Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg har sakt før base er det som er real clock. Boost er forskjell fra kort til kort. Men boost nå er 1391/msi, evga 1343.

Alle på gpu nå, enda 25c her men ac on.

 

PPD 5.6mill. Varer bare noen timer, så tilbake til naci

 

Watt nå 2520. Alt for mye for å folde. Må gjøre noe når kulden kommer

 

Hoved sikring er nå 52c, smart nei, kjører ferdig jobbene så tilbake til naci. Ja har ac on og der er 1024w + vann og resten.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Hehe, ja du for spørre naboen om jeg kan. Hoved sikringen silter ikke, den tåler veldig mye, sammen med pcene. Men jeg liker ikke varmen de produserer og liker heller ikke rekningen når den kommer. Betaler ca 2000-3000kr per mnd.

 

Du skal ha masse takk for en ekstrem innsats Kjetil. Og jeg vet (av diverse erfaring etterhvert) at denne "hobbyen" er langt fra gratis. Men i tillegg til å koste på hardware slik du gjør, så koster det også "mye" penger i strøm hver mnd og hvert år dersom man folder på "ditt nivå".

 

Om en mnd tid, så kan vi si at "sesongen" for folding virkelig starter. Da er jeg spent på hva laget oppnår av månedlig produksjon :)

 

Igjen, stor takk til deg Kjetil. Folding på Team Hardware.no ville definitivt ikke vært det samme uten deg  :w00t:

 

PS: Så retter jeg også en stor takk til alle andre som bidrar til laget. Alle drar vi lasset sammen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Takker, ja det koster men det er og morsomt. Foldet siden 04 og syns enda det er morsomt, men pcene sliter ikke med varmen, men jeg gjør det, hehe.

Slik er det å være snart 50 år, i min unge alder kunne jeg være på stranden på mallorca hele dagen. Sliter mere nå med varmen.

Men starter ikke opp gpu,ene enda, Blir vel å nappe ut ett 970 og kanskje ett 980. Målet er ett nytt 980Ti.

Men må kanskje ikke hive inn mere på fondet mitt om jeg skal få råd til ett 980Ti til.

Har satt inn ca 44k til nå (14D)på fondet mitt, rette tid for å gjøre det nå folkens.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden folding har kommet for å bli, ville jeg sett på permanente løsninger. 

 

Bygg en hel bod eller soverom om til foldebule ol. 

 

Hjemme skal jeg kjøpe en "ferdigbod" fra for eks byggern og heise den ned i hagen, der kan det stå å varme seg uten at jeg blir svett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg får det som jeg vil kommer jeg til å kjøre et par rør gjennom veggen på det som SKAL bli et dedikert PC-rom i 2 et., og montere radiator på utsiden av kåken, og om mulig et par rør innvendig som kan gi oppvarming andre steder i heimen når det behøves. Litt herk og galematias over det, men jeg tror løsningen kan bli ganske så bra til slutt. Må bare finne kåk å kjøpe først... hehe.

Lenke til kommentar

Hvis jeg får det som jeg vil kommer jeg til å kjøre et par rør gjennom veggen på det som SKAL bli et dedikert PC-rom i 2 et., og montere radiator på utsiden av kåken, og om mulig et par rør innvendig som kan gi oppvarming andre steder i heimen når det behøves. Litt herk og galematias over det, men jeg tror løsningen kan bli ganske så bra til slutt. Må bare finne kåk å kjøpe først... hehe.

Kompliserte greier det der.

 

Se "whole room water cooling" av linus for inspirasjon.

Lenke til kommentar

 

Hvis jeg får det som jeg vil kommer jeg til å kjøre et par rør gjennom veggen på det som SKAL bli et dedikert PC-rom i 2 et., og montere radiator på utsiden av kåken, og om mulig et par rør innvendig som kan gi oppvarming andre steder i heimen når det behøves. Litt herk og galematias over det, men jeg tror løsningen kan bli ganske så bra til slutt. Må bare finne kåk å kjøpe først... hehe.

Kompliserte greier det der.

 

Se "whole room water cooling" av linus for inspirasjon.

 

 

Sett de tre første episodene. Hadde tett dass her inne the other day, tror jeg skal få en med skikkelig høytrykksspyler til å teste røranlegget innen jeg monterer noe sånt :p Det var bra fres i den, hvertfall.

 

Selvsagt noen felles elementer her, men faktisk endel ulikheter også. Personlig ville jeg nok brukt slanger fra taket og ned for å unngå problemer med kraftmoment og posisjonering. Litt spent på hvordan det eventuelt ordner seg ift at det kan komme vann på elektronikken utendørs slik oppsettet ser ut så langt jeg har sett - selv ville jeg nok laget en "kasse" rundt alt av vifter/radiatorer for å unngå et slikt problem.

Lenke til kommentar

Kjetil, du er bare ungdommen enda. Jeg nærmer meg 58 år, men skal fortsette å folde når jeg kommer hjem, kanskje en gang i slutten av neste måned. Det har, dessverre, blitt mye arbeid og lite tid hjemme i det siste. Har kun vært hjemme 3 måneder siden 15. juli 2014, så på tide å ta det litt mere med ro.

 

Dessuten skal jeg smekke på vannblokker på begge 980 Ti kortene mine, regner med at det ikke blir så mye varme da og jeg kan folde mere. Time will show som de sier.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg må bare inrømme at jeg ikke har noe peiling på Folding bortsett fra at det trekker mye strøm og man får vannvittig høy strømregning (Og da mye nettleie), og at værstingene på folding bruker endel penger på og har endel Hardware.

Jeg har selv endel maskiner så jeg kunne sikkert Folda litt jeg også, men det er ikke noe for meg. Ikke har jeg penger til det heller.

Men jeg tenker at Folding er ikke noe man driver med hjemme på gutterommet siden at det trekker mye strøm og kanskje ikke så morsomt for foreldrene hvis Barnet/Ungdommen lager så høy strømregning til dem. Sikkert best å bo alene så slipper man å belaste andre med kostnadene.

Som jeg har forstått det, så kan man velge og folde på enten Skjermkort eller CPU eller begge deler?

En annen ting jeg har fått med meg er at Folding sliter veldig på maskinvaren. Særlig skjermkort siden at de står på 24/7 som regel?

 

Men det jeg lurer mest på er hva dere egentlig jobber med siden at dere folder så hardt og at dere bruker såpass mye penger på det. Kunne vært intressant og visst liksom.

Lenke til kommentar

Jeg er 15, og folder med 2x 980 og 1x 7970. De klager ikke noe spes på strømregningene, begynte i september ifjor. Eneste er støyen når døra er oppe, men derfor skal jeg få kjøpt noen nye vifter så kan corsair sp viftene ryke og reise!  :dremel:
 

Det sliter på maskinvaren, men i værstefall så dør den og jeg får refund eller ny vare, så taper jo ingen verdens ting. Potensiell oppgradering til bedre kort. Win-win!

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Ja, du kan velge. Du fjerner "slotten" for CPU eller GPU hvis du bare vil kjøre en av de to.

Har null å si at folding sliter på maskinvaren sålenge du har kvittering, da får du ny vare, oppgradert til et bedre produkt, eller refundert kjøpsbeløpet - noe som oftest betyr midler til å kjøpe en bedre komponent. Har til dags dato kun opplevd at GPU-kjølere dør av folding, maskinvaren i seg selv tåler dette utmerket i de aller fleste tilfeller.

Foldingen pleier å dale om sommeren, men om høsten/vinteren/våren kan du like gjerne folde som å sette på en varmeovn.

Jeg gjør det mest for gøy, og alltid artig å score høyt på en rankingliste. Så har jeg alltid hatt mye HW liggende, så eneste jeg har behøvd å investere i er skjermkort.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...