Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg fant ut noe nytt vedrørende Nacl i dag.

 

For de som kun starter Nacl via link på nett via Chrome (denne linken finner du ofte når du søker med f.eks. google), så er dette PNacl, som ikke krever noe installasjon av program på maskinen. Men til gjengjeld bruker denne nesten dobbelt så lang tid pr WU som dersom du installerer tillegg i browser.

Da må du laste ned app fra denne linken. Det er absolutt verd å teste ut for de som ønsker flest mulig WU på kortest mulig tid  :)

 

Leste det tilfeldigvis på support forum, og det ser faktisk ut for å stemme.

 

Greit å sjekke ut for de som nå folder Nacl for harde livet  :)

Endret av Sn1ken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig jeg fant ut noe nytt vedrørende Nacl i dag.

Jeg har tidligere bare gått inn på folding.stanford.edu/nacl/ Når man går dit star det at den laster ned noe (førstegangsgreier) før den setter i gang.

 

Gjør jeg det riktig? Etterå installere utvidelsen merket jeg ikke noen endring. Både laptop og en eldre mediesenter pc bruker like lang tid nå som de gjorde før. Ca en halvtime per wu. (i3 540 og i7 4510u).

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si noe sikkert Knutgrus, så bra du tar opp tråden. 

 

Når du følger linken, så vil du få opp google Play og mulighet for å laste ned utvidelse for nettleser, og da tar det ganske riktig lengre tid første gang du starter Nacl. 

Neste gang du går inn på link via Google Play vil du kun få alternativ å gå til nettstedet. Da har du installert program i nettleser.

 

Det ser ut for at forskjellen ikke var veldig stor (det sto på nett ca halve tiden om jeg ikke tar feil), men for min del sparte jeg noen minutter pr WU. For alt jeg vet er det ingen signifikant forskjell. Men det var bare noe jeg kom over, og selvsagt hadde jeg forhåpninger om at det kunne utgjøre en forskjell lik den jeg erfarte selv. Del gjerne flere erfaringer etterhvert  :)

Lenke til kommentar

Jeg har gjort som du sier, så får vi se om det utgjør noen forskjell.

 

Én ting... Jeg installerte utvidelsen, men den vises ikke i "utvidelser" i Chrome. Klikker jeg på linken din, kommer det kun opp "sjekk ut disse også". Installer er borte, så jeg tror den er inne?

 

Vi får nå se! :)

trykker du på apper  i venstre hjørne i chrome  og åpner clienten derifra er du iallefall sikker på at du bruker utvidelsen :)

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si noe sikkert Knutgrus, så bra du tar opp tråden. 

 

Når du følger linken, så vil du få opp google Play og mulighet for å laste ned utvidelse for nettleser, og da tar det ganske riktig lengre tid første gang du starter Nacl. 

 

Neste gang du går inn på link via Google Play vil du kun få alternativ å gå til nettstedet. Da har du installert program i nettleser.

 

Det ser ut for at forskjellen ikke var veldig stor (det sto på nett ca halve tiden om jeg ikke tar feil), men for min del sparte jeg noen minutter pr WU. For alt jeg vet er det ingen signifikant forskjell. Men det var bare noe jeg kom over, og selvsagt hadde jeg forhåpninger om at det kunne utgjøre en forskjell lik den jeg erfarte selv. Del gjerne flere erfaringer etterhvert  :)

Hvis det gir halve tiden på en litt eldre og svakere laptop så kan jeg faktisk folde med min gamle laptop. 1time og 40min per WU på NACI er for mye.
Lenke til kommentar

trykker du på apper  i venstre hjørne i chrome  og åpner clienten derifra er du iallefall sikker på at du bruker utvidelsen :)

Jeg har norsk Chrome jeg. Er app det samme som utvidelse? Jeg finner ikke noe som heter "app" i Chrome. Oppe til høyre har jeg "tilbake", "frem" og "oppdater/stop"

 

Inne på innstillinger har jeg en tab som heter "utvidelser". Der er Adblock, Googe docs og Embed WMPlayer inline.

Lenke til kommentar

Langt fra vitenskapelig konklusjon det her... Men etter denne utvidelsen ble installert (selv om jeg aldri finner den igjen), går det 25-30 % flere wu'er per oppdatering.

 

Men. Det er for mange variabler her. Spesielt bare etter to dagers forsøk :) Er det rett og slett pga flaks med raskere wu's på hovedmaskinen.

 

Dette er bare prøvd ut på 2 labre cpuer som til sammen knekker ~4 wu's per time.

Lenke til kommentar

Langt fra vitenskapelig konklusjon det her... Men etter denne utvidelsen ble installert (selv om jeg aldri finner den igjen), går det 25-30 % flere wu'er per oppdatering.Men. Det er for mange variabler her. Spesielt bare etter to dagers forsøk :) Er det rett og slett pga flaks med raskere wu's på hovedmaskinen.Dette er bare prøvd ut på 2 labre cpuer som til sammen knekker ~4 wu's per time.

Chrome://extensions så ligger utvidelsene dine :)

Lenke til kommentar

Chrome://extensions så ligger utvidelsene dine :)

Det er mulig jeg ikke er så flink til å ordlegge meg / forklare. Jeg gir det et nytt forøsk:

 

Om jeg går til "chrome://extensions" ser jeg ingenting om folding eller Stanford.

 

Om jeg går hit:

 

kommer denne opp:

post-61603-0-22710200-1456349261_thumb.png

 

Første gang jeg klikka inn der kunne jeg velge installer.

 

Nå kan jeg ikke, men ser den likevel ikke under mine utvidelser.

 

Plutselig begynte jeg å følge en random Lateshow på youtube også! Har jeg fått virus? Har all den pårnsurfinga endelig tatt knekken på ... ... ...meg?

 

Skal jeg be han som ringer fra Microsoft å logge på teamviewer?

 

Slutten ble bare vås, men jeg lurer på hvorfor jeg ikke kan se noe utvidelse i mine utvidelser!

 

Om jeg klikke på linken i Sni1ken sin post, så kan jeg trykke på "gå til nettstedet" ja. Men ikke fra mine utvidelser! Har prøvd både restart og reboot.

 

Men! Det ser ut til at ting får kjappere! Så jeg er jo happy :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...