Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var rekorden for laget på 200 mill. sikret med 200338063 poeng pr. kl. 16.05 og vil være et faktum som kan ses direkte ved neste oppdatering kl. 19.05 hos http://folding.extre....php?s=&t=37651

 

Jeg tipper at vi vil nå 210 mill for desember med god margin. Selv har jeg vært heldig med å få ned 8102 på flere maskiner og regner med å nå 63 mill, kanskje opp mot 64 før det nye foldingåret kl. 06.00 01.01.2013 kommer oss i møte.

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nice nice :)

 

Da har jeg byttet til 2x IL. Prøver nå 3700Mhz på 1.25v til folding. Temperaturene er lave, så jeg vet ikke om den faktisk kjører på alle 32 kjernene. Node 0 og 1 har temps fra 45-50 grader, mens node 2 og 3 har begge 20 grader. Strømtrekket er også lavere enn jeg regnet med, 150-180w lavere enn med MC, rett nok med 0.15v høyere kjernespenning. Dog rapporterer system monitor at thekraken kjører med 31xx CPU usage...

Lenke til kommentar

Tror nok at forskjellene i temperatur mer skyldes unøyaktige sensorer enn at sprikene er så store. Har det samme på mine 6276 ES, men dog ikke med så store forskjeller. Hvilke IL (stock frekvens) er det du tester på? De kjører nok på alle 16 kjerner hver siden kraken viser 32.

 

Tipper at du vil ligge nærmere 500K PPD for 8102. :green:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Swapping midt i en WU har jeg prøvd, og det gikk ikke bra. Den kjørte ferdig men jobben ble ikke godt mottatt hos SF for å si det slik, så jeg fikk ingen poeng for arbeidet.

 

Hvis du gikk fra -smp 24 for MC til -smp 32 for IL så folder den fortsatt bare med 24 kjerner.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Swapping midt i en WU har jeg prøvd, og det gikk ikke bra. Den kjørte ferdig men jobben ble ikke godt mottatt hos SF for å si det slik, så jeg fikk ingen poeng for arbeidet.

 

Hvis du gikk fra -smp 24 for MC til -smp 32 for IL så folder den fortsatt bare med 24 kjerner.

 

Får samme rare "oppførsel" nå også. Typisk at ting aldri kan være beint fram etter nesen... Får la den putre på stock inntil videre. Får to 4P-kort i hus snart også, synd jeg mangler de radiatorene jeg egentlig hadde tenkt å bruke - men får kjøre med de jeg har.

Lenke til kommentar

Angrerett?

Oppdaget det halvt år etter.

 

 

Har også en del spørsmål.

 

- Vil 20 eldre pcer, med mellom 2 og 3GHz, og 0.5 - 2 GB RAM kunne gi meg en del PPD til sammen?

- Har ikke mye plass ellers, så vurderer de å plassere de på et uferdig garasjeloft. Det er tak og vegger, men ikke isolert - så det er like fuktig og varmt (kaldt) inne som ute. Kan jeg ha pcer folde her uten problemer?

- Noen som vet om rack-pc-kabinetter, som jeg kan flytte hardwaren i alle pcene i, for plassbesparing? Ønsker da selve pc-kabinettet som i sin tur puttes i et eventuelt rackskap.

- Noen som har noen tips til strømsparing, da 20 pcer kommer til å ta en del strøm? Kom med allslags tips, fra operativsystem til strømsparing og programmer og hele pakka :)

 

Internettet er planlagt å være en nettverksrepeater som tar opp det trådløse signalet i huset, og sender det videre via kabel til en switch.

 

Største spørsmål: Er dette lønnsomt? PCene blir gratis, men strøm, nettverksswitch og repeater og ledninger og så videre kommer til å koste litt..

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

"20 eldre pcer", har du noen specs å komme med. De bør være minimum quad core hvis det skal ha noen hensikt i det hele tatt. De må kunne tygge standard smp, men selv da er jeg redd for at strømforbruket vil overstige nytteverdien. RAM i hver maskin bør være 2GB eller mer, og du bør kjøre Linux, som øker ytelsen med omlag 15% i forhold til Windows. Min gamle Q6600 (overklokket til 3.6GHz) ga såvidt jeg husker (2 - 3 år siden) ca. 5K PPD. Er det noe lignende du har snakker vi omkring 100K PPD for hele parken din, så det er ikke mye du får igjen. Jeg gjetter på at strømforbruket blir minimum 5KWh...huff. Jeg tror du skal glemme det prosjektet hvis det ikke er noe vesentlig bedre enn 20 x Q6600 du har liggende.

 

Edit: Selv 20 x i7 2600K overklokket til 4.5GHz vil samlet ikke gi mer enn max 800K PPD, og da er jeg optimistisk. Strømforbruket vil ligge omkring 3.5KWh ++. For å få til såpass lavt strømforbruk (180W pr. enhet) må du bruke PSU med en effektivitet på omkring 90% eller bedre.

 

Dette er relativt moderne maskinvare, men jeg ville ikke gjort dette med et så høyt strømforbruk, selv om maskinvaren var gratis.

 

Du kan bygge deg en G34 rigg for omkring 12 - 16.000 som gir en PPD på mellom 350 - 550K, avhengig av WU du får ned. Strømforbruk ca. 600 - 700W.

 

Edit2: Fant noen billige 8 core Opteron 6124 som du sikkert får for $50 stk. hvis du kjøper fire. http://cgi.ebay.com/...E:B:BOC:US:1123 Hovedkort kan jeg skaffe deg for ca. 6.000 og minne kan du få billig av meg. Hvis du har resten som PSU, cpu-kjøler etc. så har du en G34 32 core server for den nette sum av ca. 8000NOK. Denne vil gi mellom 250 - 400K PPD avhengig av hvilken WU som kommer ned. Billigere enn dette får du det ikke. Strømforbruk, ca. 450W.

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker ikke som om ASUS-kortet mitt liker IL-chipper i det hele tatt. Gått "belly up" igjen, no POST. Tror ikke det er dødt, bytter tilbake til magny cours etter hvert. Lar det såt uten BIOS-batteri en liten stund. Skal uansett ikke kjøre IL i denne riggen.

 

ES chipper kan jo være noe lunefulle, og det virker som at dette er et noe ustabilt tilfelle. Noen ESer liker Ecc minne bedre enn standard DDR, men vet ikke om Asus kortet ditt støtter Ecc.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

- Vil 20 eldre pcer, med mellom 2 og 3GHz, og 0.5 - 2 GB RAM kunne gi meg en del PPD til sammen?

Et alternativ kan være å kjøpe noen brukte grafikkort hvis du får de billig og putte i et par av maskinene (f.eks. GTX 560Ti) hvis maskinvaren støtter det. Et GTX 560Ti gir ca 25K, mens en 3GHz core 2 Duo gir ca 3K...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

alias:

Ja det er derfor jeg brukte ca 100K for å øke produksjonen min, samtidig som strømforbruket gikk ned.

Jeg tro jeg gikk fra 300k til 5-600k,

Jeg har aldri produser så mye som jeg gjør nå, sist jeg så var måned poengene mine 17mil

 

Vil tro du når 18 mill denne måneden, har sett at du har øket på i hele høst. :green:

 

Likevel for 100K ville du fått 3 stk. G34 servere, et strømforbruk på 2000W og produsert 35 - 40 mill. poeng pr. måned. Det gamle utstyret ditt kunne du solgt til nye foldere for en rimelig penge, og du hadde kanskje redusert investeringen med 10 - 15K. Men for all del, jeg synes det er fantastisk at du har giret opp produksjonen din til det tredobbelte.

 

Jeg har siden forrige årskiftet 2011 - 2012 investert ca. 180K i 2P+4P servere (5 stk. 25+30+35+40+55) som nå i desember vil produsere 64 mill poeng med et strømforbruk på 3300W. Normalt bruker jeg ikke lenger SR-2 riggen, men for at laget skulle nå rekorden så har den foldet halve desember. Det normale strømforbruket for 4 G34 rigger er 2800W. Mye av det gamle utstyret har jeg solgt, for ca. 15 - 20K vil jeg tro, så min netto investering i 2012 er ikke verre enn 160K.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Har også en del spørsmål.

Folding vil neppe være direkte lønnsomt for noen som deltar. :)

 

Jeg hadde samme spørsmål da jeg startet foldingen opp igjen nylig. Hadde 15 stk diverse pcer 2-8 år gamle, bestemte meg bare for å prøve å se hvordan det gikk. Kort oppsummert:

  • Lite PPD per watt.
  • Mye bråk.

Men! Om man liker å pusle med gammel hardware, ikke merker nevneverdig til et par hundrelapper ekstra på strømregningen og slipper å høre på bråket så kan man alltids få noe ut av det. Og når det gjelder distributed computing så mener jeg alle monner drar.

 

Jeg endte opp med å skrote alle maskiner bortsett fra quad cores og nyere dual cores. Da fikk jeg ca 25k PPD og brukte ca 550 watt. I ettertid har jeg slått av de 2 mest bråkete, undervoltet litt og har ca 20k PPD, med forbruk på 300 watt. Det synes jeg er ok, ca samme PPD som en av de "ordentlige" pcene mine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...