Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan det forresten ha vært PSUen som luktet svidd, siden jeg ikke kan se noen merker på hovedkortet? Et smell og svilukt burde da etterlate seg noen synlige spor.

 

Det kan godt være at det er PSU som fusker, som jeg linket til før jul så var det en bruker som svidde av 2 stk. Corsair AX 1200W innenfor et relativt kort tidsrom. Hos han var det antydet at kanskje kunne skyldes avvikende spenning i strømnettet. Hvis du har et Voltmeter for hånden ville jeg anbefalt at du sjekker spenningen på den kursen maskinen står på, både på fase og jord.

 

Hvis hovedkortet er synderen vil du nesten kunne lukte deg fram til hvor det er svidd, og det samme gjelder for såvidt PSU (mens den er avslått). Siden det skjedde mer enn en gang gjetter jeg på PSU, og er det den ville jeg RMAet den snarest, før den tar livet av hovedkortet ditt. Det siste under forutsetning av at du har korrekt spenning på fase og jord.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Noen her som har flashet SPD? Sliter med å få Thaiphoon burner til å fungere skikkelig. Tror jeg har funnet ut hvordan jeg kan endre hex-verdiene dit jeg vil ha de, men får ikke lagret noe... av en eller annen grunn.

 

Jeg vurderer å flashe mine 16 x 4GB Corsair 1600MHz for at mine Opteron 6176 / G34 SM hovedkort skal gjenkjenne korrekt frekvens. I dag oppfattes de kun som 1333MHz minne, men siden frekvensen har tildels betydelig innvirkning på ytelsen for riggen kan dette være interessant å teste. Klarer jeg å øke ytelsen med 3 - 4% så er det jo vel verdt det. Ulempen er vel at jeg kan ødelegge for 3000 kroner i minne hvis ting går galt. Tear hos hardforum har et rimelig safe opplegg for dette, ifølge han selv, men det gis jo ingen garantier for at ting lykkes. 6176 chippene er de eneste Magny Cours jeg har igjen, resten av riggen kjører med Interlagos eller Xeon.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å flashe mine 16 x 4GB Corsair 1600MHz for at mine Opteron 6176 / G34 SM hovedkort skal gjenkjenne korrekt frekvens. I dag oppfattes de kun som 1333MHz minne ...

Tear hos hardforum har et rimelig safe opplegg for dette, ifølge han selv...

Jeg har samme problem med både Kingston og Corsair minne på Supermicro hovedkort. Har et sett til overs etter all feiltestingen min, så er ikke redd for å ødelegge de. Er det kun minnet som man risikerer at det går galt med? Har dere en link til hvordan man gjør det? Jeg kan være prøvekanin hvis jeg får gode instruksjoner på hvordan det gjøres. :green:

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Jeg har samme problem med både Kingston og Corsair minne på Supermicro hovedkort. Har et sett til overs etter all feiltestingen min, så er ikke redd for å ødelegge de. Er det kun minnet som man risikerer at det går galt med? Har dere en link til hvordan man gjør det? Jeg kan være prøvekanin hvis jeg får gode instruksjoner på hvordan det gjøres. :green:

 

Vil tro det kun går ut over minnet hvis noe går galt.

 

http://hardforum.com...3&postcount=145

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Flott å se at gjennomsnittlig PPD går oppover for hver dag og at topp 20 blir tøffere, men samtidig trist å se at antall aktive brukere har fallt... Hadde jo selvfølgelig vært greit om vi vokste oss store jevnt og trutt over tid; både for forskningen sin del (egentlig kun for forskningen sin del, men litt konkuranse gjør bare godt :p) og for lagets statistikk! :)

 

Skulle forresten kanskje oppdatert førsteposten, og gjort den litt mer V7-vennlig? Den begynner vel streng tatt å bli udatert når den anbefaler i7-860 for bigadv... Xell er vel ikke aktiv her lengre (sist pålogging var i sommer)?

Lenke til kommentar

Flott å se at gjennomsnittlig PPD går oppover for hver dag og at topp 20 blir tøffere, men samtidig trist å se at antall aktive brukere har fallt... Hadde jo selvfølgelig vært greit om vi vokste oss store jevnt og trutt over tid; både for forskningen sin del (egentlig kun for forskningen sin del, men litt konkuranse gjør bare godt :p) og for lagets statistikk! :)

 

Skulle forresten kanskje oppdatert førsteposten, og gjort den litt mer V7-vennlig? Den begynner vel streng tatt å bli udatert når den anbefaler i7-860 for bigadv... Xell er vel ikke aktiv her lengre (sist pålogging var i sommer)?

 

Ja, vi bør oppdatere den på en eller annen måte. Det kan jo være en god ide a sammenslå en oppdatert versjon sammen med en artikkel på Tek.no nettverket?

Lenke til kommentar

Vi kan jo begynne helt enkelt med å sette opp en liste av avsnitt og bygge videre på det her i tråden. F.eks.:

  • Bakgrunn (Om Stanford prosjektet, mål, distribuert computing)
  • Hvordan komme i gang (Enkleste måte for Windows brukere, Linux brukere og Mac brukere) + denne tråden.
  • Litt om konkuranseaspektet, hvor godt hardware.no faktisk gjør det og linker til lister.
  • Litt om server-rigger, men tror ikke det er noen vits å bruke for mye tid på dette, heller kjapt forklare om at man "relativt" rimelig kan få en 2P Xeon rigg eller 4P Opteron rigg via ebay og henvise til denne tråden og at det er hjelp å få her hvis man er interessert.

Legg gjerne til under punkter på det jeg har skrevet eller stryk det som ikke passer. Etterhvert kan vi jo samle det sammen hvis/når det blir for mye rot.

Endret av nilsch
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal visstnok være en forbedring i ytelse fra 62xx til 63xx på ca. 15%. Ikke all verden men siden de prismessig vil være rimeligere velger man selvsagt 63xx hvis man kjøper nytt. Har lett etter ES utgaver på ebay, men finner ingen ting. Link til interessant artikkel: http://semiaccurate....s/#.UN40WnfNl8E

 

Link til hvordan de er priset: http://www.amd.com/u...er-opteron.aspx

 

Det siste kan være interessant å ha når man leter etter ES eller brukte chipper.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

nilsch og andre interesserte!

 

Jeg har eksperimentert litt med G34-6276ES riggen i romjula, og finner at jeg kan senke VCore til 1.1V ved 3.0GHz, og den folder like stabilt. Det er mulig jeg kan gå lavere enn dette også, men må la den kjøre ut WUen den tygger på først. Dette har senket temperaturen på varmeste kjerne med 4 - 5 grader, og strømforbruket med 15W til 780W.

 

Utgangspunktet før jeg startet var VCore 1.3750V og 795W fra veggen. Dessverre har jeg ennå ikke fått ned 8102 så jeg har ikke fått testet 3.7GHZ over noe tid ennå.

 

Edit: Det er jo noe merkelig at den helt plutselig klarer seg med VCore 1.1V. Tidligere har den krasjet med VCore mindre enn 1.1375V i følge mine notater. Det er dog mulig at dette var med det gamle minnet, altså før jeg skiftet til Reg/Ecc minne.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...