Gå til innhold

ALDRI MER TYSK


crapgame

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns ikke tysk var noe værre enn å lære andre språk som engelsk jeg.

Men nå (briefemodus) skrev og snakka jeg ganske grammatisk korrekt engelsk allerede når jeg starta i 4. klasse.

Husker jeg gjorde hele pensumsboka i 4. klasse på fritida leeeenge før de andre var kommet så langt. Og stolt skrev "Doed" bak alle oppgavene som var fyllt inn i boka :D

 

Nå kan jeg (relativt) flytende/forståelig fransk, spansk, tysk, engelsk og noe portugisisk (brasiliansk venninne). Og jeg vet nå at det heter Done ikke Doed.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Ich bin ein Berliner =)

 

"Jeg er en berlinerpølse" - JFK

Er vel "jeg er en berlinerpølse" kanskje?

 

Og ja, Ferdig med tysk jeg og. ahdde min siste tysk timen sist uke. DIGG! Skal aldri snakke tysk igjen så sant jeg ikke blir presset til det av en über stor nazimann.

Lenke til kommentar
Ich bin ein Berliner =)

 

"Jeg er en berlinerpølse" - JFK

Er vel "jeg er en berlinerpølse" kanskje?

 

Og ja, Ferdig med tysk jeg og. ahdde min siste tysk timen sist uke. DIGG! Skal aldri snakke tysk igjen så sant jeg ikke blir presset til det av en über stor nazimann.

Berlinerbolle! -Forhåpentligvis med vaniljekrem... WUNDERSCHÖN!! :)

Lenke til kommentar

For de (par) som ikke tok poenget med "Ich bin ein berliner" er det et klassisk utsagn fra John F Kennedy, der han skulle vise sin solidaritet med tyskerne under en eller annen tale. Det er også et veldig bra eksempel på hvor mye en liten gramatikkfeil faktisk kan gjøre. Det han mente å si var "Ich bin berliner", altså "jeg er fra berlin" (ala når Diana Ross sa "jai ar norsk" for å bevise at hun er norgesvenn). Så slengte han inn Ein, og da sa han "jeg er en berlinerbolle". Ikke helt det han tenkte å si tror jeg :)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...