Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glad du endelig fikk det til, men det er jo merkelig at det ikke gikk på den første måten. Nesten så jeg mistenker at det var noe som manglet under den seansen. Men samme kan det være, det virker nå så da skal man la det stå sånn. Jeg venter ennå på å få ned 8102 ifjen slik at jeg får testet om jeg klarer 3.7GHz eller mer stabilt. Regner med å foreta testingen i garasjen med porten åpen, og håpe på at det er 4 - 5 kalde grader akkurat da. :green:

Lenke til kommentar

Har et kjellerrom som må holdes varmt og har brettet meg opp til en 308. - plass på laget. Kjører en GTX 670 og en i7 3930 + noe annet innimellom. Hadde tenkt å sparke i gang PS3en også, men ser at det er game over for ganske lenge siden på den fronten.

Endret av nb
Lenke til kommentar

Glad du endelig fikk det til, men det er jo merkelig at det ikke gikk på den første måten. Nesten så jeg mistenker at det var noe som manglet under den seansen. Men samme kan det være, det virker nå så da skal man la det stå sånn. Jeg venter ennå på å få ned 8102 ifjen slik at jeg får testet om jeg klarer 3.7GHz eller mer stabilt. Regner med å foreta testingen i garasjen med porten åpen, og håpe på at det er 4 - 5 kalde grader akkurat da. :green:

 

Jeg tror jeg har funnet hva problemet var. Du var inne på det tidlig når det gjaldt det forrige hovedkortet som var defekt: Du kalte det spenninger mellom bakplaten og hovedkortet.

 

I dag forsøkte jeg for moro skyld å overklokke til 3.2 (jeg er ganske sta, ja), det gikk helt fint. Fornøyd med det, slo jeg den av, monterte frontplaten og bakplaten og diverse ledninger jeg hadde tatt ut i kampens hete. Da alt var montert og maskinen fikk stå oppreist igjen virket den ikke i turbo lengre.

 

Lettere frustrert (kraftig underdrivelse, det er et bulk i veggen som kan bekrefte det :wallbash: ) tok jeg ut alt igjen slik den var da den virket. Heller ikke nå ville den gå i turbo. Da kom jeg på noe du skrev om spenninger og avstand, så jeg øket avstanden til hovedkortet litt (har laget en montering med skruer og mutre under). Da virket alt i sin skjønneste orden igjen, selv etter remontering og vertikal stilling. :yes:

 

Da du advarte meg at disse serverkortene med 4 prosessorer i kunne være temperamentsfulle, overdrev du ikke...

 

Så, takk for alle råd på veien. Neste gang skal jeg gjøre alt på en papp-plate først, eller når jeg får problemer, som du også rådet meg til (men som jeg ikke fulgte :innocent: ). Det er dog noe herk med de svære Noctua kjølerne.

 

Ser det er meldt -5 i Tromsø fremover, så det lover godt for garasjeprosjektet ditt. Håper og tror du slår rekorden, ikke alle som kan kalle seg verdensrekordholder i noe. :cool: Jeg har fått 3 8102 på rad nå, kanskje det er derfor du ikke får flere... :devil:

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har funnet hva problemet var. Du var inne på det tidlig når det gjaldt det forrige hovedkortet som var defekt: Du kalte det spenninger mellom bakplaten og hovedkortet.

 

Bare hyggelig å være i stand til å hjelpe, og som jeg nevnte innledningsvis så har jeg ingen teoretisk bakgrunn for å forstå disse merkelige problemene, men baserer meg helt og holdent på egne erfaringer. Og noen ganger stemmer det, andre ikke. Dette med spenninger mellom hovedkort og bakplata oppdaget jeg ved en ren tilfeldighet og noterte meg det som en erfaring som kunne være verdt å huske på.

 

Hvilken TPF fikk du ved 3.2GHz, og til hvilket strømforbruk?

 

Dårlig med 8102 her for tiden, og når vi også nærmer oss jul så tror jeg det nok blir utsatt til neste år. Må nesten prioritere familie og venner nå i høytiden, så foldingen klare seg selv en stund.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Strømforbruket var rundt 950 og tpf rett under ti tallet. Turde ikke kjøre mer enn ti minutter med den uflaksen jeg har hatt...

 

Det var et rimelig høyt forbruk, ser at jeg har notert et strømforbruk på 855W med 3.2GHz, og en TPF på 10.10 så det siste slo dine chipper mine med god margin. Jeg antar at strømforbruket har sammenheng med den noe høyere TDP som 6284 har.

Lenke til kommentar

Jeg har 620w fra veggen med 2x 12c MC på 3.1GHz og 1.375v :p Disse ETER strøm! Stakkars kursene mine etter hvert... må vel megle med naboene for å få det til, hehe. Tipper det er ca 92% effektivitet da AX1200 er gold ratet, og skal holde minst 92% effektivitet ved 50% last, da lander jeg vel på ca 570W slukt av selve riggen. Hvor mye som går til hovedkortet i seg selv og GPU vet jeg ikke, men det er kanskje ikke relevant heller...

 

Vil dette nilsch opplevde nå ha noe å si når jeg kjører HK oppå PSU, med enten armaflex eller neopren mellom?

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Vil dette nilsch opplevde nå ha noe å si når jeg kjører HK oppå PSU, med enten armaflex eller neopren mellom?

Min gjetning er at det skal gå greit. Ettersom jeg har et par kilo med Noctua kjølere på hovedkortet og 4P kortet er svært, så kom nok hovedkortet veldig nært bunnplaten i kabinettet enkelte steder. Det er store åpninger i bunnplaten, så det er ikke mulig å få støtte alle steder som det burde være det.

 

Har tenkt å spikke meg noen trefliser eller noe slikt å ha imellom senere.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Vi nærmer oss stadig 1000 sider :)

 

Kommer for øvrig med en liten oppdatering. Har foldet ganske lite da jeg har prøvd ut et nytt spill jeg fikk for litt siden. Bestilte nettopp vannkjøling og noen vifter, så blir vel litt mer folding snart igjen :3

 

Kjøpte Corsair H80i og Corsair SP120 High Performance Edition 2-pack. Det ble litt over 1500 på dustin inkludert frakt og fakturagebyr osv. Ganske fornøyd, selv om prisen ble litt stiv i enden i forhold til hva jeg hadde tenkt..

Lenke til kommentar

Urk mista ca 2 folding timer med å montere vannkjøling på begge riggene. Håpet eg sko få bytta ut h70 vannkjølingen på i7 3770k riggen med ein annen vannkjøling eg fikk av ein kompis, men den passer ikke :confused:

Prøve å tepasse den te amd riggen heller.

Har vel ca 55-60k PPD nå. Skaffe 460/560 eller 570 kort så ser eg meg fornøyd med folding parken min til eg blir milionær :xmas:

Lenke til kommentar

Jeg fikk inn 264000 poeng via to work units. Er det en sjans i havet for at dette kan komme fra en GPU? Jeg har nemlig fått indikasjoner på at det er noe rart med foldingriggen, fått opp "error - could not get length of results file work/wuresults_xx.dat - removing from queue" på begge WUene jeg har fullført til nå. Tenkte å poste på [H], men om den greier levere disse likevel er det kanskje ingen krise?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...