Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg et wattmeter på Clas Ohlson nettop. Jeg fant ut at BOINC (eller F@H) trekker cirka 55W med en dobbeltkjerne på 2,2GHZ (AMD). Her har jeg en ellers strippet maskin med en 2,5" disk og alle kontrollere skrudd av utenom IDE og USB. Vifteløst skjermkort fra 1995. Når jeg skrudde av BOINC gikk den ned til 72 watt. Når jeg skrudde den påp gikk den opp til 127W eller 125 stabilt. Jeg tror jeg har cool'n quiet aktivert.

 

Den andre maskinen har en 1,3GHZ Athlon, ingen harddisker, en CD-rom og de fleste kontrollere påslått (kan ikke skrus av i BIOS). Den kjører Notfred's diskless folding. Den trekte cirka 100-110W.

 

Jeg tenkte dette kunne være interresant for dere som har gamle maskiner. På den positive siden kan jeg si at 50PPD ikke trekker mer enn 1 kroner dagen, som er akseptabelt. En mindre lunsj i måneden. Kanskje en idé å starte opp gamle maskiner? :)

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Nå håper jeg å komme litt sterkere tilbake snart. =)

 

På skolen hadde det rast et titalls PC-er ned fra en hylle. Så fikk vi plukke enkelte deler. På de angivelige defekte hovedkortene maskinene (hovedkort/CPU) tok jeg det meg med hjem og kiket på det. Det viste seg at en av de fungerte. Det er en Athlon 64 på 1,8GHz med 300MHz-noe minne. Ganske fornøyd med den i oeg med at den var gratis. Nå kjører den diskless folding. Har enda ikke fått se hva PPD er på den enda siden det er en oppgave på 1700 poeng.

 

20090105120555PMDSC07249.JPG

 

Den helt til høyre skal jeg starte straks jeg får en GPU i posten. Den er ikke i drift nå.

Lenke til kommentar

Rart, du får ikke svar her. Jeg vet ikke, men om du søker tilbake i denne tråden på Wheelman, Gullars og Loke_H finner du kanskje noe. Betyr det at man ikke får til folding med to clienter på ATI 4xxx x2? Personlig la jeg merke til at jeg måtte bruke konsollclienten da jeg kjørt 3870 på XP64bit. Men jeg har aldri prøvd ATI x2.

 

På nVidia GPUkortene har vi jo ingen problemer med å kjøre mange sys-tray clienter på samme maskin. De må bare ha hver sin machine id og gjerne tilføyd -gpu 0 -gpu 1 osv under additional parameters.

 

Når den er unstable 24h så betyr det bare at de har kansellert den maskinen i 24 h, når du rydder og fikser problemet (hva det nå enn er) er den klar til å begynne igjen. Hvis den etter omstart igjen blir kansellert nesten øyeblikkelig er der et problem som ikke er ordnet opp i.

Lenke til kommentar

Ja, som Theo nevner fins det søkemuligheter i folding forum, men neo står jo i FAQ også.

 

Har du f eks aktivert den andre med kobling til en skjerm og utvidet skrivebordet? Tidligere lagde mange dongler til nVidia-kortene for å få dem til å virke. det er ikke nødvendig lengre. Personlig kobler jeg dem en stund på en KVM-svitsj eller en ekstra skjermutgang. Når alt er installert og fungerer kan dennne tilkoblinga fjernes og foldinga fortsetter. Men hvordan dette fungerer på ATI vet jeg ikke. -forcecpu instruksjonen skal også hjelpe til å få fler kort til å folde.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg husker trenger du fortsatt dummydongle(hvis uten skjerm) på Vista men ikke på XP der kan du bruke -forcegpu kombinert med -gpu x. Det var nylig noen eksperimenter med Vista uten dummydongle, men det ga mange problemer.

 

NB! -forcegpu skal også brukes selv om man har skjermer tilkoblet alle kort. Denne gjelder også for ATi men da med andre parametere etter -forcegpu.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har hatt behov for den på maskinen med 3x8800GS(en skjerm) og på maskin med 9800GX2, begge WinXP 32.

 

Men akkurat denne var nok veldig upresis og litt feil av meg!

NB! -forcegpu skal også brukes selv om man har skjermer tilkoblet alle kort. Denne gjelder også for ATi men da med andre parametere etter -forcegpu.
Dette gjelder nok GX2 kort ja fordi da har man ikke i praksis tilkobling til ene GPUen :). Jeg prøvde dog ikke med to skjermer tilkoblet.

 

Kjellms:

Takk for at du ga beskjed om min feilaktige informasjon.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...