Gå til innhold

Anne-Kat. Hærland dømt for fyllekjøring


Anbefalte innlegg

Anne-Kat. Hærland har ble denne uken dømt til:

 

30 dagers ubetinget fengsel

2 år uten lappen (hvorpå hun må kjøre opp på nytt for å få den tilbake)

Å betale 90 000,-

 

Hun har foreløpig ikke bestemt seg for om hun vil anke saken.

 

 

Jeg synes det er helt idiotisk at hun skal få en så streng straff etter en liten fyllekjøring. Hun har allerede betalt over 200 000,- for skadene hun har påført de to bilene hun krasjet i, og har blitt kraftig latterliggjort i media. Er ikke denne straffen litt hard? Ubetinget fengsel? Det er jo tydelig at hun angrer på det hun har gjort, og kommer aldri til å fyllekjøre igjen. Hva får man ut av at hun må sone 30 dager i fengsel? Kunne hun ikke heller fått samfunnsarbeid? Boten var jo helt sinnsyk. De 200 000 hun allerede har punget ut må ha svidd nok i lommeboken hennes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal vedde på at dette gjøres for å vise et eksempel, for å vise at rettsvesenet ikke tolererer at kjendiser får mindre straff enn andre. Men samtidig blir jo dette like så ille som om de skulle sett gjennom fingrere, det blir like urettferdig. Hærland trenger ingen ekstrastraff, hun klarer seg godt med den hun har.

 

En skam for den såkalte rettsstaten.

Lenke til kommentar

Denne dommen er helt i tråd med andre dommer for fyllekjøring. 20-30 dager ubetinga er vanlig for å ha satt andres liv i fare.

 

Boten blir beregnet utifra inntekt og er da helt grei. At ho har måtte betale erstatning for å ha bulka andre biler skal ikke formilde boten for selve fyllekjøringa.

 

At ho angrer for media er jo ganske klart, saken er jo ekstremt pinlig.

Lenke til kommentar

Sitter å regner på hvor mange man kan voldta i Norge for

 

30 dagers ubetinget fengsel

og 290 000 ,-

 

Blir vel ca 130, hvorav halvparten blir smittet med HIV. Straffeutmålingen blir den samme.

 

Hvis du er mer av in-to vold enn sex, kan du for samme straff grisebanke fire-fem dusin eller knivstikke 4 stk. Hvis du i tillegg er mørkhudet og har "træuma" så blir det nice price.

 

Velkommen til likehet-for-loven landet Norge.

Lenke til kommentar
Hver gang sosialistsvina hyler om at de rike og velstående slipper unna (typisk paranoid tankegang fra den kanten), tenk da på at straffen for promillekjøring avgjøres utifra inntekt.

Rike og velstående Anne Cath. liker deg ikke.

Kun fordi hun er rik og velstående eller er det noen andre grunner til at du ikke liker henne?

Liker du ikke noen som er rik og velstående? Er du da ikke litt smallsynt??

Lenke til kommentar
Hver gang sosialistsvina hyler om at de rike og velstående slipper unna (typisk paranoid tankegang fra den kanten), tenk da på at straffen for promillekjøring avgjøres utifra inntekt.

Rike og velstående Anne Cath. liker deg ikke.

Kun fordi hun er rik og velstående eller er det noen andre grunner til at du ikke liker henne?

Liker du ikke noen som er rik og velstående? Er du da ikke litt smallsynt??

:thumbup: Ta deg et norskkurs. Les den setningen en gang til. Jeg sier ingenting om hva jeg liker eller ikke. Jeg sier at Anne Cath ikke er velstående, med en slående ironi :scared:

 

At man ikke liker noen som er rik og velstående er noe annet. Jeg misliker ikke automatisk folk som har penger. Det kommer mer på hva den personen bruker pengene til, hvordan de har blitt skaffet til veie, hvordan personen faktisk er osv.

Lenke til kommentar
Likehet for loven er ett viktig juridisk prinsipp. Dersom en bot gis på grunnlag av inntekt sikrer manat den svir like mye for rik som for fattig. Om dette virker i praksis er en annen ting.

Jeg tror faktisk at 30 dagers ubetinget fengsel og 2 år uten lappen svir ganske så godt.

Lenke til kommentar

Syns dette var helt greit, at hun er en "offentlig" person burde ikke endre straffen, ikke gjøre den mindre eller større.

Hun jobber selv i pressen, og nå har hun blitt utsatt for dette selv. Pressen er ikke en del av rettsystemet.

 

Syns dette var på sin plass, bøter burde regnes ut fra inntekt/formue/situasjon, så den svir like mye for hvert individ. 20 000 for en alenemor, er litt anderledes enn for røkke.

 

 

Uansett, maksimumsstraff for visse type voldtekter i Norge er 21 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...