Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Beklager hvis dette er offtopic men er dette, F@H Hardware.no samme som f.eks SETI@Home?

Har drevet en del å delt med SETI gjennom tidene, kanskje gå for F@H nå?

 

Kjenner ikke direkte til opplegget, men fra en kjapp Google ser det ut til å være akkurat samme opplegget (distributed computing) bare for et annet mål.

 

Vi er ihvertfall en ressurssterk gjeng, både med kunnskap, hardware og engasjement, som driver med F@H for team Hardware.no, og vi har potensiale til å ligge blandt topp ti i verden :) Så du er gledelig velkommen til å hjelpe oss med å nå 9. plass ;) Og ikke minst hjelpe med å finne en kur for sykdommer som vi gjerne kunne vært foruten!

 

 

Edit: Ser vi har nådd potensiell 7. plass blandt team'ene, så hjelpe oss med å nå 6. plass må eg nesten si :p

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke foldet skikkelig på 6282 riggen min denne måneden, har herjet fælt med den for å få den til å overklokke uten hell. Hvis jeg gir opp og lar den folde i fred på stock hastighet, burde det bety ca 100-200K PPD mer enn hva jeg har hatt hittil denne måneden i snitt,

 

Har forresten fått ned to 8102 på rad på 2P Xeon 2660, det var på tide... :)

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Du må vel få mer enn 200K PPD på 6282 riggen? Jeg ville trodd du klarte noe over 400K, som vil gi 12 - 15 mill poeng pr. måned ekstra. Kjører du i gang den 24/7 når vi kanskje 200 mill. denne måneden.

 

Det var forresten svært merkelig at du ikke fikk til å overklokke den i det hele tatt. Det nå jo være noe som har med strøm å gjøre på ett eller annet vis, eller at chippene rett og slett er av den uheldige typen som ikke kan klokkes. Evt. kan det være noe med hovedkortet, men det vil være en vanskelig sak å få RMA på siden det fungerer på stock hastighet.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Joda, jeg får ca 420K PPD på 6282 for P8101, men den har foldet under halve tiden de siste ukene, ettersom jeg har prøvet og feilet så mye med overklokkingen.

 

Det er også min mistanke nå er at det må ha noe med hovedkortet og gjøre. Disse CPUene skal jo kjøre på 3GHz på turbo over alle kjernene, at jeg ikke klarer å klokke de fra 2.6 til 2.7 henger ikke på greip.

 

Jeg får et nytt hovedkort fra Nextron i løpet av en uke eller to, da skal jeg teste chippene på det. I mellomtiden skal det få folde i fred, så sant ikke gjengen på hardforum.com kommer med en veldig god ide,

Lenke til kommentar

Jeg spurte på hardforum, men spør her også i tilfelle noen vet: Ettersom CPUene mine skal kunne kjøre 3GHz over alle kjernene i turbo mode, hvordan får jeg de til å kjøre i turbo? Det er en setting i BIOS som har med det å gjøre, men i alle folde-"bruksanvisninger" jeg har lest så står det at denne skal disables. Skader ikke å prøve å enable den, antar jeg.

 

Klarer visst ikke å la den folde i fred allikevel... :hmm:

Lenke til kommentar

Sjekket hvor jeg fant det, og det er denne tråden: http://hardforum.com...d.php?t=1708870 Dessverre ser det ut til å kun virke på retail type CPUer. Du kan jo spørre quicks eller tear i samme tråden. Imidlertid vil jeg tro at strømforbruket blir som for TurionPowerControl som du har forsøkt å overklokke med, så jeg vil tro at reaksjonen fra PSU vil bli den samme. Men hør med quicks eller tear, de vet mer hva de snakker om enn meg.

Lenke til kommentar

Jepp, og det gjorde susen, TPF gikk fra 11:55 til 10:32. Mer trenger jeg ikke, er ikke kravstor heller. :D

 

At jeg ikke har tenkt på å aktivere turbo tidligere er utrolig irriterende, men jeg hadde vel prøvd å overklokke uansett.

 

Hva utgjør dette i PPD, alias?

 

Grattis, da er det bare å folde på. Nå har vi nøyaktig samme frekvens og samme TPF på henholdsvis 6276 og 6284. Mine trekker 795W fra veggen på 3.0GHz med 8101, og jeg antar at dine ligger omkring det samme? TPF varierer litt mellom 10:28 - 10:40.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...