Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hm hvorfor kjører jeg en egen rigg til 590 når jeg har en hel SR2 ledig som allerede folder ...

 

Det vil jeg tror er fordi SR-2 riggen din kjører Ubuntu. Hvis du kjører alt i Windows med GPU & CPU folding kombinert vil du ikke oppnå det som dine 2 rigger klarer. Som ei57 såvidt var inne på så lagger en maskin hvor GPU-folding foregår veldig mye nå. På min i7 2600K 4.8GHz som nå folder med 2 stk. GTX560Ti klarer jeg knapt å få musa til å bevege seg. Jeg har derfor ikke forsøkt å folde med CPU samtidig, som jeg tror ikke lenger er ytelsesmessig mulig. Før i livet, tilbake i 2009 - 2010 kunne jeg kjøre 4 x 9800GX2 (8 stk. GPU) + CPU folding på Q6600 i samme maskin, og da uten antydning til lagg. Det må jo ha skjedd noe med måten foldingen bruker maskinen på i det siste siden det er blitt slik. Ytelsen på CPU foldingen gikk også den gangen noe ned, men ikke mer ann at det var lønnsomt.

 

Hvis Stanford får i gang GPU folding under Linux vil jeg tippe forholdet blir noe annet, kanskje?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På maskinen jeg skriver dette fra folder jeg for øyeblikket med en i7 2600K + 2stk. GTX 670

 

Ikke antydning til lagg. Heller ikke min andre rigg med i7 3770K + 2x 460 lagger under folding.

 

Er jeg bare heldig?

 

Ene 460-en fikk ned en 8054 - Leste feil et lite øyeblikk .. Andre 460-en er ferdig om 30min, får se hva den får ned :)

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Beklager om dette blir totalt OT, men i sammenheng med artikkelen på HW og hva som foregår her tenkte jeg det kunne være greit å nevne.

Jeg har laget dekorasjon til nøkkelringer av gamle prosessorer (fra Pentium 4 til Phenom X4) til venner og bekjente (og meg selv), og tenkte dette kunne være greit å tipse folk på her som kanskje har fler pensjonerte prosessorer liggende enn folk flest. Dette er fine små julegaver til folk man ikke har avtalt å utveksle større julegaver med. Om noen har pensjonerte prosessorer liggende til overs de vil gi vekk til slik bruk kan jeg godt betale boblekonvolutt og frakt for et par :)

 

Ellers, angående GPU, gjelder bare disse bonusene for nVidia kort, eller får man også det på AMD kort? Jeg har et 4850 liggende som kunne bli satt i en foreløpig pensjonert Phenom II X6 maskin jeg tenker på å sette opp til folding (mangler PSU og HDD). Vil det være bedre å bare kjøre Linux? Den klarte en 4.4GHz klokk stabilt under SMP folding i windows.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da tror jeg endelig at jeg har funnet ut hva som var galt med 4p riggen min. Via IPMI så jeg en melding i loggen om at viftehastigheten på viftene i den ene CPUen var veldig lav under folding. Jeg satte viftene til denne CPUen i en molex istedet. Etter det foldet den en hel 8102 og er godt i gang med neste. Før dette ville den ikke folde 10 minutter en gang.

 

Etterhvert som jeg har testet den ene CPUen etter den andre har jeg sikkert ikke brukt de samme viftene på samme CPU ettersom de må demonteres for hver gang. Da blir det ikke lett å finne feilen ved prøving og feiling...

 

Knopflerbruce: Dette betyr at jeg ikke trenger å låne cpuene dine, håper du ikke har postet de allerede.

 

Takk for all hjelp så langt, så krysser jeg fingrene for at dette faktisk ER feilen. Den har ihvertfall ikke foldet feilfritt så lenge tidligere.

 

Neste prosjekt bli å overklokke den, men det venter jeg litt med... :)

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Da tror jeg endelig at jeg har funnet ut hva som var galt med 4p riggen min. Via IPMI så jeg en melding i loggen om at viftehastigheten på viftene i den ene CPUen var veldig lav under folding. Jeg satte viftene til denne CPUen i en molex istedet. Etter det foldet den en hel 8102 og er godt i gang med neste. Før dette ville den ikke folde 10 minutter en gang.

 

Flott at du fant feilen! Du kan sette generelt nivå for temperaturområde (les viftehastighet(er)) i bios på disse kortene. Jeg kjører på nivå medium på alle mine som står i romtemperatur, og det har fungert greit. Setter du dem tilkoblet molex vil de kjøre med max hastighet konstant siden de da ikke går via en sensor.

 

 

Edit: Og gratulerer med 2-plassen på Top 20 lista, den inntok du raskt!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Vi har grønt lys for dette vi også på hw.no

De kan ikke noe om det så vi måtte skrive den selv.

 

Jeg foreslo google docs / samskriving.

Men har ikke hatt tid selv enda.

 

Vi hadde litt tid , men da kom det nye 16core-kravene osv så vi ville vente å "se hva det ble til" før vi skrev om det.

Endret av War
Lenke til kommentar
Ser svenskene (Sweclockers) publiserte en artikkel om foldingteamet, og fikk rekruttert over 150 nye foldere i løpet av helga. Hadde vært noe om man kunne gjort det her på HW.no. Prøver å sette i gang noe selv, men har ikke så mye å bidra med. (de fleste maskinene hjemme er gamle og utdaterte).

 

Er det denne artikkelen? http://www.sweclockers.com/nyhet/16067-sweclockers-foldinglag-nar-tva-miljarder-poang

Lenke til kommentar

Ja det burde kanskje ikke være så vanskelig å gjøre noe lignende her. Jeg ser også at Wikipedia omtaler folding teamet til SweClockers som det mest suksessfulle i norden, sitat: "[email protected] is the most successful Nordic team in the distributed computing "

 

Jeg synes vel denne påstanden er noe drøy all den tid vi leder på dem med godt over 100 mill poeng. Link til påstanden: http://en.wikipedia....SweClockers.com

 

Jeg antar vi kan bruke denne vinklingen i en artikkel om at vi nå kan frykte for at SweClockers folding team forsøker å ta oss igjen og dra på forbi oss siden de har vervet så pass mange som 150 nye over en helg. Hovedsaken i artikkelen må likevel være faglig begrunnet, men nevnte kan være en bønn i siste avsnitt om at vi trenger flere foldere.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Har ikke postet, det er helg. Bra du har fikset det :)

 

Mon tro hva en overklokkbar 4P-rigg er verdt... si 64 kjerner på 4ghz. Det "må" nesten være en av de raskeste privateide maskinene i landet.

 

Hvordan skal du få dette til, snakker du om den nye Opteron 6300 serien http://www.cpu-world...0%20series.html ?

 

6200. Kjørte jo benchmarks på 3.8 med lav volt på asuskortet før jeg svidde det.

Lenke til kommentar
Den kan jo heller ikke bare nevne teorien, må vel ha med de gale folderene vi har her, utstyr / motivasjon og flotte guider til oppstart. Gjøre laget synelig så man føler en tilhørighet / noe fysisk.

 

Enig, og fine bilder i høy oppløsning av slik hardware får dem til å bli nysgjerrige og kanskje hive seg med. Spørsmålet er hvem kan, eller vil skrive en slik artikkel? Det må jo nesten være en som har litt peiling på hva vi gjør og hvilken hardware som er egnet, etc. Hvis noen hadde spurt meg om hvem som kan ville jeg sagt ei57, Theo eller War. Selv har jeg for liten teoretisk viten om slike temaer til å kunne skrive om dem. Jeg forstår hvordan ting virker i praksis, men det er også alt.

 

6200. Kjørte jo benchmarks på 3.8 med lav volt på asuskortet før jeg svidde det.

 

Det var vel et 2P kort, var det ikke? Jeg vet ingen 4P kort som lar deg gjøre det samme på, annet enn tear`s OC bios, men den tar deg ikke så langt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Den kan jo heller ikke bare nevne teorien, må vel ha med de gale folderene vi har her, utstyr / motivasjon og flotte guider til oppstart. Gjøre laget synelig så man føler en tilhørighet / noe fysisk.

 

Enig, og fine bilder i høy oppløsning av slik hardware får dem til å bli nysgjerrige og kanskje hive seg med. Spørsmålet er hvem kan, eller vil skrive en slik artikkel? Det må jo nesten være en som har litt peiling på hva vi gjør og hvilken hardware som er egnet, etc. Hvis noen hadde spurt meg om hvem som kan ville jeg sagt ei57, Theo eller War. Selv har jeg for liten teoretisk viten om slike temaer til å kunne skrive om dem. Jeg forstår hvordan ting virker i praksis, men det er også alt.

 

6200. Kjørte jo benchmarks på 3.8 med lav volt på asuskortet før jeg svidde det.

 

Det var vel et 2P kort, var det ikke? Jeg vet ingen 4P kort som lar deg gjøre det samme på, annet enn tear`s OC bios, men den tar deg ikke så langt.

 

Ulåst mp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...