Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel bare at kortene ikke throttler, eller dør på sikt. Om det er klokt å kjøre 4 GPUer på samme HK til F@H får andre svare deg på, jeg kan ikke garantere at det er en god ide. Mener jeg testet med 3 en gang og fant at det funket OK, men aldri 4.

Gikk fint å folde på 3 titanX på vann på en gang. På luft er det bare å glemme :p

Lenke til kommentar

 

Det er vel bare at kortene ikke throttler, eller dør på sikt. Om det er klokt å kjøre 4 GPUer på samme HK til F@H får andre svare deg på, jeg kan ikke garantere at det er en god ide. Mener jeg testet med 3 en gang og fant at det funket OK, men aldri 4.

Gikk fint å folde på 3 titanX på vann på en gang. På luft er det bare å glemme :p

 

Jeg tenkte på luftkjøling i åpen testbenk noe tilsvarende bildet under.

Det funker jo fint for minere.

 

Edit: Her er det bedre mellomrom mellom grafikkortene OG det er ekstra vifter som blåser direkte på kortene.

post-66326-0-62547500-1513606914_thumb.jpg

Endret av xSotte
Lenke til kommentar

Hei,

 

Driver og folder litt på et 1080ti. Jeg ser at jeg får rundt 800-900k 24t gjennomsnittlig og momentært 1.2m ved enkelte prosjekt. Begge estimert. Er dette normalt? Det er litt synd at det ikke er mulig å få tildelt de prosjekt hvor man får mest igjen for.

 

ikek

Lenke til kommentar

Hei,

 

Driver og folder litt på et 1080ti. Jeg ser at jeg får rundt 800-900k 24t gjennomsnittlig og momentært 1.2m ved enkelte prosjekt. Begge estimert. Er dette normalt? Det er litt synd at det ikke er mulig å få tildelt de prosjekt hvor man får mest igjen for.

 

ikek

 

800 er litt lavt, men kommer an på hvilken hastighet GPUen din kjører på. Vist den kjører på 1900mhz > så bør du i alle fall ha 900 PPD.

 

Jeg får typisk rundt 950 PPD på prosjekt 9414 og 9415, men opp mot 1,4 på prosjekt 11432 med GPU kjørende på rundt 1920-1950mhz.

Lenke til kommentar

Det er et Asus kort med det som ser ut som FE kjøleren med et annet shroud. Nå ble ikke kortet kjøpt for folding og det sto mellom et "fancy" 1080 kort vs. en FE variant (med 20% rabatt) til omtrent samme pris. Tok sjansen på at kjøleren ikke kunne være så mye dårligere på 1080ti kortet kontra tredjepartskjølere.

 

Et par kjappe:

*Det er lenge siden jeg har drevet med GPU overklokking. Hva brukes av sw for å stabilitetsteste gpu i disse dager?

 

*finnes det noen tweak for å få de "riktige" WU slik at kortet kan utnyttes fult ut?

Lenke til kommentar

Det er et Asus kort med det som ser ut som FE kjøleren med et annet shroud. Nå ble ikke kortet kjøpt for folding og det sto mellom et "fancy" 1080 kort vs. en FE variant (med 20% rabatt) til omtrent samme pris. Tok sjansen på at kjøleren ikke kunne være så mye dårligere på 1080ti kortet kontra tredjepartskjølere.

 

Et par kjappe:

*Det er lenge siden jeg har drevet med GPU overklokking. Hva brukes av sw for å stabilitetsteste gpu i disse dager?

 

*finnes det noen tweak for å få de "riktige" WU slik at kortet kan utnyttes fult ut?

Jeg har 5 1080Ti kort, alle med tredjeparts kjølerene, men har ikke overclocket disse da de kjører på relativt høy frekvens uansett (1860 på Asus Strix til 1999mhz EVGA Gamer Elite).

 

Har du sjekket hva for temperatur du får og om frekvensen er stabil og hva den ligger på under folding?

Endret av xSotte
Lenke til kommentar

Har du sjekket hva for temperatur du får og om frekvensen er stabil og hva den ligger på under folding?

 

 

På stock ligger det på <79c  under folding, men det ser ut som gpu utnyttelse er 84-85%.  Ved 1949 core og 5200 memory er GPU utnyttelse det samme, men temperatur 80-81.  Begge med vifte på auto.  Dette er primært på de 50k poeng WU. På 150k poeng WU jobber gpu hardere (nærmere 100%) 

 

Det ser også ut som det er noe gpu throtling: pga temperatur vil jeg anta.36e14261fc.png

Lenke til kommentar

Det er litt synd at det ikke er mulig å få tildelt de prosjekt hvor man får mest igjen for.

Noen prosjekter virker å være dårlig balanserte poengmessig. Det betyr ikke at disse prosjektene er uviktige. Hadde de vært uviktige hadde ikke Stanford brydd seg med å dele ut WU til disse.

Lenke til kommentar

Noen prosjekter virker å være dårlig balanserte poengmessig. Det betyr ikke at disse prosjektene er uviktige. Hadde de vært uviktige hadde ikke Stanford brydd seg med å dele ut WU til disse.

 

 

Jeg lurer litt på hvor jeg ga utrrykk for at 50k wu (9414/9415 får jeg mye av) ikke har vitenskaplig verdi. Derimot skrev jeg at jeg synes det er synd at disse wu ikke utnytter grafikkortet til det fulle. Spesielt når det er mer å gå på i mitt spesifikke tilfelle.

 

Når jeg får tildelt 150k wu (14xxx) som jeg får, tipper jeg, maks 1-2 per døgn så jobber kortet bortimot 100%. Når jeg først donerer regnekraft synes jeg kortet kan jobbe til det fulle. At 84/85% gpu utnyttelse vs. 98/99% vil gi bedre PPD er også et insentiv. 

 

God Jul,

ikek

Lenke til kommentar

Beregningene er slik de er, ikke gitt at alle sider ved en GPU kan utnyttes maksimalt. Ikke sikkert man beregner last på samme måte på en CPU, heller - om du kjører LinX eller Prime95 vil du få helt andre temperaturer enn andre "100%-last"-situasjoner, selv om 100% skulle være 100%, på papiret. Med andre ord er det intet å bekymre seg over, selv om det synes som en waste. GPUer er tross alt ikke designet spesifikt for dette :)

Lenke til kommentar

 

Noen prosjekter virker å være dårlig balanserte poengmessig. Det betyr ikke at disse prosjektene er uviktige. Hadde de vært uviktige hadde ikke Stanford brydd seg med å dele ut WU til disse.

 

 

Jeg lurer litt på hvor jeg ga utrrykk for at 50k wu (9414/9415 får jeg mye av) ikke har vitenskaplig verdi. Derimot skrev jeg at jeg synes det er synd at disse wu ikke utnytter grafikkortet til det fulle. Spesielt når det er mer å gå på i mitt spesifikke tilfelle.

 

Når jeg får tildelt 150k wu (14xxx) som jeg får, tipper jeg, maks 1-2 per døgn så jobber kortet bortimot 100%. Når jeg først donerer regnekraft synes jeg kortet kan jobbe til det fulle. At 84/85% gpu utnyttelse vs. 98/99% vil gi bedre PPD er også et insentiv. 

 

God Jul,

ikek

 

Få kortene kjøligere ved å øke hastighet på viftene :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...