Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

når jeg kommer hjem blir det etterforskning av cpu. Den var iskald når jeg oppdaget at serveren ikke foldet, så da er det vel noe galt med kontakt mellom cpu og socket.

 

Kanskje noe kjølepasta som har kommet nedi socketen.

Skal jo litt til for å søle pasta i socket, ihvertfall en pain in the ass og rense :p

 

4.5Ghz er jo perfekt for 24/7.

Lenke til kommentar

 

når jeg kommer hjem blir det etterforskning av cpu. Den var iskald når jeg oppdaget at serveren ikke foldet, så da er det vel noe galt med kontakt mellom cpu og socket.

 

Kanskje noe kjølepasta som har kommet nedi socketen.

Skal jo litt til for å søle pasta i socket, ihvertfall en pain in the ass og rense :p

 

4.5Ghz er jo perfekt for 24/7.

 

Nja, griste litt når jeg satte på forrige kjøler (rant litt ut over på den ene siden), og denne gangen tror jeg noe kom oppi socketen når jeg skulle sette cpu på plass igjen.

Lenke til kommentar

War: Via nacI kan du se poengene dine og laget vær time. Nå viser det hos meg 1,334,375,323 på meg, laget 16,640,642,728. Sikker ikke viktig info men sier det uansett :green:

 

Edit: Og det finne måter du kan se ppd i nacI, har ikke teste det selv for jeg bryr meg ikke. Har en kjørende på det nå.

Edit2: https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=95&t=27261

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Nja, griste litt når jeg satte på forrige kjøler (rant litt ut over på den ene siden), og denne gangen tror jeg noe kom oppi socketen når jeg skulle sette cpu på plass igjen.

 

Ikke usannsynlig at du får bedre kjølig av å bruke mindre pasta... er bedre varmeoverføringsegenskaper ved direkte kontakt metall mot metall, enn om det er kjølepasta i mellom. Pastaen skal kun "jevne" ut de mikroskopiske ujevnhetene i overflaten på cpu og kjøler og dermed unngå (mikroskopiske) "luftlommer" mellom cpu og kjøler, siden luft har ennå dårligere varmeoverføringsegenskaper enn pastaen.

Så dermed er det oftest bare det "berømte" knappenålhodet med pasta som er nødvendig, og den "smøres" ut av "presset" fra kjølerens festeanordning (når kjøleren festes slik den er beregnet).

Lenke til kommentar

War: Skal du teste Titan X? :p

 

Om det har 3000Cuda cores som er ca 50% mer enn 980. så vil vel det kortet gi nærme 50% mer PPD?

 

Dæven jeg har lyst på et Titan X, men 980 sli holder nok en goood stund^^

50%mer ppd, men for den prisen får man en 1150rigg med enda mer ppd?

 

nye amd derimot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...