Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er optimismen tilbake! :thumbs: Jeg resatte cmos som Alias beskrev, rengjorde alle cpuene med Blårens og q-tips, og voila - maskinen er oppe og kjører igjen og folder i vei.

 

Med så mange prosessorer, minnebrikker og temperamentsfullt hovedkort er det neimen ikke lett å finne feil.

 

Hvis maskinen fremdeles er ustabil, så bytter jeg gjerne den ene CPUen, knopflerbruce. Den har en skrape på den ene kontakten som går bort til nabokontakten. Først vil jeg imidlertid se om jeg får den stabil nå.

 

Håper virkelig det går bra denne gangen, fikk ned en 8102 som vil gi meg over 250K.

Lenke til kommentar

Den er grei. Jeg har en som skal være 100% tipp topp, og en annen med en kosmetisk defekt, som Alias har testet. Husker dog ikke om han faktisk foldet med den, men det fungerte minimum dithen at maskinen startet opp.

 

Håper jeg får mindre problemer når det er min tur... jeg må jo flashe minnebrikker og alt. Står der vel og grubler og styrer mer enn du gjør nå :p

Lenke til kommentar

Den er grei. Jeg har en som skal være 100% tipp topp, og en annen med en kosmetisk defekt, som Alias har testet. Husker dog ikke om han faktisk foldet med den, men det fungerte minimum dithen at maskinen startet opp.

 

Håper jeg får mindre problemer når det er min tur... jeg må jo flashe minnebrikker og alt. Står der vel og grubler og styrer mer enn du gjør nå :p

Hvilke hovedkort og cpuer har du bestilt? Er det du som er war på statistikken? Litt problemer må jo man ha, ellers er det kjedelig... :) Det har blitt mange nye multiprosessor rigger på laget i det siste, håper det inspirerer flere.

 

Lenke til kommentar

Flashe minnebrikker...?

 

Jepp. har kjøpt inn endel PSC-baserte brikker, og om jeg flasher de kan de f.eks. kjøre 1600mhz 6-7-5 1.5v vil jeg tippe. Det blir nok Interlagoschippene mine fornøyd med. Hva de greier på 1333MHz vet jeg ikke, men kanskje det er lov å håpe på 6-6-5 eller noe slikt? Skal leke meg litt... så får vi se. Er en tråd på Hardforum om dette. Gir litt ytelsesboost med godt minne.

Lenke til kommentar

Den er grei. Jeg har en som skal være 100% tipp topp, og en annen med en kosmetisk defekt, som Alias har testet. Husker dog ikke om han faktisk foldet med den, men det fungerte minimum dithen at maskinen startet opp.

 

Håper jeg får mindre problemer når det er min tur... jeg må jo flashe minnebrikker og alt. Står der vel og grubler og styrer mer enn du gjør nå :p

Hvilke hovedkort og cpuer har du bestilt? Er det du som er war på statistikken? Litt problemer må jo man ha, ellers er det kjedelig... :) Det har blitt mange nye multiprosessor rigger på laget i det siste, håper det inspirerer flere.

 

Har alt jeg trenger ift cpuer. Vannkjøling har jeg pr nå til en 4P-setup + en 2P, men har bestilt og betalt så jeg kan sette opp en 4P til. Dog har jeg ikke kjøpt det siste hovedkortet, men det kommer så snart jeg får inn et par-tre tusen på konto fra brukte deler. Kort nummer en er hos en av mine kontakter i USA

Lenke til kommentar

Nå er optimismen tilbake! :thumbs: Jeg resatte cmos som Alias beskrev, rengjorde alle cpuene med Blårens og q-tips, og voila - maskinen er oppe og kjører igjen og folder i vei.

 

Med så mange prosessorer, minnebrikker og temperamentsfullt hovedkort er det neimen ikke lett å finne feil.

 

Hvis maskinen fremdeles er ustabil, så bytter jeg gjerne den ene CPUen, knopflerbruce. Den har en skrape på den ene kontakten som går bort til nabokontakten. Først vil jeg imidlertid se om jeg får den stabil nå.

 

Håper virkelig det går bra denne gangen, fikk ned en 8102 som vil gi meg over 250K.

 

Fint at det ordnet seg, og jeg regnet egentlig med det. Det gjelder å ha litt tålmodighet med disse fler CPU kortene siden de mange ganger kan gi inntrykk av at de lever sitt eget liv på en måte. Jeg mener det har å gjøre med statisk spenning som man ikke har helt kontroll på. Dette er jo hardware for de profesjonelle som vi har tatt i bruk i andre miljøer enn de er ment for.

 

250K med P8102 er ganske bra, jeg vil anta at 8101 vil gi omkring 170K. Dette er bra bedre enn min SR-2 med 2 x Xeon 5645 på 3.6GHz som gir henholdsvis 222K og 150K for 8102 og 8101. Jeg antar at strømforbruket på din G34 6128 rigg er ganske mye lavere også, enn mine 475W. Velkommen i 4P klubben og lykke til. :thumbup:

 

Den er grei. Jeg har en som skal være 100% tipp topp, og en annen med en kosmetisk defekt, som Alias har testet. Husker dog ikke om han faktisk foldet med den, men det fungerte minimum dithen at maskinen startet opp.

 

Håper jeg får mindre problemer når det er min tur... jeg må jo flashe minnebrikker og alt. Står der vel og grubler og styrer mer enn du gjør nå :p

 

Jeg foldet faktisk ferdig en P6947 med dine chips, og det fungerte helt som det skulle, samt at jeg kjørte noen tester som jeg ikke husker hva var. Hvis jeg husker riktig så var dette de første MC chippene jeg prøvde. Selv hadde jeg akkurat kjøpt mitt første P4 hovedkort og fire stk. Interlagos 6272, som også virket som de skulle i et Tyan S8812. I dag er dette mitt beste G34 kort med hensyn til P8101 som det tygger unna bedre enn min 4P G34 6176se rigg. Jeg kommer neppe til å kjøpe fler 4P kort, men har en plan om å overklokke de 2 SM kortene jeg har så langt det lar seg gjøre. Dette skal gi en boost på 12 - 13% har jeg lest.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg kommer neppe til å kjøpe fler 4P kort, men har en plan om å overklokke de 2 SM kortene jeg har så langt det lar seg gjøre. Dette skal gi en boost på 12 - 13% har jeg lest.

Har du noengang prøvd den overklokkingsmetoden som omtales her: http://hardforum.com...d.php?t=1677395 ?

De får ganske imponerende overklokkinger og lave temperaturer med Supermicro kort.

 

Et sitat fra tråden: Just to contribute to more to the thread, 4 6128's on an H8QGI+-F @ 250 for 2.5 GHz. Nice and cool with the 212's. No retries in more than an hour on an 8101 (first wu). TPF dropped from 22:32 to 17:52

 

Det lyder fristende å prøve når jeg har fått en stabil rigg... :)

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Ja, kjører med TPC på en av riggene, hovedkortet er Tyan S8812 og chippene er IL 6272. Resultatet er at de er klokket fra 2.1GHz til 2.4GHz, som gjorde at PPD økte fra 305K to 366K for 8101 på det beste. Men strømforbruket økte med 100W også da. Jeg kjører veskekjølte CPUer så varmen er ikke noe problem.

 

Skal klokke begge SM kortene også, så stopper jeg SR-2 riggen som har et dårlig PPD/Watt forhold. Jeg vil likevel klare å opprettholde samlet ytelse omtrent som nå, kanskje bedre hvis overklokkingen går bra.

 

Ellers så er det vel bare snakk om dager nå før du er på plass 2 på Topp 20 lista i laget. Ser også at laget samlet har øket produksjonen betydelig, og at vi får en veldig kraftig ny månedsrekord for oktober.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Er kjent med at OC bios finnes (laget av tear) men har ikke prøvd den ennå. Sist jeg leste om denne var det snakk om en OC på 10 - 12%, men antar at denne er forbedret nå siden du nevner 20 - 25%.

 

Jeg skal teste dette så snart jeg er ferdig med modifiseringen av CPU-kjølingen på E5-4650 serveren. Jeg jakter ennå på hvilke kjølere jeg skal velge, som må være luftbaserte siden det ikke er plass i kassen til veskekjølere uten at jeg også modifiserer kabinettet. Det har jeg lite lyst til siden det kostet en del, og med tanke på et mulig salg av denne en gang.

 

Hvordan har det gått i natt med foldingen på G34 riggen?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

De har forbedret oc bios'en, tidligere fikk de rundt 12.5% oc som du sa.

 

Det går ikke så bra med G34 riggen. Når jeg tror at NÅ er den stabil, så crasher den igjen. Har bedt knopflerbruce om å få låne de to 6128 brikkene han har, samt at jeg kjøper ny RAM. Da vil jeg gå helt systematisk til verks med testingen istedet for å famle i blinde som jeg har gjort nå. Finner nok ut av det til slutt. RAMen kan jeg bruke i en ny rigg hvis den er feilfri.

 

Vet du om noen måte å måle temperaturene på mens den kjører? Får ikke lm-sensors til å fungere og google gir meg ikke noe svar.

Lenke til kommentar

Jeg bruker IPMI funksjonen som gir meg tilgang via LAN eller LED lokalt, til overvåking av temperaturer (og logger fra remote). Fra manualen har jeg klippet dette:

 

Dedicated IPMI LAN LEDs

A dedicated IPMI LAN is also included on

the H8QG6/i+-F serverboard. The amber

LED on the right indicates activity, while the

green LED on the left indicates the speed

of the connection. See the table at right for

more information.

 

Du setter bare en ekstra LAN kabel i IPMI LAN porten så kan du logge inn der og har så full oversikt som om du sitter på maskinen. Temperaturer vises som Low, Medium og High, og det holder for meg.

 

Hos meg virker også lm-sensor normalt. Jeg antar at du har enablet sensorer før du kjører lm-sensors, link: http://cviorel.easyb...sors-in-ubuntu/

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

De har forbedret oc bios'en, tidligere fikk de rundt 12.5% oc som du sa.

 

Det går ikke så bra med G34 riggen. Når jeg tror at NÅ er den stabil, så crasher den igjen. Har bedt knopflerbruce om å få låne de to 6128 brikkene han har, samt at jeg kjøper ny RAM. Da vil jeg gå helt systematisk til verks med testingen istedet for å famle i blinde som jeg har gjort nå. Finner nok ut av det til slutt. RAMen kan jeg bruke i en ny rigg hvis den er feilfri.

 

Vet du om noen måte å måle temperaturene på mens den kjører? Får ikke lm-sensors til å fungere og google gir meg ikke noe svar.

 

Skal fikse så du kan få teste de to andre. Eneste problemet er mangel på CPU-bokser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...