Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja men du kan få kontroll om du gidder, var det første jeg gjorde da win 10 kom. Så til nå er jeg the boss.

Prøvde å oppgradere, men fikk bare virus oppdatering. Jepp winup off, hehe.

Og ja vet hvordan jeg kan tvinge 1604 oppdateringen, men mine 8 funker, så har god tid. :)

8.3 på folding, det er bra for 10 kort + 3 på nasi :) + mindre strøm :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min fedora bruker de ca 9min på 4200(i7-3770K) På win 10 bruker de samme tid?

Så hvor lang tid bruker 5960x hos deg, ja har en selv men ikke montert.

 

5960X @ 4200 bruker estimert 6 min per wu under Win10 med GPU folding samtidig på singel 980Ti. Samme opplegg under Ubuntu tar 7-8 min per nacl wu. Vet ikke om det er fordi Ubuntu gir GPU foldinga mer kraft av CPU enn det Win10 gjør, og derfor bruker nacl lenger tid. Uansett synes jeg dette er rart. Ville tro all folding går bedre under Linux da.

Lenke til kommentar

Hehe. Jeg bruker dette programmet under win 10. Men nå er mine 2 980 av og blir det til jeg kjøper flere kort.

Med det programmet kan du styre. Kjører nasi= idle, gpu= below normal.

 

https://bitsum.com/

 

Vet om det programmet, men ellers takk. Nå var det ikke ytelsen under Windows som var problemet mitt da, heller Ubuntu :)

Skal teste etterpå med kun CPU nacl folding i Ubuntu og se da.

Lenke til kommentar

Sant, men du sa det selv: Samme opplegg under Ubuntu tar 7-8 min per nacl wu. Vet ikke om det er fordi Ubuntu gir GPU foldinga mer kraft av CPU enn det Win10 gjør.

Snakker om priority class, På win er det lettere å styre. PS: Har ikke sett etter på linux om det finnes.

 

Ja tror det har med hvordan kernelen deler ut CPU ressursjene bare. Virker sannsynlig. 4.4 kernelen som følger med Ubuntu 16.04 er jo ny nok og har god støtte for X99 og 5960X vil jeg tro. Så bruker jeg 367.35 nVidia driveren i Ubuntu.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Og 1607 oppdateringen er verre enn andre oppdateringer. 

Forklar så så jeg slipper å krangle med mikrosoft? Skal tvinge oppdateringen på en maskin for å teste nå. Håper du har feil, hehe.

 

Er i gang nå, fikk ikke via win update. Poster her hvordan det går: Happy folding min venn.

 

Denne stoppet meg, http://forums.peerblock.com/

 

Høy sikkerhet her, tror jeg hehe.

 

Edit: 44% ferdig, Bra så langt.

 

Edit 2 ikke skru av din pc, dette vil ta en stund.

 

Edit 3 jeg må dessverre si amatører, nasi kjører/ gpu kjører. Derfor er jeg lei at alle sier mikrosoft ditt og datt, når det finnes svar på nettet hvordan du kan gjøre det, jepp kjører 1604 på en maskin nå,

Jeg ser ikke forsjell, joda ny ikoner og annet dill dall. De 3 første skjermene etter installering sier jeg off på alle.

 

Edit 4. Som jeg sa hadde jeg feil ville jeg si det, og hadde det. Måtte installer nvidia på nytt, samme feil som dere sa, sorry. hehe.

Kjører nå 12 gpu og 3 naci. 8,1 ppd.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Ja ikkesant Kjetil, vi amatører som har brukt Windows i godt over 20 år ;)

 

Skal man ha en foldepark som folder 365, med minimum nedetid, så er nok Debian Stable veien å gå. Med den trenger man egentlig bare reboote når viktige kernel og xorg oppdateringer kommer ut. Men er litt mer praktisk for min del med Ubuntu/Mint LTS, så holder meg til det. Ikke at Win10 er ustabilt, men det er disse oppdateringene da (og ja jeg vet man kan skru av WinUpdate...).

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...