Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ikek@

For min begrensede forståelse virket det litt som det ikke var så interessant for FAH å investere nødvendige ressurser i å utnytte top end kort. Dette etter å ha lest på FAH forumet og deltatt der en periode. Frustrasjonen over å kjøre et 1080ti på små WU (f.eks 9414/15) og ikke oppnå 1M ppd var stor. Jeg tror jeg hadde døgn nede i 800k; da kunne jeg like godt kjøpt 1080.

 

Med 1080 ville du fått mindre, mine ligger på ca 750 på dem.

Mine ti kort ligger på over 1.1 på dem(2024)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du har fått med deg at dette med "lav PPD" på noen WU prosjekter er hovedsaklig et Windows "problem"?

De som kjører Linux har betydelig bedre score. Jeg prøver å sette opp en Linux client uten å ha fått dette til enda. Har også sett på alle mine 1080Ti kort at disse ga lav PPD på 94xx WUer i Windows.

Kan du vise meg det? På smp var linux bedre. Men på nacl er det ikke forskjell. På gpu har jeg ikke prøvd, bare lest :)

Lenke til kommentar

Har du sluttet å folde eller misforstod jeg deg her?

 

På ingen måte. Jeg og Stian folder fremdeles under war. Men jeg har ikke vært innom for å følge opp eller annet på veldig lenge. Jeg har heller ikke holdt meg oppdatert på F@H sitt forum, eller i særlig grad denne tråden. På den måten jeg mener at jeg er ute av dansen.

Lenke til kommentar

Regner med du har fått med deg at dette med "lav PPD" på noen WU prosjekter er hovedsaklig et Windows "problem"?

De som kjører Linux har betydelig bedre score. Jeg prøver å sette opp en Linux client uten å ha fått dette til enda. Har også sett på alle mine 1080Ti kort at disse ga lav PPD på 94xx WUer i Windows.

 

Var klar over den muligheten. Så vidt jeg husker var det heller ingen spesiell interesse for å får ytelsen til å bli nogenlunde lik på linux vs win. I grunn litt irriterende at jeg måtte dualboote for å kunne få noen flere ppd. Det var, sånn jeg husker nå, heller et problem ved at det ikke finnes noen mekanisme som gir store wu til top end kort slik at alle som kvalifiserer til en WU får det som er tilgjengelig. Dette i kombinasjon med at jeg syntes det kanskje var et "underskudd" av store wu og en overflood av 94xx hvor jeg følte jeg fikk omtrent bare disse og omtrent ikke noe annet. Til tross for at det skulle være andre ting tilgjengelig også. Det kan godt være jeg hadde/har et vel egoistisk syn på de men men.

 

Med 1080 ville du fått mindre, mine ligger på ca 750 på dem.

Mine ti kort ligger på over 1.1 på dem(2024)

 

Det var nok en kombinasjon av følelsen av dårlig utnyttelse av kortet på den ene side og mangel (?) på store WU på den andre som gjorde at jeg ble oppgitt over ppd på mitt kort.

Lenke til kommentar

Som jeg har sakt før: core 21/22 bruker ikke cuda core på folding.

 

@ sn1ken: Da antall CUDA kjerner er bortimot doblet for ett 2080 ti VS ett 1080, sier det seg selv at ytelsen ikke blir skuffende. De sies i tillegg at ytelse pr Cuda kjerne er 50% høyere enn for Pascal. Da kan vi si at det er 6000 VS 2000 sånn grovt regnet. Det er 3 ganger så kraftig som ett 1080 kort.

 

Du har helt rett Kjetil. Jeg som er rusten.

 

Men det var ikke langt fra sannheten med 3 gangen om vi ser på antall transistorer heller (det var litt tilfeldig at disse tallene var noenlunde de samme, men ofte er det mye som øker proporsjonalt foruten disse nye mulighetene som Tensor osv). 18,6 billioner VS 7,2 billioner.

Lenke til kommentar

Kan du vise meg det? På smp var linux bedre. Men på nacl er det ikke forskjell. På gpu har jeg ikke prøvd, bare lest :)

Jeg har bare lest om dette også. Har kjøpt inn egen SSD for å få til Linux, men har ikke fått det til å fungere på hverken ubuntu eller Linux Mint. SMP på Linux er ingen problem da det ser ut til å fungere "ut av boksen".

 

Kilde: https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=74&t=30398

Lenke til kommentar

Har prøvd kanskje 5 timer totalt så langt over 2 forskjellige helger uten hell.

 

F@H logen viser at den ikke finner CUDA eller OpenCL, men har fått beskjed med alle commandoer og hva jeg skal gjøre for å få det til å fungere av en FoldingCoin utvikler. Han ga også beskjed om vist det ikke funker så prøv igjen, om og om igjen til det funker.

 

Virker jo veldig merkelig vist det ikke fungerer så skal man bare installere OS på nytt med de resterende programmene + fiksene så plutselig skal det fungere.

 

Skal uansett prøve igjen i helgen, men ikke i dag.

Lenke til kommentar

Har prøvd kanskje 5 timer totalt så langt over 2 forskjellige helger uten hell.

 

F@H logen viser at den ikke finner CUDA eller OpenCL, men har fått beskjed med alle commandoer og hva jeg skal gjøre for å få det til å fungere av en FoldingCoin utvikler. Han ga også beskjed om vist det ikke funker så prøv igjen, om og om igjen til det funker.

 

Virker jo veldig merkelig vist det ikke fungerer så skal man bare installere OS på nytt med de resterende programmene + fiksene så plutselig skal det fungere.

 

Skal uansett prøve igjen i helgen, men ikke i dag.

har du hele feilkoden? hadde samme problemet en gang, måtte laste ned noe ekstra men fant det ikke nå, hvis jeg får hele feilkoden så skal jeg prøve og finne det.

 

var vel også en plass man måtte aktivere gpu en plass hvis jeg husker rett.

har du gpu.txt?

Lenke til kommentar

har du hele feilkoden? hadde samme problemet en gang, måtte laste ned noe ekstra men fant det ikke nå, hvis jeg får hele feilkoden så skal jeg prøve og finne det.

 

var vel også en plass man måtte aktivere gpu en plass hvis jeg husker rett.

har du gpu.txt?

 

Skal teste, brb

 

Edit:

 

Får ikke opp en feilmelding, men selve "system info" logen i Folding@home viser følgende:

 

"CUDA Not detected: cuINIT () returned 999

OpenCL Not detected: failed to open dynamic library ' libopenCL.so': libopenCL.so: cannot open shared object file: no such file or directory"

 

Edit 2: Får prøve i morgen. Er trøtt som bare det

Endret av xSotte
Lenke til kommentar

Skal teste, brb

 

Edit:

 

Får ikke opp en feilmelding, men selve "system info" logen i Folding@home viser følgende:

 

"CUDA Not detected: cuINIT () returned 999

OpenCL Not detected: failed to open dynamic library ' libopenCL.so': libopenCL.so: cannot open shared object file: no such file or directory"

 

Edit 2: Får prøve i morgen. Er trøtt som bare det

 

Kjører du Debian Stable eller Ubuntu :

sudo apt-get install nvidia-cuda-toolkit

reboot og start FAH :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Kjører du Debian Stable eller Ubuntu :

sudo apt-get install nvidia-cuda-toolkit

reboot og start FAH :)

Mornings!

Jeg kjører Linux Mint 19, men testet det også på Ubuntu 18.04.

Synest Linux Mint ser bedre ut da den minner om Windows 7. Dette har dog ikke noe å si da maskinen vil knapt bli brukt av meg utenom foldingen.

 

Kan laste ned den OSen som er lettest for min del.

Lenke til kommentar

Mornings!

Jeg kjører Linux Mint 19, men testet det også på Ubuntu 18.04.

Synest Linux Mint ser bedre ut da den minner om Windows 7. Dette har dog ikke noe å si da maskinen vil knapt bli brukt av meg utenom foldingen.

 

Kan laste ned den OSen som er lettest for min del.

 

Linux Mint er basert på Ubuntu, som igjen er basert på Debian. Derfor funker kommandoen der også :)

Lenke til kommentar

Linux Mint er basert på Ubuntu, som igjen er basert på Debian. Derfor funker kommandoen der også :)

Testet, men ingen forandring. Folding@home system info viser det samme som jeg skrev tidligere.

 

Det kom derrimot opp noe feil da jeg skrev kommandoen du skrev over.

Selve kommandoen fungerte, men det ble ikke installert noe.

 

Det står "but it's not going to be installed" på hver linje av, det jeg regner med er, det som skal bli installert.

Lenke til kommentar

Det tyder på at noe er galt ja. Du har først installert Nvidia driveren ikkesant...? Slik at ikke Linux Mint bruker Nouveau driveren som følger med linux kernelen?

Jepp, men kan virke som denne har problemer.

Fikk noen feilmeldinger som kom opp når jeg bootet inn i Linux for noen dager siden, men disse ser ut til å være borte nå.

 

Det viser jeg bruker 390 driver

 

Edit: Tror jeg heller bare venter med Linux til jeg bygger én "foldingPC" med X skjermkort.

Da har jeg 1 OS og én PC å følge opp. 

 

Får heller leie meg en Linux teknikker/ekspert som i så fall kan fjernstyre alt.

Noen her på forumet som kunne tenke seg det mot betaling?

Endret av xSotte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...