Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye PPD tror du en kunne pressa ut av et G34 KGPE-D16 med dual 6234? :hmm:

 

Ser ut som med en overklokk (Turion Power Control) klarer de akkurat P8101 og derfor omtrent 110K+ PPD.

http://foldingforum....hp?f=85&t=23245

 

 

Holder også på å legge om til folding på ram-disk som vil gjøre tidstapet enda bedre.

 

Jeg regner med du kommer tilbake med rapport om hvordan dette fungerte i form av PPD/TPF :)

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Heisann foldere!

 

jeg har et par gammle bærbare maskiner jeg tenkte å folde på for fun, ha dem i kjellern 24/7 for litt Bi-varme ;)

 

men, det jeg lurer på er, jeg tenkte å kjøre linux på dem, for å klemme ut det som går, samtidig som jeg vil ha remotestyring av foldinga. er det noen guider på dette/ noen av dere så kan forklare hva jeg må gjøre å ha for å nå dette målet ? :)

 

har lest litt hær inne nu å da, og har skjønt at dette skal være fult mulig ? :)

Lenke til kommentar

Heisann foldere!

 

jeg har et par gammle bærbare maskiner jeg tenkte å folde på for fun, ha dem i kjellern 24/7 for litt Bi-varme ;)

 

men, det jeg lurer på er, jeg tenkte å kjøre linux på dem, for å klemme ut det som går, samtidig som jeg vil ha remotestyring av foldinga. er det noen guider på dette/ noen av dere så kan forklare hva jeg må gjøre å ha for å nå dette målet ? :)

 

Med den nyeste klienten (V7) kan man enkelt legge inn alle PCene som er på samme LAN og styre de fra en hovedPC, altså start og stopp og pause og slikt ;) Får også tilgang til loggen hvis man ønsker å feilsøke litt, men man får ikke tilgang til resten av maskinen. Men hvis man vil ha det, så er vel TeamViewer noe som har vært populært her inne?

Lenke til kommentar

Med den nyeste klienten (V7) kan man enkelt legge inn alle PCene som er på samme LAN og styre de fra en hovedPC, altså start og stopp og pause og slikt ;) Får også tilgang til loggen hvis man ønsker å feilsøke litt, men man får ikke tilgang til resten av maskinen. Men hvis man vil ha det, så er vel TeamViewer noe som har vært populært her inne?

 

takker for svar, leste litt inne på bloggen ang linux å ser at det er anbefalt 64bit versjon. tror ingen av disse maskinene er 64bit, vil dette ha noe å si ?

Lenke til kommentar

Ikke så altfor mye i følge installasjonsguiden for V7 i Linux:

 

CPU Slot Requirements

Recent 32 bit or 64 bit Linux distribution

Intel PIII-450 processor or newer, or AMD equivalent (modern multi-core processors recommended)

A limited selection of Projects are available for 32-bit

A limited selection of Projects are available for single core processors

Projects for higher numbers of cores may require 64-bit and have shorter deadlines, generally requiring a client running at or close to 24/7

Kilde: http://folding.stanf...nglish/LinGuide

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Haha da har jeg leita frem en gammal "kveps", GTX280 luftkjølt. Ligger å koser seg på 100 grader og vet å lage fra seg lyd. :ninja: En annen verden enn min HD7970 silent og vannkjølt som skilter med 39 grader. :grin:

Det pumper ut en PPD på ca.: unknown

 

Have fun folding!

 

Sprml:

Når jeg kjører på 1-2 GPU, burde/må jeg sette ned antall tråder på CPU. Har hatt noe crash tidligere og lurer på om dette er grunnen. Har kjørt uten feil i 1dag nå med 4-threads mindre på min 2600K

 

Sprml2:

Ang unknown, kan jeg ikke lese PPD fra mitt gtx280 i clienten? Mener jeg las om dette tidligere. Hvor kan en evt. se hvilken ppd dette kortet leverer alene?

Endret av Crawler123
Lenke til kommentar

Ikke så altfor mye i følge installasjonsguiden for V7 i Linux:

 

 

Kilde: http://folding.stanf...nglish/LinGuide

 

og kan jeg da kjøre scriptene som http://hardforum.com...#post1037125467

 

selv om det er 32 bit å v7 client? eller er jeg ute å blander sukker og salt her ? :p

 

edit: "NOTE: We are only supporting the v6.34 console client. We strongly recommend that you do not use the v7 client. If you do, we will not be able to help you much with any issues." skulle kansje lest litt mer :p

Endret av NorthNorway
Lenke til kommentar

Fremskritt!

 

Reinstallerte driveren til AMD kortene mine og nå viser i hvertfall GPUz at de jobber med et eller annet!

 

De stresses dog ikke spesielt mye, ligger på mellom 30% og 40% så lenge CPU står med slot = -1. Hvis jeg stopper folding på CPU går folding på GPU opp til ca 50% stress på hvert kort, men det er ennå langt til 100%.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Folder kortene på Core17 nå? Du kommer neppe i nærheten av 100% hvis ikke.

 

20:25:56:WU02:FS01:0x16:Completed 1500000 out of 50000000 steps (3%).

 

Det er vel Core16? Foreløpig gir hver GPU lusne 2249 og 2793 estimated PPD som jo ikke er mye å samle på. CPU ligger på 7501, det er jo heller ikke voldsomt :hm:

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

Fremskritt!

 

Reinstallerte driveren til AMD kortene mine og nå viser i hvertfall GPUz at de jobber med et eller annet!

 

De stresses dog ikke spesielt mye, ligger på mellom 30% og 40% så lenge CPU står med slot = -1. Hvis jeg stopper folding på CPU går folding på GPU opp til ca 50% stress på hvert kort, men det er ennå langt til 100%.

 

Noen tips?

Du må ha 13.2 eller 13.3 drivern og openCL.

 

Folder kortene på Core17 nå? Du kommer neppe i nærheten av 100% hvis ikke.

Jeg kjører 0x16 nå med GPU på 96%, du får bare ikke så mange PPD.

Endret av Admiral-K
Lenke til kommentar

Det er i tillegg, som tidligere nevnt, mange om beinet på Core17-pakker. Har fått ca. 50-50 med core 15 og 17 de siste dagene, og mister glatt 10-15k PPD på core15. I tillegg får jeg noe grusomt med coil whine fra skjermkortet (/ene) som folder core15.

 

Nå er i alle fall en bordvifte montert og vinklet inn i PC'en, så jeg kan ha i gang prosessoren samtidig som skjermkortene. :D

Lenke til kommentar

Du må ha 13.2 eller 13.3 drivern og openCL.

 

 

Jeg kjører 0x16 nå med GPU på 96%, du får bare ikke så mange PPD.

 

13.3 er beta driveren, det er denne du tenker på? Kjører 13.1 for øyeblikket

 

Det er i tillegg, som tidligere nevnt, mange om beinet på Core17-pakker. Har fått ca. 50-50 med core 15 og 17 de siste dagene, og mister glatt 10-15k PPD på core15. I tillegg får jeg noe grusomt med coil whine fra skjermkortet (/ene) som folder core15.

 

Nå er i alle fall en bordvifte montert og vinklet inn i PC'en, så jeg kan ha i gang prosessoren samtidig som skjermkortene. :D

 

Hehe sparket igang alle kabinettviftene på Antec 900two som er kabinettet mitt, og det gir levelige temperaturer for det meste der inne skulle jeg tro. Bråker litt, men CPU ligger i hvertfall under 70grader, og skjermkortene er på søndagstur foreløpig så de ligger på 62 og 66 grader.

 

Alt er på luft, Noctua NH-D14 på CPU.

 

Men hva kan man forvente av PPD fra 2x5850 og en i7-950@4GHz?

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

Ja.

 

Kjører et forsøk på det da, så får vi se om det gir forbedringer :)

 

Da er 13.3 nede og installert. Ser GPU kjører opp rundt 90% nå! :dribble: Inntar horisontalen nå men lar maskinen rusle og gå over natten så får vi se hva PPD blir.

 

EDIT: Ser at GPU load er ustabil, men uansett høyere enn den var med 13.1 så det er tydelig det hadde en effekt!

 

EDIT2: Har det noen effekt å stille på antall CPU kjerner programmet får lov til å bruke? Trenger f.eks GPU en hver?

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

Haha da har jeg leita frem en gammal "kveps", GTX280 luftkjølt. Ligger å koser seg på 100 grader og vet å lage fra seg lyd. :ninja: En annen verden enn min HD7970 silent og vannkjølt som skilter med 39 grader. :grin:

Oh dear :p "Team Hardware.no tar ikke ansvar for eventuelle hørselskader som kan eller vil oppstå i forbindelse med folding." ;)

 

SPM1: Du får vel bare gamle prosjekt på GTXen? Disse bruker vel ikke en CPU-kjerne? Kun Core 16 på AMD trenger en dedikert kjerne evt core 17 på Nvidia. Men SMP:7 kan faile på noen WUer, så anbefalingen er SMP:6 (siden vi snakker hyperthreading er ytelsen på SMP6 og SMP7 ikke så altfor forskjellig)

 

SPM2: HFM skulle vel klare å gi deg info! http://code.google.com/p/hfm-net/ Evt kan du sjekke poengene her http://linuxforge.net/bonuscalc2.php

 

og kan jeg da kjøre scriptene som http://hardforum.com...#post1037125467

Jau, tror nok at skriptene og forenklete instalasjonen fra [H] kun fungerer på 64 bit!. Hvilken maskinvare snakker vi om forresten? "Kraftige" saker?

 

Noen tips?

 

Flott å høre tingene fungerte til slutt! :)

 

Nå faller du dessverre mellom to stoler: 12.8 driverene er best for core 16, men vil medføre at core 17 bruker 1 CPU-kjerne. Derfor anbefales 13.x drivere til core 17 for best ytelse, men det medfører litt dårlig utnyttelse i core 16. Jeg ville prøvd meg med SMP6 på CPU og ellers beholdt resten intakt. Blir samme argument til deg også: siden CPU har hyperthreading er ytelsen på SMP6 og SMP7 ikke så altfor forskjellig. På P7662 (core17) skal 5850 @775 få 8700 PPD. Når det blir mange core 17 prosjekt tilgjengelig igjen så kan jo SMP7 evt SMP8 prøves.

 

Rundt 15K PPD for i7 950 står det i artikkel-kladden vår, ikke oppgitt hvilken klokk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...