Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes kanskje en gyllen middelvei mellom GPU mining og FAH. Det er fullt mulig å tjene kryptovaluta samtidig som en folder som normalt. Det er mulig å tjene Curecoin og Foldingcoin. Dvs at du blir premiert for å donere regnekraft til FAH via en (eller to) tredjeparter. Det er litt arbeid å sette opp og vil innebære nytt nick samt at det må foldes for team Curecoin. Foldingcoin krever bare nytt nick. 

 

Jeg kan ta mitt ene 1080ti som eksempel. På min rig yter denne i snitt ca 950k PPD med 0.3 kW/h forbruk.

 

Med dagens Curecoin vanskelighet vil 950k PPD bety ca 4.2 Curecoins per døgn. Curecoin er priset til ca 1 usd per stk. Foldingcoin vil gi ca 141 FLDC per døgn. Disse er priset  0.08 usd per stk.

 

Tilsammen vil dette gi en estimert premiering på 15 usd per døgn og et strømforbruk på 7.2 kr døgnet (1 kr kW/h). Avrundet rundt 14 usd per døgn eller 112 kr døgnet i "inntekter".

 

Her er en kalkulator som kan være av interesse.

 

ikek.

 

PS: Verdiene på Curecoin og FLDC hopper opp og ned som det er. I det overstående eksempel er valutaprisene historisk høye. Om det kommer til å gå opp eller ned er vanskelig å si. For ikke lenge siden var de rundt halvparten.

PS:PS: Med forbehold om at jeg ikke har hatt en brainfart eller to.

 

edit: en leif

Endret av ikek
Lenke til kommentar

Hehe, neida. De er ute etter lett tjente penger. Men som jeg sa, startet for sent. Er det samme om du setter inn 100K på oslo børs nå mens den er høy. Det må gjøres mens den var lav for ca 5 år siden :)

Vurderte selv bitcoin da den var lav i verdi, nå er det for sent.

Vel, jeg vekslet bitcoin inn i altcoins, og har +30% på akkurat 4 uker, siden jeg startet å kjøpe meg inn i markedet. Noen går litt ned, noen står på stedet hvil, omtrent, men så er det 3-4 som har gått opp tresifret antall prosent, og skaper grønne tall.

 

Det er definitivt et sjansespill, men har man råd til å gamble er det det glade vanvidd å ikke gi det et forsøk slik markedet er om dagen, spør du meg.

 

Jeg syns også det bør legges til at F@H-prosjektet EGENTLIG handler om å donere ledig datakraft til saken, ikke å kjøpe inn dedikerte maskiner, slik noen av oss holder på. Da mener jeg ikke man skal få dårlig samvittighet om man setter en og annen GPU til å hente ut profitt, enten det er via CureCoin, eller annen mining. Det er nærmere Stanfords ånd å mine på GPU med NaCl på CPU i tillegg enn det er å bygge en dedikert foldingmaskin, tross alt. Spør du meg burde de av oss som har bygget maskiner for flere titalls tusen for saken bli invitert på en tur over for å hilse på Pande himself, men i og med slike initiativ ikke eksisterer vet jeg ikke hvor mye de faktisk bryr seg om de største donorene sine.

Endret av knopflerbruce
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg for min del har vært intressert i hardware og teknologi generelt. Når jeg fant ut hva folding er så syntes jeg det er både bra at jeg kan hjelpe i tillegg til at det er gæy å holde på med.

 

Som jeg har skrevet før så har jeg ingen tanker om å slutte å folde. Regner med jeg oppgraderer for 100 000 i år. Det meste blir GPUer. Carollaen min tåler noen år før den må skiftes ut :)

Lenke til kommentar

 

Hehe, neida. De er ute etter lett tjente penger. Men som jeg sa, startet for sent. Er det samme om du setter inn 100K på oslo børs nå mens den er høy. Det må gjøres mens den var lav for ca 5 år siden :)

Vurderte selv bitcoin da den var lav i verdi, nå er det for sent.

Vel, jeg vekslet bitcoin inn i altcoins, og har +30% på akkurat 4 uker, siden jeg startet å kjøpe meg inn i markedet. Noen går litt ned, noen står på stedet hvil, omtrent, men så er det 3-4 som har gått opp tresifret antall prosent, og skaper grønne tall.

 

Det er definitivt et sjansespill, men har man råd til å gamble er det det glade vanvidd å ikke gi det et forsøk slik markedet er om dagen, spør du meg.

 

Jeg syns også det bør legges til at F@H-prosjektet EGENTLIG handler om å donere ledig datakraft til saken, ikke å kjøpe inn dedikerte maskiner, slik noen av oss holder på. Da mener jeg ikke man skal få dårlig samvittighet om man setter en og annen GPU til å hente ut profitt, enten det er via CureCoin, eller annen mining. Det er nærmere Stanfords ånd å mine på GPU med NaCl på CPU i tillegg enn det er å bygge en dedikert foldingmaskin, tross alt. Spør du meg burde de av oss som har bygget maskiner for flere titalls tusen for saken bli invitert på en tur over for å hilse på Pande himself, men i og med slike initiativ ikke eksisterer vet jeg ikke hvor mye de faktisk bryr seg om de største donorene sine.

 

Kan jeg spør om noe? Hva er grunnen for bare 6-700000 siden 23, 12.  Er du også på mining :)

Lenke til kommentar

Core 21-error i lokale 500+km unna, krangling om antall PCer som står på i heimen der jeg bor (NaCl har fått stå, inntil videre - matx og itx-kassene ser så små og søte ut), og som nevnt for noen poster siden har jeg to 1080ti i daily driver'n som av en eller annen grunn ikke gidder kjøre noe tyngre 3D enn Call of Duty (som er en rimelig basic hva GPU-last angår, såvidt jeg vet). Virker som den prøver å aksessere noe forbudt minne, men akkurat hva som er problemet vet jeg ikke.

 

Fiks meg et billig krypinn i pendleravstand fra Oslo, og det jeg har stående hjemme vil være oppe igjen ganske raskt.

Lenke til kommentar

Hvordan ordner dere som har mer enn 2-3 gpuer det praktiske? Er det et eller flere kabinetter med X gpu i hver eller en eller annen fancy løsning?

 

Jeg vurderer å sette opp en boks med to gpuer basert på et eldre intel p67 basert hk med intel 2500k cpu. Tenker på enten 1080 eller ti som gpu. Vil et slikt oppsett på noen måte være cpu begrenset? Videre vil andre generasjon pci-e  16 @ 8x være et problem?

 

 

Lenke til kommentar

Hvordan ordner dere som har mer enn 2-3 gpuer det praktiske? Er det et eller flere kabinetter med X gpu i hver eller en eller annen fancy løsning?

 

Jeg vurderer å sette opp en boks med to gpuer basert på et eldre intel p67 basert hk med intel 2500k cpu. Tenker på enten 1080 eller ti som gpu. Vil et slikt oppsett på noen måte være cpu begrenset? Videre vil andre generasjon pci-e  16 @ 8x være et problem?

Kjører stort sett to per kasse, fordi det synes som man taper endel poeng på å ha fler i samme maskin. 2500k er vel greit nok for to kort, men som en tommelfingerregel må du minst ha to tråder per GPU. 2.0 x8 TROR jeg skal gå bra, også, men ikke om du har 4x på den ene slotten - det ville jeg sjekket ut om jeg var deg.

Lenke til kommentar

Nope, det går fint. Har selv z77 og 2x 1080 . Ti kortene står på samme system men ett kort per maskin

 

Er det noen spesiell grunn til det ikke kjøres 2x 1080ti per maskin? Tenker teknisk her. Vil 2 stk 1080ti være hemmet av resten av hw?

 

Kjører stort sett to per kasse, fordi det synes som man taper endel poeng på å ha fler i samme maskin. 2500k er vel greit nok for to kort, men som en tommelfingerregel må du minst ha to tråder per GPU. 2.0 x8 TROR jeg skal gå bra, også, men ikke om du har 4x på den ene slotten - det ville jeg sjekket ut om jeg var deg.

 

 

HK er slot @ x16 eller 2 stk @ x8.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...