Gå til innhold

AMD gir "førstehjelp" til Prescott


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

P4EE klokket til ca 4,5Ghz er såfall den som har rekorden i 3Dmark CPU. Der slår den alt av AMD sine CPUer.

 

Og hvis jeg ikke husker feil så suger Operton vildt i forhold til G5 i culuster målt i terraflops.

 

Og AMD har flere ganger sakt at de er avhengig av IBM sin "hjelp" for å klare å få ned varmen på derres nye 90nm CPUer. Det er kanskje derfor de spør om å få SSOI.

 

Og dette kommer til å skape mye good will hos Intel, som økonomisk har AMD på giliotinen. Ikke så veldig smart.

Lenke til kommentar
Så morrsomt var det nå ikke, Amd har nå jaggu hatt sine varmeproblemer de og.

Moralen er , man sparker ikke folk som ligger nede. Greit nok at Amd gjør det godt for tiden, men smålig gjort, og svært dårlig reklame. For neste gang intel gjør et reklame stunt så kan de bare henvise til denne saken, så har Amd ingenting de skulle ha sagt.

 

Jeg liker Amd og støtter dem, men slike ting bør de holde seg forgode for.

Helt enig!

Lenke til kommentar

hehe, genialt.. har prescott 2,8 @ 3,4ghz selv, og den ligger på ca 58-59*C full-load med orginalkjøler.. så den er ikke så var når jeg tenker på alle kameratene mine som har AMD, og ikke en av dem ligger under 65*c (må bare klargjøre noe, di har jo DRIT kjøling da :D )

 

Morsom idè fra AMD fordet..

Endret av oorzako
Lenke til kommentar
Og hvis jeg ikke husker feil så suger Operton vildt i forhold til G5 i culuster målt i terraflops.

culuster? terraflops? :no: Jeg tror likevel jeg skjønner hva sprøyt du prøver å si her, men Opteron suger på ingen måte sammenlignet de fleste kjente prosesssorer det kan jeg forsikre deg om. LINPACK er en SVÆRT dårlig indikator på reell ytelse, og baserer seg på eldgamle metoder som var state-of-the-art for over 30 år siden...

 

Uansett, det som gjelder er pris/ytelse og der er Opteron meget konkurransedyktig med Apple G5, eller IBM PowerPC 970FX som den egentlig heter, det er det liten tvil om :)

 

Og AMD har flere ganger sakt at de er avhengig av IBM sin "hjelp" for å klare å få ned varmen på derres nye 90nm CPUer. Det er kanskje derfor de spør om å få SSOI.

Det kalles samarbeid for å redusere utviklingskostnader, og hverken IBM eller Intel har patent på vettet hvis du trodde det. Og det finnes mer enn en håndfull personer i AMD som kan sine saker bra, så hvis du tror dette er en form for nødhjelp så tar du skammelig feil ;)

 

Og dette kommer til å skape mye good will hos Intel, som økonomisk har AMD på giliotinen. Ikke så veldig smart.

AMD har ingenting å tjene på å være venner med Intel, men hvis du ennå ikke har fattet det så var faktisk dette ikke annet enn en uskyldig 'practical joke' for å erte den 800 punds gorillaen litt :p

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Stakkars liten. Ble du provosert?

Den var provoserende synes jeg

 

Men det er bra $Intel$ får litt god konkurranse, spesielt med sitt LGA stunt. Når hovedkortet har pinnene blir festemekanismen mye dyrere å lage, og mere bøyde punner på hovedkort.

 

MINST 20% mer kostnad for hovedkortprodusentene, og billigere for Intel.

 

Vind-tunnel BTX "workaround" til Intel er også teit, så

 

 

BOIKOTT intel, ikke bøy etter for bloat og dårlig innovation.

 

 

Men jeg må si Athlon XP suger i forhold til P4, fordi P4 har mye lavere minne latency og bedre båndbredde så Windows XP virker mye "friskere" på en Intel PC. (prøver ikke å være biased her)

Lenke til kommentar
(Hvis du skjønner deg på biler vil du nok se at en bil med eks. 500hk og 1500nm vil være sterkere enn en bil med eks. 800-900hk og bare 500nm)

Må bare få rette deg litt her. En bil med 500hk og 1500nm dreiemoment, vil ha større moment, men være tregere enn en tilsvarende bil med 900hk og 500nm. 500nm er i seg selv noe sinnsykt med moment.

 

Litt off-topic der.

Morsomt påfunn fra AMD, men de skaper veldig stor fallhøyde for seg selv den dagen de (igjen) shipper ut en dårlig cpu.

. . . Men den vil ikke være sterkere enn den bilen med 500hk/1500nm (som jeg skrev)

Lenke til kommentar
Neinei.. Bare måtte ta litt igjen siden det bare er AMD-freakene som har fått talt i denne tråden.

 

Syntes den passa fint jeg :grin: :grin: :grin:

Unnskyld for et veldig OT innlegg, men blir litt irritert når du har en slik holdning - veldig typisk fjortis "INTEL KNUSER AMD!" holdning. Prøv å iallefall argumentere for påstandane dine, så blir alt litt lettare.. Å komme å kjefte på "amd-freaks" fordi alle synest det er litt morsomt blir berre dumt - dette _er_ faktisk en litt morsom ting AMD har gjort "mot" intel, og det er grunn til å le av det uansett om du holder med AMD eller Intel...

Lenke til kommentar

Denne redda dagen så absolutt!

Morsomt å lese innleggene i denne tråden, og jeg foreslår at alle gjør det, for mer sprøyt skal du lete lenge etter. For det første, hva i all verden har ytelsesdiskusjoner i denne tråden å gjøre?

 

Mange som spyr ut utsagn, som den og den prossesoren suger i forhold til den og den. Utenom enkelte, så er det bare ørsmå marginer som skiller en prossesor med konkurrenten (dropper navn). Om Intel er bedre enn AMD på f.eks ripping så burde nå 2-3 sekunder være helt irrelevant for den vanlige bruker. De fleste gjør nå noe annet imens uansett.

 

Mye drittslenging var det også. Steng tråden, for det kommer neppe noe mer nyttig ut av den.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Neinei.. Bare måtte ta litt igjen siden det bare er AMD-freakene som har fått talt i denne tråden.

 

Syntes den passa fint jeg :grin: :grin: :grin:

Unnskyld for et veldig OT innlegg, men blir litt irritert når du har en slik holdning - veldig typisk fjortis "INTEL KNUSER AMD!" holdning. Prøv å iallefall argumentere for påstandane dine, så blir alt litt lettare.. Å komme å kjefte på "amd-freaks" fordi alle synest det er litt morsomt blir berre dumt - dette _er_ faktisk en litt morsom ting AMD har gjort "mot" intel, og det er grunn til å le av det uansett om du holder med AMD eller Intel...

Jada mamma.

Lenke til kommentar
P4EE klokket til ca 4,5Ghz er såfall den som har rekorden i 3Dmark CPU. Der slår den alt av AMD sine CPUer.

 

Og hvis jeg ikke husker feil så suger Operton vildt i forhold til G5 i culuster målt i terraflops.

 

Og AMD har flere ganger sakt at de er avhengig av IBM sin "hjelp" for å klare å få ned varmen på derres nye 90nm CPUer. Det er kanskje derfor de spør om å få SSOI.

 

Og dette kommer til å skape mye good will hos Intel, som økonomisk har AMD på giliotinen. Ikke så veldig smart.

Nå vel...

 

Er vel ikke bare AMD som benytter IBM sin teknologi.

 

Var IBM som introduserte .13 .09 om ikke alle de andre teknologiene.

 

IBM lagde copper interconnects (bruk av kobber i kjernen) som igjen fikk se dagens liv under navnet Intel Pentium 3 (coppermine).

 

Både nvidia/ati/intel og amd samt mange fler tyr til IBM for nye teknologier. IBM er en av de største utviklerne av ny teknologi.

 

Noen gang hørt utrykket, IBM compatible pc?

 

 

Dog en artig spøk fra AMD, men den er litt under beltespenna. Så man kan kanskje kalle det litt barnslig. Men det er et vesentlig bedre påfunn enn å boikotte/saksøke HK produsenter slik en viss annen produsent gjorde.

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar

Må sei tilstandane e alvorlige her på forumet. Noken er jo nesten verre enn galne engelske fotballsupportere. Klikker i vinkel pga. en liten spøk.

 

Når det er sagt, så er det et faktum at prescott har hatt et varmeproblem, så koffor dere intel-fans må drive å unnskylde dere og dra fram t-birden som sikkert er 3 år gammal, skjønner eg ikkje. Ta dere sammen og ha LITT humoristisk sans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...