Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

la inn nyeste driver. 

Ett kort folder :O 

 

21:08:48:ERROR:WU01:FS01:Failed to start core: OpenCL device matching slot 1 not found, try setting 'opencl-index' manually

 

Måtte sette gpu-index og opencl og cuda til 0 ( Andre kortet på 2) 

Endret av War
Lenke til kommentar

Noen som vet noe mer om AMD sine next gen skjermkort vil være bedre for Folding?

Jeg bare sparer og sparer, venter og venter, til neste gen skjermkort kommer så blir det storhandel.

 

AMD sine next gen kort kommer ikke før neste år (de på 7nm). Så da må du vente en stund. nVidia kommer nok med nye kort før det.

Lenke til kommentar

AMD sine next gen kort kommer ikke før neste år (de på 7nm). Så da må du vente en stund. nVidia kommer nok med nye kort før det.

Vet det, men forstod det slik at AMD satser for AI og industrien over gaming marked.

Håper derfor at de blir betydelig bedre for F@H i forhold til nVidia. AMD RX580 er vel noe lunde rundt det samme som et GTX 1060, men alt over der taper stort i forhold

Lenke til kommentar

Noen som vet noe mer om AMD sine next gen skjermkort vil være bedre for Folding?

Jeg bare sparer og sparer, venter og venter, til neste gen skjermkort kommer så blir det storhandel.

 

Ikke annet enn at jeg ikke er spesielt spent og optimistisk for hva de kan komme med. Sånn jeg ser det er problemet arkitektur og ikke hvor mange Nm det bygges på. Selvsagt hjelper mindre Nm på effektiviteten, men reflekteres kanskje ikke i høyere ytelse? Navi bygges på Vegas så store krumspring er kanskje ikke realistisk?

 

Ser man på AMD Cpu så fikk de med Ryzen en noe dårligere per Mhz (IPC) arkitektur, men som hadde noen fordeler i forhold til Intel. De lagde i grunn en god grunnleggende arkitektur som la grunnlaget for AMDs videre CPU utvikling . Vega virker ikke å ha vært det samme og jeg må si jeg er mer spent på intel sitt inntog i GPUmarkedet enn hva AMD kan klare å komme med de neste 2 generasjoner.

Lenke til kommentar

Utifra det jeg har forstått så har AMD hatt lavere frekvens og derfor dårligere ytelse enn den kunne hatt vist det var samme fabrikk som produserte chipen som nVidia bruker. Det er nettopp pga fabrikkens produksjonsteknologi at Pascal hadde så høy frekvens

 

Vist man ser på eksempå over hva nVidia skriver som frekvens på 1080Ti kortene så er jo denne fort 3-400mhz lavere enn det kortet går på. Dette er en veldig stor forskjell og gir nok mye ytelse. 

 

Mener jeg så det i denne kilden:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...