Gå til innhold

AMD gir "førstehjelp" til Prescott


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig hvordan tidene forandrer seg... husker når AMD skulle slå Intel på performance og skrudde opp varmen. En kamerat av meg sitter på Thunderbird 1400 (som var vel ca. den varmeste ever). Tipper de kan gjøre akkurat det samme nå men har skiftet fokus - nå leverer de samme performance, men mye kjøligere og stille (Cool'n'quiet).

 

Og husk det, dette er alt 32bits programmer. Når 64bits Windows og programmer kommer, får alle AMD64 eiere en pen bonus :). Så de gjør det stort. Men hvor lenge var AMD (Thunderbird-tiden) i paradis? Tipper Intel ikke gir opp så lett, er vel ikke lenge til de er i posisjon til å mobbe AMD tilbake. Jeg vil at ingen skal vinne jeg - at de skal fortsette å duellere frem og tilbake til glede for alle oss forbrukere...

 

Kjella

Lenke til kommentar

 

Er det mulig, AMD er såpass usikker på seg selv at de må ty til skittkasting. Ja ja, synd at det kommer til å gå så dårlig med AMD, som er konge i en gammel verden. Fatter ikke helt at det nå selges flere bærbaremaskiner en desktoper. Og Intel KNUSER AMD der. Men men dette er nesten som et trøstemål til AMD, det er liksom at et lag tror de vinner kampen grunnet at de fikk det siste målet selv om de ligger under 10-0.

 

... Skitkasting har Intel drevet med før, riktig nok ikke så humoristiskt som AMD sin nå, men de drev en stund med forskjellige mailer osv. til vidreselgere at Intel var best og at de skulle anbefale Intel til kunder osv. Her har man også et ganske tydelig bevis på at AMD (hvis de i det hele tatt står bak dette) ikke lider noen slags nød, eller hsunket så lavt at de må angripe seg på motstandere. Da ville de nok gjort noe lignende som Intel gjorde med de mail greiene osv. Dette er rett og slett latterliggjøring av Intel.

 

 

Fatter ikke at det er så mange som nyter at Intel har noen få barne problemer med en CPU.

 

... For det var jo ingen som klaget og hengte ut AMD med sine Palamino cpu'er, eller ???

 

 

Og hvis jeg ikke tar helt feil så er den kraftigste (klokkete) desktop CPUen i denne verden her en P4EE.

 

... Tror du burde oppdatere deg litt på det her området. Intel kan gått begynne og selge cpu'er klokket til 4GHz, og AMD kan like gjerne produsere cpu'er på 2,8GHz f.eks. og enda ha best ytelse. Arkitektur har vell så mye og si som klokkefrekvens.

 

(Hvis du skjønner deg på biler vil du nok se at en bil med eks. 500hk og 1500nm vil være sterkere enn en bil med eks. 800-900hk og bare 500nm)

Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11/06/2004 : 15:36

  QUOTE (hainz @ 11/06/2004 : 15:35)

Dette er jo bare et morsomt stunt av David som tuller litt med Goliat!

Og alle vet jo hvordan den historien slutter  

 

 

Tråden stenges pga. useriøs og tullete diskusjon.

 

 

 

Da tror jeg du har misforstått. Det er et tullete stunt fra AMD ikke seriøst, slutt å ta dette seriøst.

Derfor passer det med en useriøs og tullete diskusjon! IMO

 

EDIT:leif

Endret av hainz
Lenke til kommentar
Artig hvordan tidene forandrer seg... husker når AMD skulle slå Intel på performance og skrudde opp varmen. En kamerat av meg sitter på Thunderbird 1400 (som var vel ca. den varmeste ever). Tipper de kan gjøre akkurat det samme nå men har skiftet fokus - nå leverer de samme performance, men mye kjøligere og stille (Cool'n'quiet).

 

Og husk det, dette er alt 32bits programmer. Når 64bits Windows og programmer kommer, får alle AMD64 eiere en pen bonus :). Så de gjør det stort. Men hvor lenge var AMD (Thunderbird-tiden) i paradis? Tipper Intel ikke gir opp så lett, er vel ikke lenge til de er i posisjon til å mobbe AMD tilbake. Jeg vil at ingen skal vinne jeg - at de skal fortsette å duellere frem og tilbake til glede for alle oss forbrukere...

 

Kjella

Riktig det er konkuransen som tjener oss, Intel vil uten tvil slå tilbake og kjenner jeg dem rett så vil de slå så det merkes .

Så blir det amd sin tur igjen , liker det jeg .

Får bare håpe at de som ler høyest nå ikke setter klumpen i halsen og kveles når den tid kommer :laugh::laugh:

Lenke til kommentar
Personelig syntes jeg den var morsom og ser at det allerede er ca 3 sider med latter her (blir sikkert flere) Men samtidig er jeg overbevist om at hadde denne spøken vert motsatt vei hadde det vert 3 sider med harme/sinne . :roll:

Føler du noen gang at du gjentar deg selv?

 

Ting forandrer seg... bare et hint.

Lenke til kommentar
Personelig syntes jeg den var morsom og ser at det allerede er ca 3 sider med latter her (blir sikkert flere) Men samtidig er jeg overbevist om at hadde denne spøken vert motsatt vei hadde det vert 3 sider med harme/sinne . :roll:

Føler du noen gang at du gjentar deg selv?

 

Ting forandrer seg... bare et hint.

Joda jeg gjentar meg selv, og det med hennsikt :) fordi det jeg gjenntar er like relevant i dag som i går.

:)

visse ting forandrer seg ikke her :no:

Lenke til kommentar
Nja Intelprosessorn slår da vitterlig A 64 i div ting feks videoredigering .

Tja, det er ingen universal sannhet. Husk at videoredigering ikke er synonymt med videoenkoding, og ytelsesforskjellene er i praksis forsvinnende små det vet jeg av erfaring. Snakker man bare om videoredigering, og ikke enkoding så er det liten eller ingen forskjell på systemene siden ytelsen her avhenger primært av harddisken og redigeringskortet man benytter (les: I/O-ytelse, og ikke prosessor-ytelse). Enkelte programpakker for enkoding yter best på prosessorer fra Intel, mens andre yter best på prosessorer fra AMD så ingen kan med 100% sikkerhet si at hverken den ene eller den andre produsenten sine prosessorer er best på videoredigering/enkoding ;)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
(Hvis du skjønner deg på biler vil du nok se at en bil med eks. 500hk og 1500nm vil være sterkere enn en bil med eks. 800-900hk og bare 500nm)

Må bare få rette deg litt her. En bil med 500hk og 1500nm dreiemoment, vil ha større moment, men være tregere enn en tilsvarende bil med 900hk og 500nm. 500nm er i seg selv noe sinnsykt med moment.

 

Litt off-topic der.

Morsomt påfunn fra AMD, men de skaper veldig stor fallhøyde for seg selv den dagen de (igjen) shipper ut en dårlig cpu.

Lenke til kommentar
Personelig syntes jeg den var morsom og ser at det allerede er ca 3 sider med latter her (blir sikkert flere) Men samtidig er jeg overbevist om at hadde denne spøken vert motsatt vei hadde det vert 3 sider med harme/sinne . :roll:

Føler du noen gang at du gjentar deg selv?

 

Ting forandrer seg... bare et hint.

Joda jeg gjentar meg selv, og det med hennsikt :) fordi det jeg gjenntar er like relevant i dag som i går.

:)

visse ting forandrer seg ikke her :no:

nei vise ting forandre seg aldri, som dine kommentarer med at: hadde dette vært intel eller hadde amd gjort det... intel slipper ikke unna med noe, amd slipper unna med alt. seriøst du forandrer deg aldri, kommer alltid med den hadde bare sytingen din. hvorfor ikke bare vente til intel slår fra seg med en god spøk og se om folk klager klager dem, om det skjer kan du bare si: told you so, viste dette kom til å skje.

dette er en spøk, er den morsom, så er den morsom jeg bryr meg ikke hvem det er på bekosting av. intel, amd,ati,nvidia eller meg. :yes:

*må ikke poste alt du tenker* (sa en moderator til meg...)

Lenke til kommentar
Å herregud! Jeg kunne jo fritere pomfri på den gamle t-birden min så AMD SKAL HOLDE SAKSA HEEELT IGJEN!

 

FAENS AMD NERDER! DET ER JO INTEL SOM VINNER ALT AV TESTER!

 

Skal ihvertfall ALDRI mer ha AMD etter den driten jeg hadde før.

 

Blir det ikke litt vanskelig å sammenligne en 64-bit mot en 32-bit CPU?

 

Tenk litt før du skriver AMD-nerd.

 

 

:hrm:

Det blir heller ikke riktig og sammenligne Athlon XP med P4 av nyere versjoner.

 

--

 

Skjønner ikke hvorfor du får et slikt raseri anfall bare noen driver med reklame som ikke er for Intel? Store blokk bokstaver og uendlig barnslige bilder (nitrogen bildet). Syntes dette bare blir for teit, ro deg et lite hakk ned, det er bare en liten spøk fra AMD sin side.

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Personelig syntes jeg den var morsom og ser at det allerede er ca 3 sider med latter her (blir sikkert flere) Men samtidig er jeg overbevist om at hadde denne spøken vert motsatt vei hadde det vert 3 sider med harme/sinne . :roll:

Føler du noen gang at du gjentar deg selv?

 

Ting forandrer seg... bare et hint.

Joda jeg gjentar meg selv, og det med hennsikt :) fordi det jeg gjenntar er like relevant i dag som i går.

:)

visse ting forandrer seg ikke her :no:

nei vise ting forandre seg aldri, som dine kommentarer med at: hadde dette vært intel eller hadde amd gjort det... intel slipper ikke unna med noe, amd slipper unna med alt. seriøst du forandrer deg aldri, kommer alltid med den hadde bare sytingen din. hvorfor ikke bare vente til intel slår fra seg med en god spøk og se om folk klager klager dem, om det skjer kan du bare si: told you so, viste dette kom til å skje.

dette er en spøk, er den morsom, så er den morsom jeg bryr meg ikke hvem det er på bekosting av. intel, amd,ati,nvidia eller meg. :yes:

*må ikke poste alt du tenker* (sa en moderator til meg...)

Som sagt jeg syter ikke, jeg syntes faktisk denne var morro, men igjen så er dere ikke istand til å se sannheten i øynene , slik har det vert hele tiden, det er jo bare å se i tråder der amd får kritikk.

Men la nå ikke dette nok en gang bli en hets mot min person, selvom dere synest det er morro :)

Jeg gidder iallefall ikke kommentere de mer. fortsett med det saken gjelder :D:D

Lenke til kommentar

Så morrsomt var det nå ikke, Amd har nå jaggu hatt sine varmeproblemer de og.

Moralen er , man sparker ikke folk som ligger nede. Greit nok at Amd gjør det godt for tiden, men smålig gjort, og svært dårlig reklame. For neste gang intel gjør et reklame stunt så kan de bare henvise til denne saken, så har Amd ingenting de skulle ha sagt.

 

Jeg liker Amd og støtter dem, men slike ting bør de holde seg forgode for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...