent til prescott kommer".

 

Det du skriver her kan jeg også bruke mot deg! Du skjønner hvorfor det er så provoserende? Og jeg kan heller ikke se hva som er så galt med alt det du påstår.

 

Håper du slutter med å poste slike poster i fremtiden, for de fører ikke noen steder uansett!

 

Peace :)

Lenke til kommentar

Men drit i det,det var bare dumt av meg å nevne dette da det viser seg å bli en "big deal" hver gang .

Fordi dette er veldig provoserende og at du gir utrykk at det er de fleste AMD-fan som bruker dette som et hovedargument, men det er kanskje 1 eller 2 person som gauler rundt dette her. Jeg fatter heller ikke at du nevner dette hele tiden når det kommer opp en Intel v AMD diskusjon :hmm: det er bare så provoserende og unødvendig og spessielt når du ikke er noe likere selv.

 

"bare vent til A64 kommer" Hva er så galt med dette? Bruker du virkelig dette her mot AMD-fans? Denne var tynn du! Hvor mange ganger har jeg ikke hørt " Bare vent til prescott kommer".

 

Det du skriver her kan jeg også bruke mot deg! Du skjønner hvorfor det er så provoserende? Og jeg kan heller ikke se hva som er så galt med alt det du påstår.

 

Håper du slutter med å poste slike poster i fremtiden, for de fører ikke noen steder uansett!

 

Peace :)

Kanskje Hw.no skulle lansere en krig mellom intel og AMD klanen... :wee:

Det skal være artig å ser på... aiai!

 

Forslag:

Tomat krig

Vann krig

Hardware krig (hardware som våpen, kan være dødelig)

Paint ball krig (sunere alternativ)

Glo krig (ser hardt på hverandre, første som blinker taper)

Ord krig (nei, nok her)

Boksing?

rugby?

 

ka mer? :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...