Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fruktkake

 

Jo, jeg synes jo både 8800 GS og 8800GTS fremdeles er noe hvis man får det så rimelig som du antyder, men du må da sammenlikne med prisene på 9600GSO som nevnt ovenfor. Skal du ha vesentlig mer poeng må du jo til det dobbelt i pris med noen få unntak når 9800 GTX og GTX+ er på tilbudspriser ned til ca 1500. Og selvfølgelig kommer det nye kort med vesentlig lavere strømforbruk må vi tenke om.

 

PS Skadet kne på jobben og det påvirker døgnrytmen noe, men har ofte ellers også hatt høy nattaktivitet. I mine beste år sov jeg sjelden mer enn 5 timer om natten.

 

 

-alias-

 

Personlig er jeg ikkke sponsa. Mye av hardwaren er eldre, hovedkort, CPUer, harddisker, kabinetter trenger ikke være så nye. Selv bra GPUer kan man få kjøpt brukt. Til det viktigste (hos meg bildedatabase) har man selvfølgelig nyere dyr hardware, men ellers kan utstyr brukes forbausende lenge om man passer godt på det. Strømforsyninger er det som ryker oftest og hvor man bør legge i litt ekstra ved utskifting (tåler de ikke nok får man ofte ny på garanti). Ellers er det kun 5 rimelig grafikkort jeg har kjøpt helt nytt siste halvår (8800GS).

 

Men noe annet, om du nominelt regner ut hardware til 300-400 W i forhold til GPU, CPU og harddisker som går for fullt, så trenger jo ikke alt å gå for fullt hele tida. To av maskinene mine som inneholder to 8800GS kort hver tror jeg ikke bruker mer enn ca 500W i sum max 600W i perioder.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Link?

 

Ja, du starter klientene når du går vekk og stopper den når du bruker maskinen.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1042999&hl=

 

Folding@Home staret jo som en skjermsparer. Rart at det ikke er noen instillinger for det. Vil heller kjøre den når jeg er borte siden den gjør maskinen tregere.

 

Om dere skulle valgt et skjermkort som er på tilbud på Datakjeden, hva ville dere valgt til rundt 500-1500? Og er det noen måte å få klienten bare å gå når jeg er borte fra PC-en?

Personlig ville jeg valgt XFX 9600 GSO xxx den står til 795 der. XFX virker som bra kvalitet på meg iallfall.

Er den på tilbud?

 

Og jeg skal være på utkikk på bruktmarkedet i dag!

Lenke til kommentar

Fruktkake:

Jepps jeg husker også dette med skjermsparer modus. Er ikke helt sikker, skal si fra om jeg kommer på noe lurt.

 

Ellers kan du lage en batchfil som stopper og starter alle klienter bare ved et ikon på skrivebordet. Dette ikonet kan du igjen lage en tastesnarvei til som eks. ctrl+alt+f el. så den er rask å kjøre.

 

Batchfilen kan enkelt lages slik at den stopper klienten når den kjører eller starter dem om de ikke kjører. Bruk tasklist og taskkill i scriptet for dette. Jeg har noen lignende scripts fra før av hvor jeg bruker tasklist og taskkill for å avslutte spesifike klienter ved visse forhold.

 

 

EDIT:

Det begynner å skje ting på bruktmarkedet nå straks :) For alle lommebøkers størrelse.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

9800GX2:

Jepps du kan folde på begge GPUene/"kjernene", da disabler man bare SLI i nvidia controlpanel, Ingen problem og gjort på 10sek! :). Man kan også folde på en GPU mens man spiller på den andre GPUen uten noe som helst lagg. Fantastisk kort for en folder, eller gamer eller en som ønsker å gjøre begge deler samtidig for den saks skyld.

 

Da har jeg lagt ut omtrentlig halvparten av mine Nvidia kort på bruktmarkedet. Mer kommer etterhvert men forløpig skal disse 4 kortene selges.

 

EDIT:

Måtte bruke litt tid på å få laget annonsene samt at jeg ikke er helt vant til det nye bruktmarkedet, så tok litt tid før jeg fikk svart.

 

EDIT2:

Skulle noen ha lyst til å kjøpe alle mine 3*8800GS 384MB eller 2*8800GT 512MB eller 1*8800GT 256MB eller 2*9800GX2 eller 2*HD3850OC kort så bare si fra. Lag en pakkepris av forskjellige kort du ønsker og send meg en PM eller epost.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
..

Folding@Home staret jo som en skjermsparer. Rart at det ikke er noen instillinger for det...

 

Personlig ville jeg valgt XFX 9600 GSO xxx den står til 795 der...

Er den på tilbud?

 

Skjønner ikke at du rotet deg borti skjermspareren, lenge siden jeg har sett den. Nei det XFX kortet er vel ganske normalt priset. Men de klokker som sagt ganske høyt.

Lenke til kommentar

9600GSO XXX-utgaven har også kjøleribbe av rent kobber. Er forsåvidt godt klokket fra produsent fra før, men har i følge reviews litt å gå på. Har dog ikke prøvd mer selv, siden maskinen den står i ikke har helt optimal luftflyt enda. Uansett, mye ekstra ytelse med fabrikklokkingen.

 

Edit: Dagens 9600GSO-kort ser forresten ut til å være en truet rase, for nVidia har relansert kortet med halvparten antall SPer (48 vs 96) men med bredere minnebuss (256 vs 192-bit). Det blir jo forøvrig ikke akkurat et foldekort, med mindre shaderhastigheten er ustyrtelig høy.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
9800GX2:

Jepps du kan folde på begge GPUene/"kjernene", da disabler man bare SLI i nvidia controlpanel, Ingen problem og gjort på 10sek! :). Man kan også folde på en GPU....

Men er det vesentlig bedre enn to separate kort som i sum koster det samme? Foruten det at det bare opptar en dobbelslot.

Koster det samme? yter det samme?

 

Kortet har mye høyere byggkvalitet enn de billige GS og GT kortene. Den er også noen hakk bedre enn GTS G92 på byggkvalitet. I tillegg er viftene meget stillegående og jeg hører den ikke særlig for jeg kjører den opp i 89% som holder lenge. På spilling(1920*1200 8/16AF) har jeg den aldri over 65% som er helt stillegående. lett å lese av en haug verdier i rivatuner, lett å styre.

 

Samt at kortet er mer kompakt enn man tror og var lett å få inn i mitt trange kabinett. I tillegg har det egen HDMI utgang, altså 2*DVI og 1*HDMI og det følger med en topins-kabel du kobler til lydkortet så du også får full HD lyd over HDMI kabelen. Det var ikke jeg klar over og var en positiv overraskelse for min del som jeg bruker daglig mot min LCD TV.

 

Personlig synes jeg det er det ultimate foldekortet, man får 2 meget gode GPUer i en kompakt pakke som kun tar 1 slot og kvaliteten på "pakken" er bedre enn alt under GTX280, og ingen slår den på foldeytelse.

 

Det er ingenting i veien med å kjøre mange billige kort som yter litt dårligere selv som 2 kort, men det blir ikke det samme. Og kort med omtrent samme byggkvalitet og samme ytelse på 2 kort blir for dyrt igjen.

 

- Som spillkort er det meget bra.

- Som foldekort er det best av alle

- Som multimediakort er det helt supert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Den siste uka nå har dagsproduksjonen til hw.no falt med ca. 100 000 poeng. Nesten 20%, folkens!

Hadde jeg hatt slots/penger/watt til overs skulle jeg kjøpt et eller to av kortene dine Theo, men jeg har ingen av delene, så det får bli en annen gang. Hva er forresten grunnen til at du kvitter deg med dem?

Lenke til kommentar

- En av maskinene skal gjøres om til en mATX filserver, dermed forsvinner 3 kort.

- Noen av kortene er av ekstremt kraftig type og jeg spiller lite så jeg trenger dem ikke og er overkill for mitt bruk.

- En av kontormaskinene forsvinner og da blir 2 kort arbeidsløse.

- Jeg skal kjøpe inn litt hardware til ny filserver og dermed må noen verdier løses ut slik at annet kan kjøpes inn.

 

Det beste er om kortene kunne blitt innen laget, men jeg må se ann budene jeg får.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ser at poeng man får for hver WU varierer voldsomt. Fra GPU-folding får jeg henholdsvis 384 og 511 poeng for hver WU. For CPU-folding varierer det fra 84 til 755 poeng hos meg. Mitt gjennomsnitt til nå er 300poeng. Folding ved GPU tar kort tid pr. WU, mens ved CPU tar det ofte flere dager for hver WU. Et eksempel fra min bærbare som står på ca. 10 - 12 timer i døgnet:

 

Current Work Unit

-----------------

Name: p4618_T0_villin-12_minou

Tag: -

Download time: December 9 13:09:24

Due time: January 1 15:33:24

Progress: 46% [||||______]

 

Denne vil ta ca. 5 - 6 dager og gir 84 poeng som ikke akkurat er noe å juble for. Siden jeg liker å lese tall så jeg litt på tallene i Hardware.no Team members og finner en overraskende stor variasjon i gjennomsnittet for WU-poeng hos den enkelte. Ved å ta noen få gjennomsnitt finner jeg variasjoner fra 112 til 795 (avrundet til nærmeste hele tall). Er dette tilfeldig eller brukes det noen form for utvelgelse for å oppnå WUer med høy poengsum?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...