Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den store overraskelsen for meg er hvor mange som er historieløse nok til å hoppe på Win 10 så fort.

 

Der sa du noe. Jeg var en av dem som hoppet på det fort og rullet tilbake til Win7. A momentary relapse of bad jugdement :p

Kunne fint ha venta frem til DX12 spill kommer, men nå har jeg da en lisens jeg kan bruke en gang. Blir nok mest Linux og Win7 fremover.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvilken driver brukte du? 304.125 er den som skal funke best med GTX 670 under Ubuntu.

 

Ser ut som om denne driveren fungerer(enn så lenge). Vet du om noen overclocking's tool for GPU til Ubuntu?

 

 

Eneste jeg vet om er at i nyeste nVidia Settings for Linux kan man klokke litt, men det kan du ikke med 304.125 versonen. Dessuten tjener du lite på å klokke GTX 670, så egentlig ikke noe vits mener jeg (for foldinga sin skyld iallefall).

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hvilken driver brukte du? 304.125 er den som skal funke best med GTX 670 under Ubuntu.

 

Ser ut som om denne driveren fungerer(enn så lenge). Vet du om noen overclocking's tool for GPU til Ubuntu?

 

 

Eneste jeg vet om er at i nyeste nVidia Settings for Linux kan man klokke litt, men det kan du ikke med 304.125 versonen. Dessuten tjener du lite på å klokke GTX 670, så egentlig ikke noe vits mener jeg (for foldinga sin skyld iallefall).

 

Nei det var det jeg også fant ut da "/etc/X11/xorg.conf" ikke eksistrerte. Mener det er ca 15k PPD og hente på +69/470 på mine Gtx670.

Eller er det dårligere å folde under linux enn Windows pga gamle fungerende drivere?

Lenke til kommentar

 

Eller er det dårligere å folde under linux enn Windows pga gamle fungerende drivere?

 

Nei folding under Linux gir mer PPD, men viktig man har riktig nVidia driver. 304.125 for 670/680 kort. Nyeste driver for Maxwell. Fordelen med Windows er alle de OC verktøyene man har der som ikke finnes til Linux.

Lenke til kommentar

 

 

Eller er det dårligere å folde under linux enn Windows pga gamle fungerende drivere?

 

Nei folding under Linux gir mer PPD, men viktig man har riktig nVidia driver. 304.125 for 670/680 kort. Nyeste driver for Maxwell. Fordelen med Windows er alle de OC verktøyene man har der som ikke finnes til Linux.

 

Men da er det absolutt noe å hente ved å overclocke 670 :), De fire i gameren min er alle under vann og har lave tempraturer, er stabile og produserer mer PPD på core 21(Windows med overclock) enn det kortet som står i HTPC(Ubuntu14.04-ext4 uten overclock).

Lenke til kommentar

 

Fah_core 21 har sluttet å svare...

 

Fått to slike idag, rart at det skal være så jevelig vanskelig å folde på windows 10...

 

Men Christian, har du ikke skjønnt at din PC har blitt mannevond?  :lol:

 

Mannevond? Har jeg faktisk ikke hørt før  :tease:

 

Funket fint med folding på win 8.1. Har en Oc på 4.5Ghz 1.220V som har vært stabil i måndevis også, Jeg kan prøve å reinstallere fah tho. Pcen er stabil og jeg er happy, har spilt maaange timer uten problemer, kun fah som skal være vanskelig  :huh:

 

Ellers så gir 7970 150K PPD med nyere driver, ved eldre driver skal den gi enda mer, et godt kick fra win7 sine 70K PPD:  :w00t:

Lenke til kommentar

Mannevond? Har jeg faktisk ikke hørt før  :tease:

 

Funket fint med folding på win 8.1. Har en Oc på 4.5Ghz 1.220V som har vært stabil i måndevis også, Jeg kan prøve å reinstallere fah tho. Pcen er stabil og jeg er happy, har spilt maaange timer uten problemer, kun fah som skal være vanskelig  :huh:

 

"Mannevond er et begrep eller uttrykk som gjerne brukes om sinte tamdyr og villdyr som angriper mennesker, enten de har blitt provoserte eller ikke". I dette filfellet din PC :p

 

Tydeligvis er ikke din PC helt stabil da, om det er pga overklokking eller driver problemer i Windows 10, må du jo finne ut av.

Lenke til kommentar

 

Fah_core 21 har sluttet å svare...

 

Fått to slike idag, rart at det skal være så jevelig vanskelig å folde på windows 10...

 

Men Christian, har du ikke skjønnt at din PC har blitt mannevond?  :lol:

 

Er ikke win ti som er problemet. Men fah og nvidia/ati driverene. Derfor bare 2 på win ti. på naci er de bra. Kjører nå 4x980ti på 1202 for å teste på win7.

Av snart og tilbake og til naci, Ligger på nå på 2.2Mil på core 18.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...