Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sletta workmappa å starta på nytt. cpu får ny klient men gpu får den samme

Er det 7xxx-serie-kort du har?

Usikker på hvordan støtten er for det nå, mulig du må kjøre med "client-type=beta"?

 

La til en infobox på wikipedia-siden, men jeg er ingen ekspert på wiki, så ble litt rart rundt logoen der ..

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er sant, kanskje greit å vente til det er public ja. Tenkte uansett på 560Ti ja, da det virker som det beste mtp pris/ytelse idag.

 

 

Forresten, hvor billig da, så jeg veit litt hvor skuta ligger for slike kort? :)

Har nettopp oppgradert til 11 x evga 660ti. Så jeg har 3 x gtx 560 336 cuda core (850mhz) (asus) og 11 x evga 460.

Ett av 660 kortene måtte jeg sende i retur, fansy farger på skjermen.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Det blir jo 25 kort samlet, folder du med alle sammen Kjetil? I tilfelle må det jo gå med en vanvittig mengde strøm!

Neida min venn jeg kjører kun med 10x gpu(en defekt) og 6x 3770K+ en Q9650, min hoved pc?

Strømforbruket er gått ned(hoved maskinen gikk ned 83W) 2x gtx 660+q9650+ psu fractal 800w platinium.'

Total strømforbruket er også gått ned, men jeg vet ikke hvor mye enda, er ikke ferdig med å oppgradere enda. ca 2200w

anaxyd: ja da hfm.net. Du finner meg der,

 

Edit obs: Glemte linux boxen min: fedora 17 64bit

Edit2: har mangen kort, har en del 285 kort også. litt reklame

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Er det noen her som bygger foldingservere som mangler deler som ram ol?

Kan jo være at noen av oss har deler til overs ol.

 

 

Her er resultatene etter jeg byttet parametere på gpu for en dag og så tilbake igjen, hvor røde dotter er der de ellers ville ha plassert seg.

post-64596-0-67761700-1352663581_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

Neida min venn jeg kjører kun med 10x gpu(en defekt) og 6x 3770K+ en Q9650, min hoved pc?

Strømforbruket er gått ned(hoved maskinen gikk ned 83W) 2x gtx 660+q9650+ psu fractal 800w platinium.'

Total strømforbruket er også gått ned, men jeg vet ikke hvor mye enda, er ikke ferdig med å oppgradere enda. ca 2200w

anaxyd: ja da hfm.net. Du finner meg der,

 

Edit obs: Glemte linux boxen min: fedora 17 64bit

Edit2: har mangen kort, har en del 285 kort også. litt reklame

 

10 x GPU er mye det også, men du vil jo få en bra boost når PG er ferdig med betatestingen og slipper disse nye WUene som de har proklamert. Selv dine GTX460 kort vil jo da komme opp på et PPD/Watt forhold som er akseptabelt.

 

Jeg har også en del kort liggende fra GPU tiden min, 1 x Asus ULTRA, 2 x 8800GS, 5 x GTS250, 3 x GTS450 og 2 x GTX 560Ti SO, samt sikkert 4 - 5 andre kort jeg ikke husker betegnelsene på. Alle mine 9800 GX2, og jeg hadde mange av dem, har jeg heldigvis klart å selge. Det blir nok ikke mer GPU folding på meg tror jeg, holder meg nok til disse Quad socket riggene, og håper bare det ikke skjer noe dramatisk der som gjør dem fullstendig ulønnsomme.

 

Det som er hyggelig nå er at vi har fått så mange nye foldere med, som gjør at samlet PPD omtrent stiger konstant. Holder vi koken opp mot 5mill for laget vil vi avansere mange plasser opp i statistikken.

Lenke til kommentar

Har hd 7870 kort ja. Men over te noe annet... kati komme eg på lista? har folda 4, må eg folda 10 før eg havne på lista?

Hvilken liste? Denne: http://folding.extre....php?s=&t=37651 ?

 

Hvilket brukernavn folder du med? Husket å sette 37651 som lagnr?

 

 

God plan GullLars :)

Jeg tar gjerne imot 4/5/6xx-serie Nvidia som blir satt til å folde under dette laget, men dette er jo forsåvidt såpass nytt at folk heller sikkert vil selge de :p

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Da ankom fire stk. Opteron 6276ES i dag, levert på døra av Posten. De ble sendt fra / innhentet hos selger i Seoul den 07.11.2012 og ankom i dag kl. 14.16 etter fem døgn, og da har det vært helg i mellom. Det kaller jeg rask levering helt fra andre siden av kloden.

 

Uansett, for en time siden var de montert i maskinen hvor det sto fire stk. 6172 tidligere, og folder nå i vei på stock hastighet som er 2.3GHz. Tenker jeg lar dem kjøre slik over 2 WUer så er jeg sikker på at de fungerer slik de skal før jeg forsøker å overklokke dem.

 

Strømforbruket er 615Watt som er bare 45W mer enn med 4 x 6172, så dette lover bra. Er veldig spent på hvor høy frekvens disse chippene vil klare. Neste oppgradering blir å bytte ut Chieftec 950W Silver som står i med en ny Corsair AX 1200W Gold. Grunnen til at jeg ikke gjorde det nå var at jeg slapp en evt. ekstra feilkilde hvis noe hadde gått galt. Men riggen startet med fire Opteron ES helt normalt og med samme komponenter som før så da slapp jeg det helvete jeg hadde med Intel Xeon 4650 ES chippene, hvor det til slutt viste seg å være minnet som var syndebukken. Da måtte jeg bytte til Ecc/Reg minne, men det slapp jeg denne gangen, og de kjører nå helt fint med 16 stk. 4GB Corsair 1600MHz brikker.

 

Etter 5% er TPF 13:32 som viser at den folder 8101 20 - 30 sekunder raskere pr. % enn Opteron 6176se med samme hastighet. Med 6901 ville sistnevnte vært raskest.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...