Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Ser at du har handlet med han her på ebay truesys02 og jeg antar at det var en positv opplevelse. Er i starten på å by på fire av disse http://cgi.ebay.com/...X:BOCOR:US:1123 som jeg antar er av samme serie som du kjøpte?

 

Tror jeg kjpte 4x Il ES fra han ja, og han nevnte at han hadde 2.6Ghz chips også. De ser fine ut, men spørs om de klokker bedre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noen er interessert i 4 stk. Opteron MC 6172 12 core så tar jeg i mot henvendelser på PM. Kommer ellers til å legge disse ut på bruktmarkedet & ebay rimelig snart. Med et SM 4P mobo og OC bios vil disse gi ca. 350K - 380K PPD. Strømforbruket for disse er relativt lavt, omkring 650W med OC bios, 570W uten.

 

Forøvrig så har jeg under bestilling 4 stk. 6276 ES som mest sannsynlig kan klokkes opp mot 3.6 - 3.8, kanskje 4GHz, og som kan gi en PPD omkring 600 - 650K for 8101 og 950 - 1000K for 8102 hvis jeg er heldig, noe som omtrent tilsvarer Xeon E5-4650 riggen, eller bedre som er den siste jeg satte i drift. Overklokket vil nok denne (6276 ES) bruke ganske mye mer strøm, ca. 1300W, så den krever ganske mye mer Watt enn 4650 hvis vi sammenligner PPD/watt. Dette er likevel litt interessant fordi, hvis jeg får denne i drift, vil hardware.no bli best i statistikken for f@h som foreligger for donorer. Hvis jeg får til en optimal OC så kan det faktisk skje at vi klarer 1mill PPD for en og samme maskin også, som også vil være en slags rekord. Dette er dog kun en bonus som jeg vil forsøke å bidra til hvis alt går som jeg håper, noe det egentlig nokså sjelden gjør. :green:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Alias: Ja, gratulerer med en halv milliard fra meg også! :fun:

 

Hva gjør du med varmen som alle riggene dine produserer? Med din nye planlagte 4P 6276 begynner det vel å bli bra varmt i huset selv om vinteren?

 

Håper forøvrig alt går som smurt med den nye, 1 mill PPD for en maskin alene høres vilt ut. :eek:

Lenke til kommentar

Takk til dere begge, ja det føles litt skummelt å passere en halv milliard poeng. Det hadde jeg ikke trodd var mulig bare for ett år siden. :)

 

Jeg har fire rigger stående inne, og de varmer faktisk opp hele boligen i tre etasjer. Nå når det ble mildvær igjen måtte jeg stoppe SR-2 riggen fordi det ble for varmt inne. E5-4650 riggen står i et uterom ennå, men planen er å flytte den inn så snart jeg finner CPU kjølere som er egnet og har riktig størrelse. Slike vil først komme i salg omkring årskiftet i følge Noctua. Slik den står i dag så bråker den så vanvittig at den ikke er til å ha inne, vi snakker 70 - 80 dBA. Alt under 40 dBA går bra å ha inne.

 

Jeg trodde Socket LGA2011 for Xeon var lik LGA2011 for desktop, men slik var det ikke, så jeg bommet litt ved første forsøk.

Lenke til kommentar
Jeg bruker Noctua NH-D14 til min 2P E5-2660 de er så godt som lydløse, men det blir vel for trangt på din 4P.

 

Ja de bygger for mye alle veier, det er ganske trangt mellom minnebrikkene på dette kortet http://www.supermicr...00/X9QRi-F_.cfm som står i denne kassen http://www.wiredzone...~10021924~0.htm Jeg har testet med Noctua NH-UB9 SE2 med hensyn til størrelse, og slike vil akkurat gå å bruke. Men slik det er nå så støttes ikke Xeon LGA2011 socket av Noctua, men de jobber med saken i følge denne siden http://www.noctua.at...ws_id=73&lng=es

 

Mitt kort har smal rektangulær (narrow) socket som da ennå ikke støttes for slike kjølere!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ja jeg ser det nå, la inn lagnr...og vips så folder den med både CPU og GPU parallelt.

 

Så får vi se om jeg ikke slipper å kjøpe ny oljeovn til stua ;)

 

Edit: Ser forøvrig ut som CPU'en folder litt kjappere en GPU.

Velkommen i laget! :thumbup: Å hjelpe til med medisinsk forskning med "varmeovnene" våre er ikke dumt! Foreløpig er Nvidia GPUer mer effektive enn AMD sine til folding. Dette kan kanskje endre seg, vet ikke hvor langt de er kommet med det. Noen som vet?

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Forøvrig så har jeg under bestilling 4 stk. 6276 ES som mest sannsynlig kan klokkes opp mot 3.6 - 3.8, kanskje 4GHz

Jeg tenkte å prøve tear's OC BIOS for å overklokke mine 6128. En ting jeg lurer på i den forbindelse er om det vil være en stor fordel å ha 1600MHz minne istedet for 1333MHz ved overklokking?

Lenke til kommentar

Velkommen i laget! :thumbup: Å hjelpe til med medisinsk forskning med "varmeovnene" våre er ikke dumt! Foreløpig er Nvidia GPUer mer effektive enn AMD sine til folding. Dette kan kanskje endre seg, vet ikke hvor langt de er kommet med det. Noen som vet?

Ja, og ettersom jeg har forstått. Så vil ikke strømregningen øke nevneverdig heller, siden den økte effektbruken kommer ut i form av varme, som igjen avlaster ovnene?

 

Det er litt rart egentlig, iom at AMD på siste generasjons GPU'er. Har mye kraftigere compute power en Nvidia sine.

Lenke til kommentar

Er ikke så rart, de er bygget på forskjellige måter og er gode på hver sine ting. Feks holder jo nvidia følge med amd på spilling helt til man begynner bevege seg mot større oppløsninger.

 

Edit:

 

Noen som vet hva man kan forvente seg av ppd på en core 2 quad rig med et gtx 480?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...