Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hehe, samme her. 2x1080 er ca det samme som ett titan x, men litt mere strøm med 2x1080.

 

Er du sikker på det Kjetil? I tilfelle så kjøper vi Titan X. Men det tror jeg lite på.

 

Blir jo bare nødt til å kjøpe ett kun for å vise i tråden hva det yter. Hmm....  :hmm:

 

Tja du kan jo spørre nissen om det, men sikker nei. Har ikke testet selv.

 

nVidia:

 

Titan X Pascal - 1400k PPD, ~250w, 1300 dollar.

Titan X - 700-850k PPD, ~230w, 1200 dollar (old price, now 1100-1200?)

GTX 1080 - 700-900k PPD, ~160w, 700 dollar

GTX 1070 - 600-750k PPD, ~120w, 430-470 dollar

GTX 1060 - 330-420k PPD*, ~90w, 290 dollar (around 47% of 1080, based on clocks and chip)

https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=38&t=28784&start=225#p289170

 

Stemmer bra med min erfaring med 1060. Legger seg noe under 980 i PPD.

Lenke til kommentar

Ja og for meg er 90w vs 165w(980) viktig. Sorry, dere kjenner meg. hehe.

 

Off topic: Har fått bevis for nerve problemer i føttene mine, så nå vet dere det om jeg må skrue av på grunn av min inntekt. Nå har jeg litt over 20k. Om jeg får ufør trygd så vet jeg ikke hva jeg får.

 

Edit: Oppdaterer til fedora 25.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ift strømforbruk, men om man f.eks. bruker 1500kr på å oppgradere en PSU må PSUen være i drift lenge for å tjene inn det hele. Det samme gjelder om man oppgraderer CPUen sin. Det bør regnes godt på det før man svir av et femsifret beløp på "strømsparingsinvesteringer" av den typen. Å oppgradere CPU/HK/RAM hver generasjon nekter jeg å tro er spesielt gunstig økonomisk, da eksempelvis i3-CPUene har hatt samme TDP (35W) på de energieffektive variantene siden Sandy Bridge, mens de i energisjiktet over har fått senket TDP med 4W siden Ivy Bridge. PSU er en bedre kandidat, men så har du jo oss som tenkte litt slik da vi kjøpte AX1200 for så å senere la dem kjøre på 1/3 av ratet kapasitet fordi bigadv forsvant. Hjelper ikke med 80+ Gold når den ikke kjører i nærheten av der effektiviteten er best.

Har forresten bestilt to platinum-PSUer jeg regner med å få rundt juletider :)

Lenke til kommentar

Keg har nettop installert et GeForce 1070-kort i maskinen. De siste 5 årene har jeg kun brukt den innebygde GPU'en i prosessoren. Hvordan får jeg F@h til å bruke det nye skjermkortet? Det ser ut som den fremdeles bruker GPU'en i prosessoren. 

 

Følg disse punktene frem til punkt 5 ca, kan lage en guide.

 

post-326544-0-94918500-1480629934_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk for rask respons. Jeg fylte inn begge tingene under "Extra slots options".

 Takk så mye for ditt bidrag. Alltid velkomment.

 

Det er også en meget enkel sak å sette strøm alternativer i Windows til full ytelse istedenfor ballansert ytelse. Det gir en liten økning i PPD. Så du vet.

 

ximg_56aea1747345c.png.pagespeed.gp+jp+j

Lenke til kommentar

Det har dukket opp en feilmelding etter at jeg gjorde den endringen i går. Kanskje jeg bare bør avinstallere klienten og installere den på nytt?

 

Hvilken nVidia driver verson bruker du? Du lar ikke Windows 10 installere den vel? Forde da mangler du OpenCL.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Jeg har siste version, "GeForce Game Ready driver versjon 375.09". Jeg har lastet ned "Cuda_8.0.44_win10" men ikke installert det enda. Er det det som skaper problemer?

 

Ja. 372.90 skal funke bra med foldinga, kanskje også 373.06. Problemer med nyere drivere enn det.

 

Edit : jeg bruker 372.90 med mitt 1080FE kort. Null problemer der.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...