Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg savner fokuset på "betingelsesløs" donasjon.

 

PPD, WU og watt osv. Det dreier seg om forskning i hovedsak. Så er disse elementene verktøy for å motivere. Og via motivasjon kan de fungere regulerende.

 

Håper du starter å folde GPU igjen snart Kjetil. Mye bra forskning i de Gpu'ene dine når de først folder :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, de fjerner jo bare 10% bonusen og ikke hele QRB-bonusen. Hadde de gjort det, så hadde jeg bare stoppet de klientene jeg har gående og aldri satt dem i gang igjen. Ja, jeg tenker ofte på at det at man folder bidrar til forskning og en kur for kreft/ALS/Alzheimers etc, men Pande Labs har satt opp hele poengsystemet og da får de forholde seg til det i tillegg.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Bare en tanke her om Foldinga. Har noen av oss her sett beviser for at datakraften vi gir til forskninga virkelig blir brukt på den måten vi har blitt fortalt? Jeg mener, hva om den blir brukt til å skape biologiske våpen, eller GMO mat? Are we just puppets here... :hmm:

Lenke til kommentar

 

Må si jeg savner fokuset på "betingelsesløs" donasjon.

 

PPD, WU og watt osv. Det dreier seg om forskning i hovedsak. Så er disse elementene verktøy for å motivere. Og via motivasjon kan de fungere regulerende.

 

Håper du starter å folde GPU igjen snart Kjetil. Mye bra forskning i de Gpu'ene dine når de først folder :)

 

 

Betingelsesløs donasjon er nok noe mange føler dette er - men de som bidrar i stort monn vil gjerne ha noe attåt.

 

Jeg kunne helt sikkert foldet på en low power-maskin uten videre "betingelser"; men når jeg nå svir av 20k på HW (andre bruker LANGT mer) dedikert til dette blir det noe annet. Man setter seg i en posisjon hvor det blir større innhogg i økonomien, og man får problemer med varme - spesielt på sommerstid - og gudene vet hva for andre issues som dukker opp. Da må det være greit å stille noen krav tilbake, som for eksempel at dette poengsystemet fungerer greit. Det er ikke rocket science å gjøre dette på en fair måte, tross alt. Hvis Stanford mener de kan greie seg uten de som folder mer eller mindre seriøst står de selvsagt fritt til å kjøre sitt eget løp, men da taper de også halvparten av regnekraften.

Lenke til kommentar

Bare en tanke her om Foldinga. Har noen av oss her sett beviser for at datakraften vi gir til forskninga virkelig blir brukt på den måten vi har blitt fortalt? Jeg mener, hva om den blir brukt til å skape biologiske våpen, eller GMO mat? Are we just puppets here... :hmm:

Det er nok mining vi holder på med. Århundrets scam :D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Må si jeg savner fokuset på "betingelsesløs" donasjon.

 

PPD, WU og watt osv. Det dreier seg om forskning i hovedsak. Så er disse elementene verktøy for å motivere. Og via motivasjon kan de fungere regulerende.

 

Håper du starter å folde GPU igjen snart Kjetil. Mye bra forskning i de Gpu'ene dine når de først folder :)

 

Kjørte 4 gpu. En av igjen etter ca 36t. Så bare 2 kjørende nå + 7 nacI som ikke vil laste opp. Lurer på hvorfor jeg gidder dette, fah er ikke som det var. Nå er det bare tull og vas :hmm:

Lenke til kommentar

Bare en tanke her om Foldinga. Har noen av oss her sett beviser for at datakraften vi gir til forskninga virkelig blir brukt på den måten vi har blitt fortalt? Jeg mener, hva om den blir brukt til å skape biologiske våpen, eller GMO mat? Are we just puppets here... :hmm:

 

Her er noen artikler som burde gi sterke indikasjoner på at dette faktisk er seriøs forskning.

 

http://blogs.nvidia.com/blog/2014/11/24/nvidia-foundation-awards-400000-to-two-teams-pioneering-cancer-research/

 

http://www.nvidia.com/object/citizenship-report-science-medicine.html

 

http://www.geek.com/science/foldinghome-actually-solves-something-1587368/

 

Edit:

 

Grunnen til at jeg selv startet med F@H var at det fulgte med software da jeg kjøpte EVGA 680 SC kort i sin tid.

 

Jeg foldet anonymt i lange tider uten å kjenne til muligheten for å melde seg inn i noe lag osv.

 

Tror ikke EVGA og Sony osv. hadde gått ut med dette dersom det var lureri.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

 

 

Må si jeg savner fokuset på "betingelsesløs" donasjon.

 

PPD, WU og watt osv. Det dreier seg om forskning i hovedsak. Så er disse elementene verktøy for å motivere. Og via motivasjon kan de fungere regulerende.

 

Håper du starter å folde GPU igjen snart Kjetil. Mye bra forskning i de Gpu'ene dine når de først folder :)

 

Kjørte 4 gpu. En av igjen etter ca 36t. Så bare 2 kjørende nå + 7 nacI som ikke vil laste opp. Lurer på hvorfor jeg gidder dette, fah er ikke som det var. Nå er det bare tull og vas :hmm:

 

 

Har kjørt beta siden torsdag i forrige uke uten problemer...

Lenke til kommentar

Har gjort det samme (hatt ustabil maskin med mer).

 

9411 er litt mer sårbar for OC enn 9201, ellers gir det samme PPD for den som ikke klokker til det sier stopp ;)

 

Synes 9411 er bedre enn 9201 da det står mer i stil med tanke på PPD pr WU. Synes det er et pluss at hver jobb tar litt mer tid faktisk :)

Lenke til kommentar

4 storservere som bare henger i salt, f5 på alle så folder de igjen.

Salt er den foldingen som krever mest tilsyn så langt.

 

Kanskje alle serverene sliter, på 2 amdrigger nå får jeg ikke ned arbeid (gpu)

 

reboot på storserverene fikser nacl-buggen, da er det sånn at den mellomlagrer info i kæsjen og blir full med tiden.

Endret av War
Lenke til kommentar

Har gjort det samme (hatt ustabil maskin med mer).

 

9411 er litt mer sårbar for OC enn 9201, ellers gir det samme PPD for den som ikke klokker til det sier stopp ;)

 

Synes 9411 er bedre enn 9201 da det står mer i stil med tanke på PPD pr WU. Synes det er et pluss at hver jobb tar litt mer tid faktisk :)

Det er enkelt å forklare, mine maskiner bruker 25w(200) mere enn på 9201. Og jeg liker mange wuer, så nei liker ikke 94xx wuene.

 

War:

There have been some network problems at Stanford over the last day or two.

 

PG is aware that the uploads to 171.67.108.33 (NACL - P2982) and 171.67.108.52 (GPU - P9201) are very slow and sometimes fail and retry or, at least in the case of the GPU, send the results to a collection server which works fine with no slowdown. Other subnets are working as expected. Hopefully the problem can be rectified soon but it is the weekend. :green:

Må alltid skje når det er helg, men normalt dessverre :rofl:

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Det gjelder vel alle og vi sparer strøm så får åpne en flaske :rofl:

Nacl datt ned igjen så ja det var nettet deres ja + amd-maskiner får ikke jobber.

Nvidia derimot på beta får jobber som bare det.

 

Med over 1000WU på et fungerende døgn med 4 maskiner så hadde ikke jeg tenkt så mye på om gpuene mine ga meg 70 eller 100 wu 92/94 :dremel:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...