Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et par ting jeg ikke blir klok på..

Er det mulig å installere som service i Vista eller ikke?

 

Så vidt jeg har forstått så er det ikke mulig å kjøre som en service under Vista, men jeg gjorde følgende på min Vista x64- maskin: Gikk inn i explorer, fant programmappen og høyreklikka på fila "[email protected]" der den lå og valgte "Run as administrator", og da starta systray- ikonet opp, og nå kjører foldingen akkurat som om det skulle være en service.

Lenke til kommentar

hmm... Fikk endelig tid til å sette sammen Home serveren. Satte et av GF 8800GS kortene inn og fikk etter noe om og men også Rivatuner inn. Prøvde både 174.55 og 177.35 drivere og grafisk og consoleversjon. Men får UM. Enda kjører jeg kun default på et kort som tåler betydelig OC. Er det noe spesilet med Windows Home Server (2003-basert) og GPU-folding? :hmm:

 

Kan det være en hardware-conflict, har ett Highpoint raidkort i PCI-X spor og Silicon Image raidkort i PCI -spor.??

 

EDIT: Nå har jeg prøvd ATI 3870 også på denne. UM igjen. Kjørt minnetest, ingen feil.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Jeg fikk et XFX GeForce 8800 Ultra 768 MB 650/2200MHz hos en kompis som kjøpte seg noe nyere, og satte det i serveren min med tanke på Folding siden denne maskinen går 24/7. Foldingen varierer omkring 5 - 6K PPD for kortet (er dette normalt?), og i tillegg kjører jeg 2 clienter i consoll. Romtemperaturen er ca. 18 - 20 grader og temperatur på GPU ligger på 75 grader. Dette synes jeg er mye og lurer på om det er skadelig for kortet i lengden? CPU er E2140 OC til 1.9GHz, og holder seg kjølig omkring 40 grader selv om cpu-bruken er 100% på begge kjerner.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det høres bra ut. Tror ikke du skal være redd for noe med de temperaturene, men GPUen kan jo være kjørt hardt tidligere, du har jo ingen garanti for at det holder lenge. Men Theo prøvde tidligere å forklare oss at disse kortene tåler vesentlig høyere (nevnte 90 tror jeg) temperaturer. Men det er kanskje slik at Ultra kortet bruker litt mer strøm enn de nyeste utgavene? :thumbup:

Iallfall en bra PPD du nevner.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Tror ikke dette kortet har hatt de store temperaturene tidligere. Han som hadde det tidligere brukte et vindtunnell-kabinett som holdt sakene temmelig kjølige og brukte maskinen stort sett til surfing på nettet. Joda PPD var bra i starten, men er nå ned mot 4K på en annen folding. Hvorfor varierer PPD så voldsomt? Jeg ser også at noen av consol/systray øktene nesten ikke gir poeng i det hele tatt, og enkelte av dem tar jo dagevis. Kan man på noen måte velge foldinger, eller må man bare ta det som kommer?

Lenke til kommentar

Ja, hvorfor skulle ikke 8800GTS være til å satse på til den prisen. Minnet vil jo redusere PPD på de nye prosjektene i 57xx serien uansett pluss at de nye corene setter PPD ned litt. Skal du ha vesentlig mer poeng må du satse på GTX 260 og det blir jo annen pris, eller enkelte gode tilbud på 9800 GTX+. Tror heller at det er viktig å få med litt minne, de med kun 320Mb taper mest i PPD, og bra kjølerløsning.

 

PS Det er tidligere nevnt at XFX GeForce 9600GSO er relabeled 8800GS. Vet ikke, men der er flere XFX 9600 til under og rundt k-lappen hos komplett f.eks denne: XFX GeForce 9600GSO 768MB PhysX CUDA. Den har jo litt mer enn minimumsminnet. Der er også xxx-utgaver (Black Dog Ed.) som er ganske klokkingsvennlige iallfall i 8800GS utgavene.

 

Windows Home Server, gir opp forsøket på å kjøre både ATI 3870 og nVidia 8800GS på den. Hovedkortet er Asus P5DG2-WS og CPU Intel D945. Oppgradert både BIOS og annet, men det hjelper ikke. Får ikke GPU-folding igang på den, får holde med en SMP-client.

 

 

-alias-

 

Du bør vel bare ta det som kommer. Men er det prosjekter som er virkelige problem, så hender det at det hjelper å stoppe clienten, slette workmappa og starte på nytt igjen.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Til Kjetil_Lura, Billy_Pilgrim og Kjell_M._Sarre m/flere?

 

Kikket litt på statistikken og finner ut at nr. 1 og nr. 3 i F@H team Hardware.no oppnår i snitt henholdsvis 40 og 30K PPD over en periode på 14 dager (hvis jeg ikke har regnet feil). Selv har jeg knapt 15K i snitt over et mindre tidsperspektiv. Mitt strømforbruk for å oppnå såpass over lang tid blir ca. 6000 KWh/år, eller med en pris på 80 øre pr. KWh som er et gjennomsnitt mange kraftleverandører bruker, blir dette omlag kr. 4.800,00 pr. år. Jeg bruker 2 maskiner som drar ca. 400W + 300W = 16.8KWh/døgn når maskinene blir stresset slik de blir når man bedriver Folding på et visst nivå,..hvis det skal oppnås PPD! Hvis vi regner om til 30K og 40K så blir det snakk om betydelig mye penger. Hvordan har dere råd til slike beløp over lang tid? Blir dere sponset, eller betaler dere alt selv? Og da har jeg ennå ikke nevnt verdien av maskinvaren som skal til for å oppnå slike resultater.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det eneste stedet jeg bruker varmeovn er kun på badet. Resten av huset varmes ved varmtvannsbereder, lamper, TV, kaffetrakter, stekeoven for matlaging, vaskemaskin, frysebokser, kjøleskap og diverse PCer. Det ville gått nesten like mye strøm om jeg skulle brukt ovner etter behov og aldri PCer. Foldinga er husets viktigste varmeproduksjon, men jeg innrømmer at det hender det blir litt for varmt om sommeren selv om jeg bor langt nord. :innocent:

Lenke til kommentar
Hm, kjøpte et XFX 9600GSO 384MB XXX, ser ut til å kjøre greit hittil.

 

WUs på 511poeng gir ca. 2900 PPD, 384poeng gir 3700 PPD og de gamle 480poengerne gir ca. 4700 PPD. Dette kortet er forsåvidt klokket fra 550/1375/800 til 680/1700/950 fra produsent.

Ja, det ligner definitivt på mine 8800GS-kort. Det sprekeste lå i kort perioder på 5900 og av og til over 6000 PPD, lange perioder på 5600-5800. Men så kom den nyeste Fah-core_11 og da lå den på de lette prosjektene på ca 5200 PPD, men da hadde jeg jo klokket litt høyere, minnet lå på 1000 MHz. Nå er jeg fornøyd med de samme verdiene du oppgir.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Har kjørt med 1 smp og 1 gpu klient på burken min en tid nå, og det ser ut til å fungere så langt. Gevinsten ved å kjøre 2 smp klienter ser ikke ut til å ha vært stor; med det nåværende oppsettet later det til at jeg har mistet på snitt kanskje 500 ppd ved å kutte ut den ene smp klienten. Og stabiliteten ser ut til å være på plass så jeg fortsetter slik inntil videre.

 

...litt kult med en [email protected] med original kjøler da. Men den er plassert i en meget kjølig kjellerbod. 50-52 grader på full load på et P5K.

 

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Ja, hvorfor skulle ikke 8800GTS være til å satse på til den prisen. Minnet vil jo redusere PPD på de nye prosjektene i 57xx serien uansett pluss at de nye corene setter PPD ned litt. Skal du ha vesentlig mer poeng må du satse på GTX 260 og det blir jo annen pris, eller enkelte gode tilbud på 9800 GTX+. Tror heller at det er viktig å få med litt minne, de med kun 320Mb taper mest i PPD, og bra kjølerløsning.

Saken er at jeg har dialog med en på bruktmarkedet som har to 8800 GTS til overs. Men disse er altså ikke noe supert å satse på? Husker 8800 GS var skrytt opp for noen måneder siden, men det er vel ikke tilfellet lengre.

 

Hm, kjøpte et XFX 9600GSO 384MB XXX, ser ut til å kjøre greit hittil.

 

WUs på 511poeng gir ca. 2900 PPD, 384poeng gir 3700 PPD og de gamle 480poengerne gir ca. 4700 PPD. Dette kortet er forsåvidt klokket fra 550/1375/800 til 680/1700/950 fra produsent.

Ja, det ligner definitivt på mine 8800GS-kort. Det sprekeste lå i kort perioder på 5900 og av og til over 6000 PPD, lange perioder på 5600-5800. Men så kom den nyeste Fah-core_11 og da lå den på de lette prosjektene på ca 5200 PPD, men da hadde jeg jo klokket litt høyere, minnet lå på 1000 MHz. Nå er jeg fornøyd med de samme verdiene du oppgir.

Hva er det en skolelærer gjør oppe klokken 3 på natta og svarer på Folding@Home? :p Annen tidssone der oppe, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...