Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde du startet med det i 2009 ville jeg skjønt deg, men nå er det litt for sent.

Hvor mye har du nå?

PS: Har vurdert det samme, men finnes ikke noe som er raske penger :)

Jeg vil ikke snakke om mining i en Folding thread. Jeg er daglig inne å ser på denne tråden for å holde motivasjonen gående. Man ser jo ikke akkurat resultatet når man holder på med Folding så motivasjon gjennom forumet her er veldig viktig for min del i alle fall.

 

Samtidig så lurer på hva for maskin jeg kan få satt sammen som passer mine behov mtp størrelse, varmgang og pris. Det jeg har sett for meg er en Threadripper V2 med PCI-e 4.0 for å bruke ryzere og sette kortene opp slik man gjør for mining i en "mining ramme". Med dette oppsettet så ser jeg for meg 1 hovedkort+CPU og RAM.

 

Vist Threadripper V2 får 64 lanes og PCI-e 4.0 som skal være over dobbelt så rask  som PCI-e 3.0 så burde man kunne kjøre 6-8stk 250w TPD kort ,tenkte på etterkommeren til 1080Ti, men det blir sikkert lenge å vente. Regner med slutten av 2018-

 

Har også tenkt litt for å gå for noe tilsvarende WAR sitt oppsett, men jeg har ikke råd til så mange kort og maskiner. I tillegg så er det lett for at varmgangen blir for mye for leiligheten min.

Endret av xSotte
Lenke til kommentar

Det går jo an å gjøre begge deler, også - men jeg skjønner godt at folk har lyst å hive seg på cryptobølgen. Jeg har svidd av endel cash på altcoins selv, men like greit å bare kjøpe dem direkte fremfor å mine om man tenker profitt og har tro på markedet. Om tanken er at kursene skal opp i løpet av året er det jo å foretrekke å kjøpe dem NÅ fremfor å mine frem noe om 8 måneder, som dermed mister mye av oppgangen.

Lenke til kommentar

 

 

knopflerbruce

Skrevet i går, 21:42

Det går jo an å gjøre begge deler, også - men jeg skjønner godt at folk har lyst å hive seg på cryptobølgen. Jeg har svidd av endel cash på altcoins selv, men like greit å bare kjøpe dem direkte fremfor å mine om man tenker profitt og har tro på markedet. Om tanken er at kursene skal opp i løpet av året er det jo å foretrekke å kjøpe dem NÅ fremfor å mine frem noe om 8 måneder, som dermed mister mye av oppgangen.

 

Et alternativ kan være å "mine" curecoin / foldingcoin hvor regnekraften fortsatt går til et godt formål (FAH) og det er en form for monetær kompensasjon involvert via tredjepart. I det minste til å dekke strømregningen.

 

Min rig med en r7 1700x (stock) og et 1080 ti (core clock 2025/2037 avhengig av temp) er det et gjennomsnittlig strømforbruk på 0.3 kW/h.  Avhengig av "difficulty" får jeg inn rundt 4.5 curecoin per døgn med et PPD snitt på 962k. Dette vil da være et par dollar i "inntekt" per døgn eks strømutgifter. Hvis det i tillegg er konfigurert for foldingcoin så blir det litt mer.

 

Hvis dette på noen måte er upassende for trådens innhold og intensjon var det ikke min intensjon. 

 

ikek

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...