Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Den første P8057 WU for PGs Unified GPU/SMP benchmarking plan er nå sluppet til for testing, les mer her: http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=66&t=22808&start=15#p227226

 

Klipp fra de 2 første resultatene, og dette lover veldig godt, og omtrent hva jeg hadde forventet:

 

Configuration: FX-8120@4500 1.5V, 8Gb, W7x64, GTX580@865/1000, +SMP 8

Project number: 8057 (0-16-3)

Work unit: p8057

WU size: 56,3 КБ

WU result: ~ 345,24 КБ

Credit: 22341,73

Frames: 100

Core: OPENMMGPU

Server IP: 171.67.108.144

PPH (Points Per Hour): 9613,17

PPD (Points per day): 230716

Avg time per step: 0:01:23

Bonus factor: 8,7649

Client.cfg: bigpackets=big

Comleted: 19%

 

Configuration: i7-2600K@4500, 8Gb, W7x64, GTX570@825/1000 1.075V

Project number: 8057 (0-6-4)

Work unit: p8057

WU size: 56,3 КБ

WU result: ~ 345,24 КБ

Credit: 19599,77

Frames: 100

Core: OPENMMGPU

Server IP: 171.67.108.144

PPH (Points Per Hour): 6473,32

PPD (Points per day): 155360

Avg time per step: 0:01:49

Bonus factor: 7,6892

Client.cfg: bigpackets=big

Comleted: 26%

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows må nok til ja!

 

Hvis dette blir resultatet så vil det bli mange veldig sinte foldere der ute som ser sine dyre 4P rigger bli rimelig verdiløse når dette viderføres til linjen av GPUer. Dette ble nesten værre (les bedre) enn jeg hadde forestillet meg.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Da bør de nesten lansere en GPU klient til Linux også syntes jeg...

Tviler på at det kommer til å skje, det er avhengig av drivere til Linux og der stopper det nok opp.

 

Et alternativ kan kanskje være å kjøre Windows som en virtuell maskin (eller motsatt)? Wine kan også være et alternativ om enn noe komplisert: http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=54&t=6793

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Windows må nok til ja!

 

Hvis dette blir resultatet så vil det bli mange veldig sinte foldere der ute som ser sine dyre 4P rigger bli rimelig verdiløse når dette viderføres til linjen av GPUer. Dette ble nesten værre (les bedre) enn jeg hadde forestillet meg.

 

You bet :p

 

Kanskje jeg skulle satt 3930k'en til å kjøre WCG og 570 DCUII til å folde? Hmmm... har et 560ti her også.

 

Går nok for fortsatt CPU-folding, da å klokke GPUer på vann er kostbart i lengden. Et 670 + en heldekkende blokk havner på 3800 fort, og siden jeg er sleip og kjøper engineering samples kan jeg fort få like mye PPD som et 4x 670/680-oppsett. Hovedkortet eter dog opp en del av "gevinsten", de er jo ikke spesielt billige.

 

Skulle ønske jeg hadde en 20A kurs dedikert til rommet, da kunne jeg latt viftene stå på ca 10V på vannkjølinga og trekke kald luft utenfra med CPuene klokket skyhøyt, og kompensere det med et par GTX670-rigger :p

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Jepp, og la oss ikke glemme at dette kan justeres ned før disse er ferdiger i beta. Såvidt jeg vet så bruker PG GTX460 for benchmarking av denne WUen, så det kan bli spennende å se tall for dette kortet.

 

Kjetil, du folder kanskje ennå med noen av dem?

 

 

Et alternativ kan kanskje være å kjøre Windows som en virtuell maskin (eller motsatt)? Wine kan også være et alternativ om enn noe komplisert: http://foldingforum....php?f=54&t=6793

 

Tror løsningen må være å kjøre Ubuntu virtuelt i Windows for å utnytte CPU. Hvis man vil kjøre Windows virtuelt under Linux så senkes ytelsen for CPU radikalt. Jeg ser at hvis man bare starter nettleseren under folding i Ubuntu så senkes ytelsen i foldingen utrolig mye.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Har startet 2 stk. GTX560Ti for å se hva som kommer ned, og de 2 første er P8018. Kanskje jeg har bedre flaks ved neste skifte.

 

Edit: Et GTX460 gir 95.5K PPD ser det ut som.

 

Klipp:

 

Re: p8057 released to test new GPU benchmarking scheme

 

icon_post_target.gifby P5-133XL » 27 Oct 2012, 19:41

I got one! It appears to run fine on v2.22 FAHCore_15. I'm getting 95,500 PPD on a GTX 460! Both HFM.net and FAHControl seem to have similar PPD's

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Satt igang en GTX460 i natt, som fortsatt tygger 8018. Det er fortsatt nesten 4 timer til den er ferdig. Dessverre sitter den i bruks-PC'en min, og jeg har planer om jobbe litt, slik at det neppe blir ny WU før langt ut i de små timer. Tester ut med "client-type=beta".

 

Litt synd at gpu-folding til de grader lagger alt annet en gjør. Det har ikke alltid vært slik.

Lenke til kommentar

Har satt client-type:beta på alle mine skjermkort her nå (2x460 & 2x670)

Så får vi se hva de får ned etterhvert.

 

Men laggen kan jeg ikke si meg enig i. Kompisen min sier at også hans pc lagger ved gpu-folding.

Men det har ikke jeg opplevd, foldet med forskjelige gpuer, både amd og nvidia, aldri spor av lagg.

Lenke til kommentar

Satt igang en GTX460 i natt, som fortsatt tygger 8018. Det er fortsatt nesten 4 timer til den er ferdig. Dessverre sitter den i bruks-PC'en min, og jeg har planer om jobbe litt, slik at det neppe blir ny WU før langt ut i de små timer. Tester ut med "client-type=beta".

 

Litt synd at gpu-folding til de grader lagger alt annet en gjør. Det har ikke alltid vært slik.

"client-type=beta" Vil det si at du kjører V7 av f@h, og hvor setter man i tilfelle dette flagget? Jeg startet mine 2 GTX560Ti med Versjon 6.41 og har ikke noe betaflagg der. Eneste er -advmethods som kanskje betyr noe lignende?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Guide for v7 om hvordan sette slot-options: http://foldingforum....hp?f=67&t=18187

 

To request Beta Project and FahCores, you will need a special configuration that SHOULD NOT BE used by Non-Beta Testers. Non-Beta Testers do so at their own risk. The special configuration varies with the F@h Client that is running:

v6 F@h Clients

A) -betateam -> Works for all v6.xx F@h Clients

B) -bigbeta -> Works with v6.xx SMP2 Clients only and gives access to Beta WUs for bigadv trials

Using the -verbosity 9 flag is highly recommended while Beta Testing with all v6.xx F@h Clients. The flag increases the detail in the FAHlog.txt, thus helping with troubleshooting if a problem occurs. If there are no Beta WUs that match your F@h Client's configuration, the client will be assigned Public WUs (normal, advmethods and bigadv). However, you can change the WU Size settings or flags to get Beta WUs if they are available.

Note: Please do not mix -betateam flag with -advmethods flag. Do not mix -bigbeta with -bigadv and -advmethods flag. Use either the beta flags or the public flags, but not both at the same time.

V7 F@h Client

A) client-type = beta -> Works for V7 Client on all Slots

B) client-type = bigbeta -> Works for V7 Client on SMP Slot only and gives access to Beta WUs for bigadv trials

We recommend the verbose setting of 3 in FAHControl. If there are no Beta WUs that match your FAHClient's configuration, you will be assigned either normal/advanced/bigadv client-type WUs. However, you can change the WU Size settings and client-type to get Beta WUs if they are available.

Note: Please do not mix beta client-type with advanced client-type or bigbeta client-type with bigadv/advanced client-type. Use either the beta/bigbeta or the normal/advanced client-type, but not both at the same time. Do note that you can individually set each Slot's client-type.

 

http://foldingforum....hp?f=66&t=18031

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Takker!

 

Har regnet litt på PPD/Watt hvis jeg setter 2 x GTX560Ti + 3 x 450GTS i SR-2 maskinen, og hvis PPD blir slik den framstår for P8057 nå. En slik rigg vil da ende opp med et strømtrekk fra veggen på omkring 850Watt, og gi ca. 550K PPD. Dette vil gi et PPD/Watt forhold på 647 som er veldig bra, og som utkonkurrerer alle mine G34 rigger med hensyn til kostnader for innkjøp og strømforbruk.

 

En 4P G34 rigg bestykket med 4 x IL 6272 som sykler med 2.4GHz (TPC) vil få 381545/675 = 565 som er ikke så bra. En 4P6172 får en PPD/Watt = 520. Og en 4P 6176se får PPD/Watt = 504

 

Først når vi bruker data fra 4P E4650 klarer vi å slå det nye GPU-regimet for eksemplet over, slik: 657917/725 = 907

 

Nyere GPU rigger med kort som bruker vesentlig mindre strøm vil slå også den beste 4P rigg som finnes med god margin. En rigg med fire stk. GTX680 vil få omkring en mill. PPD og et strømforbruk på ca. 900Watt. PPD/Watt = 1111

 

Setter man inn 4 x GTX690 blir PPD omkring 1750K, strømforbruket blir 1350W, som gir et PPD/Watt = 1296 som er fantastisk. En slik rigg er ganske realistisk å tenke seg siden den vil koste langt mindre enn en 4P E5-4650 i innkjøp.

 

Dette er sannsynlige verdier basert på de tall som er framkommet til nå, og TDP hentet her http://www.geeks3d.c...r-tdp-database/

 

Dvs. at Stanford igjen nærmest skroter Quad-socket CPU plattformene til fordel for kraftige GPU rigger slik de gjorde da i7 riggene over natten ble for dårlige til å kjøre bigadv, og 2P og 4P riggene overtok. Jeg tror jeg skal stå over omleggingen denne gangen og kjøre med mine 4P rigger så lenge de går.

 

Framtiden med hensyn til folding er i hvertfall ikke kjedelig, nå vil vi få se store tall i månedene som kommer hvis de slipper dette løs på hele GPU-klient serien.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...