Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Normalt er det jo slik en installasjonen med hardware og OS har sitt User ID (som i loggene og konsollene kommer rett etter brukernavn). Men hvis du har kjørt et Image eller brukt en installasjon som også er brukt på en annen maskin vil de to få samme User ID. Da må du gi dem forskjellig Macine ID ellers kan det bli rot.

 

Alias

 

Til det foran. Hardware utenom kan jo selvfølgelig også påvirke resultatene. Lite minne og eldre CPUer kan begrense produksjonen også på grafikkortene særlig hvis det er to eller flere GPUer. Jeg har to eldre dual cpuer D945 og D830, de klarer egentlig bare en GPU skikkelig. Mens de vanlige Pentiumene har nok med en GPU hver. Det til stor forskjell fra det Theo rapporterte om en Athlon 64 som hadde klart å forsyne tre NVidia GPUer.

 

PS Ser at du har XFX 8800GTS xxx hvilket skull bety "Black Dog Ed." Den burde jo tåle litt tweaking med klokking. I Rivatuner kan du stille klokkene (fra default) slik at du endrer i trinn 54MHz (eller halve 27) på shader-klokka. La shaderklokka og kjerneklokka være koblet, men ved å endre kjerneklokka ser du at også shaderklokka endres. Og enkeltetrinn virker (54 MHz er tidligere omtalt i FF) altså gir produksjonsøkning. Minneklokka kan også endres, skal være gunstig for kort med lite minne. Prøv å skru den gradvis opp fra standard ca 800MHz i f eks 25 MHz trinn og observer temperatur og produksjon. Dette har særlig betydning på GS kortene.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker du Rivatuner for å sjekke klokkinga på de to like kortene? Selv om de er like kan de jo være på forskjellige innstillinger. Videre kan det hende at den ene har fått en bølge med lavere betalte prosjekter enn den andre. Jeg har også to tilsynelatende like 8800GTS som gir forskjellige resultater. Jeg har også forskjeller på 8800GS kortene mine, tre av dem tåler vesentlig høyere minneklokk enn de to siste.

Ja, har sjekket det og de er satt nøyaktig likt opp og begge maskiner har samme HK og OS. Forskjellen er hastighet på RAM, samt forskjellige CPU. Den teoretisk raskeste maskinen yter bare det halve på GPU-folding som den svakeste, se bilde som viser specs nedenfor:

 

http://bildr.no/view/330277

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
PS Ser at du har XFX 8800GTS xxx hvilket skull bety "Black Dog Ed." Den burde jo tåle litt tweaking med klokking. I Rivatuner kan du stille klokkene (fra default) slik at du endrer i trinn 54MHz (eller halve 27) på shader-klokka. La shaderklokka og kjerneklokka være koblet, men ved å endre kjerneklokka ser du at også shaderklokka endres. Og enkeltetrinn virker (54 MHz er tidligere omtalt i FF) altså gir produksjonsøkning. Minneklokka kan også endres, skal være gunstig for kort med lite minne. Prøv å skru den gradvis opp fra standard ca 800MHz i f eks 25 MHz trinn og observer temperatur og produksjon. Dette har særlig betydning på GS kortene.

Takker! Som vanlig er dine svar veldig utfyllende og greie å forstå. Overklokking av skjermkortene har jeg prøvd tidligere i andre sammenhenger og med godt resultat, selv om de kortene jeg har allerede er OC fra fabrikk. Under folding synes jeg at temperaturene er så høye allerede (ligger mellom 72 - 81 gr.Celsius) at jeg ikke tar sjansen på overklokking her siden miljøet maskinene står i plutselig kan få en temperaturøkning på 4 - 5 grader. Dette varierer med utetemperaturen, og vises direkte på temperaturen for GPU.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

ja, da er jo dette skikkelig rart. Jeg har jo noe liknende, en Intel Quad 9300 som ikke er noe som helst sprek (sammenliknet med mine Q6600) verken på GPU eller SMP-folding. Trodde jeg skulle få vesentlig produkjonsøkning da jeg satte inn mer, bedre og raskere minne, men den gang ei. Slo meg til ro med at det skyldtes Windows XP 64 bit OSet, men er ikke sikker på det. Fikk forøvrig ikke til nVidia GPU-folding på den i det hele tatt. Her er noe rart som vi ikke helt forstår. :hmm:

 

Forresten, det var usedvanlig fin sammenlikning av de to maskinene du hadde stilt opp.

Kanskje du bør kjøre noen Sisosft Sandra tester for kanskje å finne noen spor.

En annen ting, på den sprekeste, er du sikker på at det ikke kjører flere clienter i det skjulte?

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Njai jeg visste det når Q9300 kom siden det var ekstremt mange som klaget på tregere system med Q9300 enn når de hadde Q6600. Man må opp på en Q9450 for å få en likeverdig CPU samt kanskje ennå et hakk høyere til Q9550.

 

Derfor kjøpte jeg for et par uker siden en Kentsfield istedet for en Yorkfield.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Hei!

 

Har nettopp prøvd å installere folding@home på pcen min, en klient for hver prosessorkjerne (har E8400). Ene ligger i E:\Folding@home\ID1 og den andre i E:\Folding@home\ID2. Restarta pcen og sjekka oppgavebehandling, men merka at bare ID2-klienten kjørtes. Hvorfor starta ikke ID1 og?

 

Prosessen til ID2 heter FahCore_81.exe og prosessen til ID1 heter FahCore_78.exe. Har jeg gjort noe feil?

Lenke til kommentar

9600GSO er 8800GS i ny drakt. De var helt supre til folding men etter nye WUer ol. får de vesentlig lavere PPD. Nå er det 8800GT 512MB og oppover som gir mest for pengene. GTX 260-216 er vel egentlig det beste kortet for penga nå om dagen. Evt. et GTX 295 som består av to slike GPUer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hei!

 

Har nettopp prøvd å installere folding@home på pcen min, en klient for hver prosessorkjerne (har E8400). Ene ligger i E:\Folding@home\ID1 og den andre i E:\Folding@home\ID2. Restarta pcen og sjekka oppgavebehandling, men merka at bare ID2-klienten kjørtes. Hvorfor starta ikke ID1 og?

 

Prosessen til ID2 heter FahCore_81.exe og prosessen til ID1 heter FahCore_78.exe. Har jeg gjort noe feil?

 

1. har du gitt de individuelt navn under installasjonen? Der det spørres etter ID må du ikke skrive det samme på begge to. Dette gleder for prosesser som kjører på samme maskin.

 

2. har du fått satt opp begge som service? Dette kan sjekkes ved å gå inn i servicelista (My computer > høyre klikk og velg "manage". Gå inn på Services and Applications og se etter at det ligger 2 servicer som starter på FAH@)

 

Det at det er forskjellig navn på prosessene er helt riktig. Det er flere FahCore-programmer som lastes ned å brukes avhengig av hvilket prosjekt som det jobbes med.

 

Det hadde vært nyttig om du legger ved log-filer dersom du ikke får ting til å virke. Det at begge instansene har lastet ned core-filer betyr i alle fall at begge programmene har kjørt på ett eller annet tidspunkt. Det kan hende at den ene ikke ble savsluttet riktig ved restart (dersom du ikke satte den opp med configonly og ikke avsluttet den) og dermed ikke klarer å starte opp riktig nå. Det er vanskelig å si noe mer ut i fra det lille du her forklart til nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...