Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen her som har lest seg opp på Xeon Phi ?

For min del virker det som en spennende løsning for å få litt mer regnekraft til high-end video encoding,og som en bonus bør det jo være rom for litt folding mellom slagene - om denne gir noe ytelsesforbedring uten at Stanford lager en ny klient.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Det er jo noe merkelig at den helt plutselig klarer seg med VCore 1.1V. Tidligere har den krasjet med VCore mindre enn 1.1375V i følge mine notater. Det er dog mulig at dette var med det gamle minnet, altså før jeg skiftet til Reg/Ecc minne.

 

Interessant og absolutt verdt å prøve. Jeg fikk ett forslag på hardforum om å "undervolte". Han sa at hans fungerte på 1.15, men ikke på 1.875, den fungerer dog fra 1.2125 og opp. http://hardforum.com/showpost.php?p=1039442403&postcount=66

 

Tenkte jeg skulle prøve fra og med 1.1 eller enda lavere for hvert 0.0125 og oppover.

 

Dette blir når jeg får motet til meg (ref smell og svilukt). Kanskje jeg går til bake til Chieftec PSUen for dette.

Lenke til kommentar

Har etter langt om lenge begynt å folde litt igjen og har noen spørsmål i den forbindelse.

 

Hvilke klienter er best? Ser det er noen å velge i.

Er det mulig å ha oversikt over flere pc'er fra en hovedpc?

Har tre litt eldre pc'er som kjører Win XP og der får jeg ikke mer enn ca. 50% CPU bruk til folding.

På disse bruker jeg Folding@home-Win32-x86-systray-623

På brukspc'en min får jeg 100% CPU bruk(alt ledig blir brukt til folding). Denne pc'en kjører win 8 med en AMD FX-8150. På denne brukte jeg fah-installer_7.2.9_x86.

Kan dette ha noe å si for utnyttelsen?

 

Kan linux være bedre å bruke enn Windows?

Den ene av de gamle pc'ene kan jeg legge inn linux på viss det har noe for seg.

På en annen kan jeg legge inn Linux og kjøre fra windows.

 

Er det mulig å bytte brukernavn?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Brukernavn kan ikke endres uten at poeng som er opptjent går tapt. Linux smp gir ca. 15% bedre ytelse enn tilsvarende prosjekter under Windows. PG har også varslet at det vil komme en klient for gpu-folding under Linux, og jeg antar at ytelsen også her blir bedre enn under Windows, men det gjenstår å se.

 

For å se alle maskiner kan flere programmer benyttes, de fleste bruker HFM.NET, se tools link under.

 

Hvis man i hovedsak bruker Windows er den nye V7 klienten lettest å komme i gang med og den har god ytelse. Dette gjelder både gpu og smp folding. Man kan også kjøre folding i Linux virtuelt under Windows, eller omvendt. fah-installer_7.2.9_x86 er samme klient som det jeg benevner som V7.

 

Jeg antar at de maskinene du kun får 50% load på foldingen gjelder gpu-folding. Dette er et problem med V7 klienten(e) som jeg ikke vet noen løsning på, kanskje siden jeg selv ikke folder fast med gpu. Jeg tenker at du får svar på dette fra de som gpu-folder.

 

Har man tilstrekkelig kraftig maskinvare (min. 16 kjerner) vil smp bigadv være et bedre valg som gir mye bedre PPD enn standard smp. Bigadv kjører jeg selv med klient v6.34

 

Jeg legger noen linker under her som hører sammen med det jeg har forsøkt å formidle.

 

Klienter: http://folding.stanf...nglish/HomePage

Diverse tools: http://foldingforum....c.php?f=14&t=52

 

Bilde fra HFM.NET som viser en kombinasjon av smp bigadv og gpu-folding: post-53451-0-83667600-1356796454_thumb.jpg

 

Bilde fra HFM.NET som viser en kombinasjon av bigadv som P6901, P8101 og P8102. post-53451-0-32095400-1356797017_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg mener vi bør skrive den sammen her

https://docs.google....AtYbWaHa5E/edit

 

Det er ikke så nøye med oppsett, for nettverket vil uansett måtte copy-paste inn tekst og bilder inn i sin artikkelstruktur tilpasset sidene her.

Kan jo begynne med å paste inn noe for å så redigere.

Hadde ikke fått med meg at du har skrevet så mye allerede. Her er det jo bare å brette opp ermene og fortsette for oss andre! Hvordan fungerer det hvis flere skriver samtidig?

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

16 kan skrive samtidig på samme linje om de vil.

Den er satt til alle med adressen dit.

 

Stemmer for at vi kladder noe som noen til slutt laster ned og finpusser før vi leverer det.

Bilder og format ordner de som legger ut artikkel, så strukturen får vi ikke bestemme.

 

Vet ikke hvordan vi skal laste opp bildene? hw.no-forfatter vil nok ha de i god størrelse/kvalitet til artikkelen?

Endret av War
Lenke til kommentar

Veldig god ide! Gleder meg til å se det ferdige resultatet!

 

Edit: Det er meningen at vi skal samarbeide på kladden, sant? Jeg har ligget til noen paranteser over ting jeg mener vi må legge til / endre.

 

Edit 2: En veldig viktrig ting som må legges til er bruk av forskjellige tids-enheter. Tider som "nanosekund" og "mikrosekun" må defineres på en god måte. En ide kan være å ha et bilde av de forskjellige verdiene i en tabell.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Second

 

Scroll ned til midten av siden, så skjønner dere hva jeg mener. Vi kan ikke forvente at alle vet forskjellen på milli og mikro, nano og femto/mikro osv. Ellers blir det bare kluss og tull.

Endret av userman
Lenke til kommentar

Da har jeg funnet ut at en liten spillserver skal hostes eksternt, så da blir det fullfolding på gpu og cpu her da :D Skal for øvrig også snart kjøpe et ekstra skjermkort også. Fant idag enda et hovedkort med prosessor, med to PSU-er (visstnok ikke så kraftige, men de funker!), så da blir det vel bare å sette dette sammen så får vi håpe det funker :D

 

Et problem er at det ene hovedkortet ikke har innebygget gpu prosessor, iallefall ikke som jeg kan se. Da blir det vel en del testkjøring ja med det jeg kan skrape sammen av deler i "den store pc-kassen" og "de to små pc-kassene" :p

Lenke til kommentar

Work serveren 128.143.231.201 hos Stanford har problemer med opp og nedlasting, så i øyeblikket er det full stans for bigadv WUer. Jeg har i øyeblikket 1 server på vent og 2 til som er ferdige i løpet av den neste timen. Får de ikke ordnet dette så blir full stopp herfra i løpet av dagen.

 

Edit: Fikk lastet opp en ferdig WU til 128.143.231.201, men har ennå 2 på vent for opplasting. Det ser ut som workserveren hos SF tar i mot noe. Ellers så fikk jeg ned 6901 på 3 rigger fra en annen workserver så alt folder i øyeblikket.

 

Edit2: Da var alt tilbake til normalen igjen, alle som mislykkedes tidligere med opplasting har nå levert.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Om den skal doble som HTPC burde du invistere i god og stille kjøleløsning til den, som en av Corsair's nye lukkede vannkjølere med SP silent edition vifter.

 

Tenkte dette kabintettet: Lian Li PC-V352B

 

Hvilke vannsystem får jeg plass til i denne? Og er Corsair bedre en Intel Liquid Cooling Solution?

Lenke til kommentar

Jeg gjorde en liten tabbe. Kjøpte Intel i5, men ikke K-versjonen. Så overklokking blir det lite av.

 

Btw: Noen som vet om man kan få inn vannkjøling noe sted her? http://www.komplett....aspx?sku=755473

 

Edit: Tenkte å kjøpe en mini-itx pc, bruke prosessoren jeg har i dagens foldingpc og putte denne i http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660227

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...