Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Beklager Kjetil, men jeg er av wu-jaget. Lasso er ett steg lengre enn jeg tar meg bry med. Så da velger jeg å spare disse miniprosjektene til folk med litt svakere maskin som kanskje ikke kan sette dem til å jobbe kontinuerlig. Så får jeg heller bry mine skjermkort på 6timers prosjekter. En kombinasjon uten Lasso spiste for mye av ppd (eller skal jeg si ytelse :D)

 

Men men. Hyggelig å være tilbake! Rart med disse poengene. Avhengighetsskapende! Er det for mye å putte et par 980ti er i en medienepc? ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yess! Side én på teamstats! Sist jeg fulgte med på dette skulle jeg ta igjen Christian en gang i juni 2015. Må nok ta noen grep her :)

Jeg har vel økt litt mtp PPD og utstyr siden dengang. Mitt 980Ti skal stå 24/7 dersom jeg skaffer meg neste Pascal GPU.

 

Hadde vært litt greit å brukt GPU pengene på noe mer nyttig som f eks båtplass/bensin for en stund, får se hva det blir når sommeren nærmer seg. ^^

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hei

 

Lenge siden jeg har foldet nå, og er ute etter tips om riggen min. 

Z9pe d8 ws med 2 stk e5-2650 es, sleit med å få denne til å gå stabilt, så den har stått avslått i 9 måneder nå, rett før jul tenkte jeg å sette igang igjen, startet med å oppdatere biosen da jeg sleit med at usb osv som funket dårlig eller ikke virket. Virker som asus her fjernet noe microkode som gjorde at HK nektet å poste med ES cpuene....  Bestilte "nye gamle" bioser på ebay men dette forandret ikke noe. Bestilte brukte e5-2650v1 fra USA som ankom på mandagen som var, monterte alt på hk'et for å se om den postet, noe den gjorde, tar så å sjekker at bios innstillingene er rett noe de er, står i biosen i ca 10 min. Så re-starter jeg for å installere OS, men når man nå slår på pcen så hører man bare et rele slå i strømforsyningen og den nekter å starte. Prøvd også med 1 cpu, ingen forskjell. 

 

Så spørsmålet er hva skal man gjøre nå? Nytt hk er ca 5-6k og hadde ikke planer om å ta meg råd til det :(

 

Kan også nevne at jeg fikk en del qkoder på hk'et før jeg skiftet fra es cpuene på at rammen plutselig var inn-kompatibel, så kjøpte noen brukte ecc brikker, da forsvant ram feilene, men ble som sagt erstattet av cpu feil. 

Lenke til kommentar

Det var håpet mitt en stund, siden den er av typen Ræva manskjit fra corsair(RM850) men har klart å kjøre 2 andre pcer med den psuen etter jeg hadde den i serveren. Problemet er at jeg har ingen andre psu'er som har 2 cpu utganger ledig, så får ikke testet. Og de pcene jeg testet med bruker ikke den ekstra cpu strømkontakten. Så er redd for at det skal være ei kortslutning eller noe på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Sikkert gøy med WU-rekorder, men om man føler GPU-software er litt plundrete, så er jo det peanuts mot NaCl... tenkte YES!, nå skal jeg jammen bidra litt! Og hva skjer? Chrome kjører 35-40% CPU på min kjære 5820k. Det svarer vel til 5 kjerner uten HT. Ikke noe stress å kjøre dette, men hjelper jo ikke å fyre opp kraftige maskiner om den ikke klarer dra nok kjerner på en gang... har hverken HW eller plass til å sette opp 10 maskiner som kjører på sparebluss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

A2 viser skjermen, ingen boot, selv etter uttak av død gpu og bios reset. 

Lærer mye da av å holde disse riggene oppe. 

 

Lærdom nr 1, ikke bruk billige coolermaster-psuer, typisk 700w 399,- 

3 har dødd av seg selv, med 290w last 24/7 i ca 3 mnd. 

 

Kjipt med BSOD-maskiner, ny psu god evga g2 1000w, nytt hk 1150, ny i5 og ny ram. 

BSOD-er 20x pr dag, hvor skal jeg begynne tru, byttet ram først. 

Lenke til kommentar

Sikkert gøy med WU-rekorder, men om man føler GPU-software er litt plundrete, så er jo det peanuts mot NaCl... tenkte YES!, nå skal jeg jammen bidra litt! Og hva skjer? Chrome kjører 35-40% CPU på min kjære 5820k. Det svarer vel til 5 kjerner uten HT. Ikke noe stress å kjøre dette, men hjelper jo ikke å fyre opp kraftige maskiner om den ikke klarer dra nok kjerner på en gang... har hverken HW eller plass til å sette opp 10 maskiner som kjører på sparebluss.

Kjør igang et par VM da vel.

 

Lærdom nr 1, ikke bruk billige coolermaster-psuer, typisk 700w 399,-

3 har dødd av seg selv, med 290w last 24/7 i ca 3 mnd.

Mot bedre vitende (men i takt med budsjett) har jeg gjort nettopp dette i et års tid, dog med 2x 970 på 1 stk slik PSU. Fungerer fint fremdeles - og den dag den ikke lenger gjør det blir den nok fort byttet ut med EVGA Supernova

 

edit: Og dette er altså snakk om den dedikerte foldemaskinen som altså står 24/7 og har gjort det kun med korte avbrudd i et år.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...